AndroidHealthClinic

Bloedresultaten en hormonen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mrprotein

Novice
Lid geworden
17 jan 2020
Berichten
20
Waardering
2
Lengte
1m78
Massa
77kg
Beste leden

ik heb 1 jaar geleden problemen gehad mbt tot mijn hormonen. Ik ervaarde slechte libido en krimpende leuter. Ik heb toen een bloedtest gedaan waarbij ik lage testo had.

Toenmalige resultaten:

testosteron totaal: 10.54
LH: 3.6. Ref.: 1.
FSH: 3.8 Ref.: 1.5-12
Progesteron: 0.6. Ref.: <0.2
Prolactine: 12.6. Ref.: 4 - 15.2
SHBG: 12 Ref.: 18.3-54.1
Testosteron vrij: 0.32. Ref.: 0.198-0.619

Hier tussen heb ik nog bloedresultaten gehad waarbij mijn totale testosteron soms op 8 en 9 zat.
Ik had voor deze bloeduitslag wel gekuurd maar moest al lang hersteld zijn. Wel hiermee ben ik toen naar een endocrinoloog geweest en hij zei dat het niets was.

na x aantal maanden kreeg ik last van mijn darmen en bleek dat ik een darminfectie had opgelopen. Kan het nu zijn dat mijn waardes hierdoor zijn gaan schommelen want na het hele van mijn darminfectie kende ik een goede periode waarbij ik me beter voelde en ook stijging van libido en geen krimpende leuter meer. Echter duurt deze behandeling wel lang aangezien ik een leaky gut heb gekregen en voedselintoleranties. Dit moet dus helen. Ook blijkt nu dat ik een tarwe allergie heb.
Vorige week heb ik weer eens bloed laten prikken omdat het krimpen heel lichtjes weer begon.

bloedresultaten zijn ongeveer hetzelfde alleen:

progesteron gestegen naar 0.8
Totale testosteron naar 11.60
SHBG gestegen naar 15.76

moet ik mij zorgen maken wat betreft SHBG. progesteron en totale Testo. Ik voel me niet suf of fitloos maar merk wel krimpingen terwijl ik al zeker 2 jaar niet aan AAS zit.
 
Krimpingen? Wat bedoel je?

Ik neem aan dat bedoeld dat je slecht een stijve krijgt? Aangezien je lul niet krimpt van lage testosteron waardes.
 
  • Haha
Waarderingen: Vonk
"Omdat het krimpen heel lichtjes weer begon"
🤣🤣🤣raar verhaal maatje piemel "krimpt" niet door hoge of lage test waardes.
 
Beste leden

ik heb 1 jaar geleden problemen gehad mbt tot mijn hormonen. Ik ervaarde slechte libido en krimpende leuter. Ik heb toen een bloedtest gedaan waarbij ik lage testo had.

Toenmalige resultaten:

testosteron totaal: 10.54
LH: 3.6. Ref.: 1.
FSH: 3.8 Ref.: 1.5-12
Progesteron: 0.6. Ref.: <0.2
Prolactine: 12.6. Ref.: 4 - 15.2
SHBG: 12 Ref.: 18.3-54.1
Testosteron vrij: 0.32. Ref.: 0.198-0.619

Hier tussen heb ik nog bloedresultaten gehad waarbij mijn totale testosteron soms op 8 en 9 zat.
Ik had voor deze bloeduitslag wel gekuurd maar moest al lang hersteld zijn. Wel hiermee ben ik toen naar een endocrinoloog geweest en hij zei dat het niets was.

na x aantal maanden kreeg ik last van mijn darmen en bleek dat ik een darminfectie had opgelopen. Kan het nu zijn dat mijn waardes hierdoor zijn gaan schommelen want na het hele van mijn darminfectie kende ik een goede periode waarbij ik me beter voelde en ook stijging van libido en geen krimpende leuter meer. Echter duurt deze behandeling wel lang aangezien ik een leaky gut heb gekregen en voedselintoleranties. Dit moet dus helen. Ook blijkt nu dat ik een tarwe allergie heb.
Vorige week heb ik weer eens bloed laten prikken omdat het krimpen heel lichtjes weer begon.

bloedresultaten zijn ongeveer hetzelfde alleen:

progesteron gestegen naar 0.8
Totale testosteron naar 11.60
SHBG gestegen naar 15.76

moet ik mij zorgen maken wat betreft SHBG. progesteron en totale Testo. Ik voel me niet suf of fitloos maar merk wel krimpingen terwijl ik al zeker 2 jaar niet aan AAS zit.
Totaal testosteron is aan de lage kant maar vrij testosteron staat op 0.32 wat een normale waarde is en dat komt omdat SHBG te laag is. Heeft de dokter daar niets van gezegd? Mannen met lage SHBG waardes kunnen aanleg hebben om diabetes te ontwikkelen.
 
Totaal testosteron is aan de lage kant maar vrij testosteron staat op 0.32 wat een normale waarde is en dat komt omdat SHBG te laag is. Heeft de dokter daar niets van gezegd? Mannen met lage SHBG waardes kunnen aanleg hebben om diabetes te ontwikkelen.
Neen heeft die niets over gezegd.
Wat kan ik zelf doen om SHBG hoger te krijgen en progesteron te laten dalen?
 
"Omdat het krimpen heel lichtjes weer begon"
🤣🤣🤣raar verhaal maatje piemel "krimpt" niet door hoge of
Dat is dus mijn vraag maar in ieder geval krimpt hij wel hoor af en toe. Het is gelijk alsof men in koud water gaat. Nooit eerder gehad en nu heb ik dit af en toe.

raar verhaal maar waar. Daarmee dat ik vraag of dit door testo of SHBG of hoge progesteron kan.
 
Krimpingen? Wat bedoel je?

Ik neem aan dat bedoeld dat je slecht een stijve krijgt? Aangezien je lul niet krimpt van lage testosteron waardes.
Neen geen enkel probleem hiermee. Gewoon door de dag alsof ik in koud water ga krimpt die leuter. Tijdje geen last gehad en nu begint het weer. Dat zie ik dus overduidelijk.

misschien te maken met SHBG of hoge progesteron.
 
Net het topic gelezen. Ikzelf (zonder kuur verleden) zelfde probleem. In afgelopen 3 maanden 5x laten meten op:
- 4,5
- 11,4
- 11,2
- 6,9
- 10,3

Oestradiol 18,3 nmol/l
Prolactine 133 mIU/l
SHBG 48,8 nmol/l

Arts is bereid om te suppleren met testosteron maar is hier erg op tegen ivm de nadelen die hieraan verbonden zijn (zoals lagere sperma kwaliteit en negatieve terugkoppeling naar andere hormonen).

Heb wel symptomen zoals niet energiek voelen (alleen als ik ga trainen), verlaagd libido etc. Geen depressieve gedachten ofzo gelukkig. Dit was nog een reden om niet te suppleren volgens de arts.

Oftewel, geen idee wat ik hiermee aan moet.
 
Sorry bedoel niet energiek in de gehele dag. Alleen energiek bij trainen
 
Sorry bedoel niet energiek in de gehele dag. Alleen energiek bij trainen
Wel dat weet ik niet hoe het bij u zit maar bij mij is het nu pas ondervonden dat het door mijn darminfectie kwam.
Ik heb een zware infectie gehad waarbij al mijn waardes zijn gaan schommelen. Mijn lichaam herstelt wel nog maar niet optimaal. Ik reageer nu op voeding wat ik nooit eerder had oa. Gluten, tarwe, spinazie, uien en diverse. Zeer gevoelig met alles.
Ik let enorm op mijn voeding momenteel. Wat betreft mijn testo waardes is ook hieraan gelinkt. Inwendig heb ik schade opgelopen waardoor alles letterlijk kapot is gegaan. Dit allemaal na een reis van Bali. Echt fucked up. 13 kg kwijt en geen goesting meer in iets. Mijn energie is wel terug. De grootste shit van al is ook nog dat MDL artsen niks kunnen vinden, noch in stoelgang staaltjes tot coloscopies. Ellendig jaar is het geweest in 2020. Ik stop nu met bodybuilding voor pakweg zeker 1 jaar minimum tot alles is hersteld. Klote parasieten die me hebben kapotgemaakt. Bah bah. Let maar op misschien heb je hetzelfde. Ik had ook niets ervaren en gevoeld tot ik achteruit ging. Ik zou best hierop eens testen.
Ik deed ook nog topsport en dat mag ik nu dus ook vergeten. Van de top in 1 keer een leven als een crapuul. Ik hoop dat ik herstel maar denk van niet wat betreft mijn voedselallergenen en intoleranties die ik ervan heb overgehouden met rotte stoelgang.
 
Bedankt voor je reactie, shit man! Heftig jaar achter de rug. Ik heb geluk dat ik zelf op een laboratorium werk waar ik alles kan testen (ziekenhuis laboratorium). Ik heb dus alles al uitgezocht zoals vit D, zink of magnesium tekort. Daar heb ik veel geluk mee. Maarja, ik heb komende week weer een belafspraak met mijn arts de laatste resultaten door te spreken ( testosteron van 6,9 en 10,3)
 
Bedankt voor je reactie, shit man! Heftig jaar achter de rug. Ik heb geluk dat ik zelf op een laboratorium werk waar ik alles kan testen (ziekenhuis laboratorium). Ik heb dus alles al uitgezocht zoals vit D, zink of magnesium tekort. Daar heb ik veel geluk mee. Maarja, ik heb komende week weer een belafspraak met mijn arts de laatste resultaten door te spreken ( testosteron van 6,9 en 10,3)
Ja maar bij labo vinden ze ook niet veel wat betreft infecties. Ik heb 20 testen laten doen met negatief resultaat tot ik glutenvrij en alles van suikers weg liet. Direct reactie van stoelgang mbt parasieten.
Nu twijfel ik zelfs of ik giardia lamblia heb overgehouden, deze veroorzaken chronische voedselintoleranties. Zelf een antibioticum geregeld maar deze was te zwaar. Ik ga gewoonweg glutenvrij verder eten en hopen dat het zelf voorbij gaat.

mijn testo alles is gestegen by the way na mezelf te reinigen met antiparasitaire middelen.

nu nog alleen mijn stoelgang en voedselintoleranries wegkrijgen, dan knal ik echt door.
 
Goed bezig man!! Echt netjes dat dat je zo is gelukt. Ik ga het vandeweek horen wat eventueel de opties zouden kunnen zijn
 
Back
Naar boven