XXL Nutrition

Bloedresultaten

Bezoekers in dit topic

zoek verder.

typ in google: nac liver

of paracetamol nac

lees rond.
 
Ik heb mijn uitslag hier bij bij ik zie hier nog:

HORMONOLOGIE

GONADEN

luteineserend homoon: norm waarde 1.24-8.62 mijn resultaat -0.76

FSH: norm waarde 1.27-19.26 mijn resultaat -1.08

Testosterone: norm waarde 175- 781 mijn resultaat 189

S.H.B.G.: norm waarde 13.2-89.5 mijn resultaat 17.3

Vrije testosteron index: norm waarde 22.2-110.2 mijn resultaat 37.94

Dan staat daar nog onder

contr. lipemisch uitzicht: normaal aspect

contr icterisch uitzicht: normaal aspect

contr hemolyt uitzicht: normaal aspect.

---------- Post toegevoegd Sun 25 Mar 2012 om 11:01 ----------



Daar vind ik wel wat van terug als ik google...

Is het dat wat ik nodig heb??

Dan haal ik dit maandag, ben namelijk vanplan mijn kuur te starten maandag 2april.

Maar als ik dan naar de werking van dit product ga kijken:

Dit middel wordt vooral gebruikt bij aandoeningen van de luchtwegen die gepaard gaan met de productie van taai slijm, zoals bronchitis en emfyseem. Acetylcysteïne maakt het slijm dunner en dus minder taai en zorgt er hierdoor voor dat het slijm gemakkelijker is op te hoesten. Het wordt daarom gebruikt bij een productieve hoest (slijm-hoest).

Dan heeft dit toch weinig te maken met het op orde zetten van je lever toch??

Ik zou persoonlijk het middel fluimucil laten voor wat het is. Jou leverwaarden zijn voor een krachttrainer helemaal niet ongewoon.
http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h12151.pdf

Nu je hormoonwaarden.
LH en FSH zijn actief maar nog veels te laag.
Zij zijn buiten normale waarden.
Daarom ook jou lage testosteron-waarden.

Jou nakuur is niet om voor naar huis te schrijven.
2 weken tamoxifen na een in mijn ogen vrij heftige kuur gaat echt niets voor iemand bewerkstelligen.
Tamoxifen dient het sturen van het LH en FSH hormoon een boost te geven, een duwtje in de rug zodat zij naar de testis afreizen om daar de leydig-cellen opdracht te geven weer te produceren.

Ik dien mijn advies dus ook bij te sturen.
Ik zou nu nog niet gaan kuren.
Jou hormonenhuishouding (LH en FSH) dient eerst weer binnen de waarden te verkeren.
Dit doet het momenteel niet.
Ik zou hier nu aandacht aan gaan besteden en niet weer een volgende kuur te starten, want van uitstel komt afstel.
 
Laatst bewerkt:
In de medische wereld heeft het nog een andere bijwerking, het is een bindmiddel voor bepaalde toxische stoffen. Daardoor scheid je ze sneller uit. Hetzelfde doet Norrit, een anti diarree remmer. Daar zitten koolstofatomen in en die binden zich met toxische stoffen.

maar ik vind je waardes heel wazig, kom je uit België?

In Nederland hanteren we namelijk andere marges. Zo is Hb bij ons van 1-10. Dus toen jij zei een hb van 17.5 te hebben ging ik even achter mijn oren krabben..
 
inderdaad. Maar zoals ik al zei, 2 gram NAC per dag en je waardes gaan heel snel terug normaal worden.

Nac= N-acetyl cysteine(beter bekend onder merknaam Fulmicil). Zoek het eens op op google, of pubmed.

Je kan het los in de apotheek kopen, maar boardssponsers hebben het ook.

ik vind het niet direct terug bij de boardsponsers ?
 
ik neem aan dat mensen hier weten dat monocyten dé variant van witte bloedcellen is die wordt gelinkt aan leverproblemen?

Het kan toevallig zijn dat enkel deze is verhoogd van alle wbc, maar in samenspraak met licht verhoogde leverwaarden zou ik er toch niet té licht mee omgaan, al valt het nu nog mee.

Maar om met deze waarden aan de winny en tren te gaan...

lees anders deze eens door.

http://www.wjgnet.com/1007-9327/11/2754.pdf

http://www.plosone.org/article/info:doi/10.1371/journal.pone.0017484

ik ga niet alles met de pap in de mond geven, daarom geef ik wat namen en tips om te zoeken.

---------- Post toegevoegd Sun 25 Mar 2012 om 12:38 ----------

ik vind het niet direct terug bij de boardsponsers ?

b&f had het, maar kennelijk verkopen ze het niet meer. Spijtig, mijn potje zal deze week nog op zijn. Waarschijnlijk zal het wel nog te vinden zijn in een van hun lever detox middeltjes, maar nac blaast zowat alle andere "leverbeschermers" weg qua wetenschappelijk bewijs voor zn werking.

http://www.nowfoods.com/Supplements/Products-by-Category/Amino-Acids/M002905.htm

deze was het.
 
Laatst bewerkt:
Heb even mijn laatste post aangepast.:)
 
In de medische wereld heeft het nog een andere bijwerking, het is een bindmiddel voor bepaalde toxische stoffen. Daardoor scheid je ze sneller uit. Hetzelfde doet Norrit, een anti diarree remmer. Daar zitten koolstofatomen in en die binden zich met toxische stoffen.

maar ik vind je waardes heel wazig, kom je uit België?

In Nederland hanteren we namelijk andere marges. Zo is Hb bij ons van 1-10. Dus toen jij zei een hb van 17.5 te hebben ging ik even achter mijn oren krabben..

Jaa idd, ik ben van belgie..

Wij zullen hier misschien andere marges hanteren want zo staat het toch op mijn lijstje
 
Laatst bewerkt:
Jaa idd, ik ben van belgie..

Wij zullen hier misschien andere marges hanteren want zou staat het toch op min lijstje

Maakt niet uit kerel.
Je zet de referentiewaarden erbij en dan is het gewoon goed te analyseren.;)
 
Ik zou persoonlijk het middel fluimucil laten voor wat het is. Jou leverwaarden zijn voor een krachttrainer helemaal niet ongewoon.
http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h12151.pdf

Nu je hormoonwaarden.
LH en FSH zijn actief maar nog veels te laag.
Zij zijn buiten normale waarden.
Daarom ook jou lage testosteron-waarden.

Jou nakuur is niet om voor naar huis te schrijven.
2 weken tamoxifen na een in mijn ogen vrij heftige kuur gaat echt niets voor iemand bewerkstelligen.
Tamoxifen dient het sturen van het LH en FSH hormoon een boost te geven, een duwtje in de rug zodat zij naar de testis afreizen om daar de leydig-cellen opdracht te geven weer te produceren.

Ik dien mijn advies dus ook bij te sturen.
Ik zou nu nog niet gaan kuren.
Jou hormonenhuishouding (LH en FSH) dient eerst weer binnen de waarden te verkeren.
Dit doet het momenteel niet.
Ik zou hier nu aandacht aan gaan besteden en niet weer een volgende kuur te starten, want van uitstel komt afstel.

Dat is me even een opdoffer!!

Je kijkt er zo naar uit.. Maarja gezondheid komt op de eerste plaats!

Jij zou de kuur verlopig uitstellen? Hoe krijg ik mijn LH e FSH waardes terug zo snel mogenlijk op orde?
 
zoek verder.

typ in google: nac liver

of paracetamol nac

lees rond.


N-acetylcysteïne (NAC) is een aminozuur dat in de lever de 'detox-enzymen' helpt. Mocht je ooit een overdosis van de pijnstiller paracetamol innemen, dan zal het ziekenhuis vast en zeker NAC voorschrijven.
Vele plantenpreparaten zijn gekend omwille van hun leverondersteunende werking, zoals mariadistel en bupleurum. Zij stimuleren de leverenzymen om alle afvalstoffen te verwerken.
Sommige van deze leverenzymen kunnen NAC goed gebruiken. NAC is nodig voor de synthese van glutathion en taurine, twee stoffen nodig in de ontgifting.

Glutathion is een antioxidant die het lichaam zelf aanmaakt en die afvalstoffen bindt en naar de urine brengt. Taurine is nodig voor de vorming van gal die de vetoplosbare afvalstoffen afvoert.
NAC kan je ook in de apotheek krijgen om je slijmvliezen op te lossen, bvb. bij een verkoudheid of een zware (droge) hoest.

Vandaar dat ik wat verder moest zoeken :).
 
Dat is me even een opdoffer!!

Je kijkt er zo naar uit.. Maarja gezondheid komt op de eerste plaats!

Jij zou de kuur verlopig uitstellen? Hoe krijg ik mijn LH e FSH waardes terug zo snel mogenlijk op orde?

Herstart nog even met tamoxifen voor een weekje of 4.
Wacht erna 2 weken en laat nog eens een bloedonderzoek uitvoeren.
Kijk dan of de waarden (LH en FSH) naar een aanvaardbaar level zijn gestegen.
Is dit het geval moet je testosteron-gehalte ook zijn toegenomen.
Dan pas kun je met zekerheid vaststellen dat alles weer normaal reageert en is het beginnen van een volgende kuur een verstandig besluit.
 
Herstart nog even met tamoxifen voor een weekje of 4.
Wacht erna 2 weken en laat nog eens een bloedonderzoek uitvoeren.
Kijk dan of de waarden (LH en FSH) naar een aanvaardbaar level zijn gestegen.
Is dit het geval moet je testosteron-gehalte ook zijn toegenomen.
Dan pas kun je met zekerheid vaststellen dat alles weer normaal reageert en is het beginnen van een volgende kuur een verstandig besluit.

Met deze waardes beginnen aan een kuur is geen optie?

als ik erna dan 4 weken arofixen neem, 2 weken wachten en mijn bloed laat controleren?

Of is dit risico tegroot dat ik weet ik veel impotent word? Of mijn hormoonhuishouding moeilijk op orde krijg? Dit klinkt misschien wat minder drastisch als impotent word.
 
Met deze waardes beginnen aan een kuur is geen optie?

als ik erna dan 4 weken arofixen neem, 2 weken wachten en mijn bloed laat controleren?

Of is dit risico tegroot dat ik weet ik veel impotent word? Of mijn hormoonhuishouding moeilijk op orde krijg? Dit klinkt misschien wat minder drastisch als impotent word.

Natuurlijk kun je weer gewoon gaan kuren, of je er verstandig aan doet is een tweede.
OFF gaan is toch bedoeld om weer volledig te herstellen?
Uit je bloedonderzoek is op te maken dat je nog niet hersteld bent.
Je weet ook niet of de hormonen daartoe in staat zijn.
Tsja, tis aan jou maar mijn mening is om nog eventjes te wachten.

Tamoxifen is doeltreffend genoeg om je herstel te bespoedigen.
Persoonlijk zie ik niet in waarom je het aromatase-enzym om zeep zou moeten helpen.
 
Natuurlijk kun je weer gewoon gaan kuren, of je er verstandig aan doet is een tweede.
OFF gaan is toch bedoeld om weer volledig te herstellen?
Uit je bloedonderzoek is op te maken dat je nog niet hersteld bent.
Je weet ook niet of de hormonen daartoe in staat zijn.
Tsja, tis aan jou maar mijn mening is om nog eventjes te wachten.

Tamoxifen is doeltreffend genoeg om je herstel te bespoedigen.
Persoonlijk zie ik niet in waarom je het aromatase-enzym om zeep zou moeten helpen.

Ja idd, dat is de bedoeling van OFF te gaan..

Maar had nu toch wel gedacht dat dit zou gebeurt zijn na 4maanden.

Daarom dat het wat balen is :).

Maar misschien logisch aangezien ik maar 2weken nolvadex genomen heb.

Stel dat ik zou beginnen kan dit de resultaten van mijn kuur beinvloeden? ik veronderstel van niet??

Alle sinds bedankt voor de info die je mij tot nu toe al gegeven hebt!
 
Ja idd, dat is de bedoeling van OFF te gaan..

Maar had nu toch wel gedacht dat dit zou gebeurt zijn na 4maanden.

Daarom dat het wat balen is :).

Maar misschien logisch aangezien ik maar 2weken nolvadex genomen heb.

Stel dat ik zou beginnen kan dit de resultaten van mijn kuur beinvloeden? ik veronderstel van niet??

Alle sinds bedankt voor de info die je mij tot nu toe al gegeven hebt!

Dat je nog niet hersteld bent staat los van resultaat die je boekt met een volgende kuur.
 
Dat je nog niet hersteld bent staat los van resultaat die je boekt met een volgende kuur.

+1 als je al maanden OFF bent kan je nu terug knallen,alléén zal je

herstel achteraf zwaarder zijn!
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven