MuscleMeat

Bloedtest uitslag, 3 vragen

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

JWalker

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2011
Berichten
584
Waardering
177
Heren,

I need some help with this.

gamma-GT ↑ 67 U/l < 60
CK (creatine-kinase) ↑↑ 363 U/l < 190

Die CK waarde is aan de hoge kant. Weekje rust van de gym + veel groente en groene thee of afspraak maken met doc?

En dan:
LH ↑ 9.3 IU/l 1.7 - 8.6
FSH 6.2 IU/l 1.5 - 12.4
estradiol (17-beta-estradiol) 79.3 pmol/l 41.5 - 158.5
testosteron 24.2 nmol/l 8.64 - 29.00
testosteron, vrij (volgens ISSAM) 0.575 nmol/l > 0.125
SHBG (sex.horm.bind. gl.) 26.7 nmol/l 18.3 - 54.1

Die testosteron vrij waarde... ik snap dat niet. Ik heb zitten zoeken en kom veel tegen dat testosteron vrij 21-49 jaar (ben bijna 28) op 14.5 – 80.3 moet zitten. Is m'n shit gewoon zo laag of is deze waarde in orde? Ik weet ook niet wat ISSAM is, wellicht dat iemand daar ook een antwoord op heeft.

Thanks.
 
Hoge ck is normaal bij kt. Al mijn waardes waren prima behalve ck, die was 1000+ :roflol:
 
Andere eenheid waarschijnlijk.
Je referentiewaarde lijkt in ng/dL te zijn.
Jouw waarde is in nmol/L.
 
Geen alat en asat gemeten dus? Verhoogd gamma gt kan duiden op leverschade, problemen met de galblaas ed. Toevallig orals gebruikt?

Verhoogd gamma gt komt ook voor bij mensen die veel alcohol drinken.

Ck verhoging is inderdaad vrij normaal. Ik zat zelf ook op 450-500 tijdje terug.

ISSAM is een rekenmethode waarmee je vrije testosteron wordt berekend. Er wordt dan gerekend met totaal testosteron, albumine en shbg.

Mooie waardes voor testosteron en de stuurhormonen lh en fsh! Zeker als je een kuurverleden hebt. Hoe lang na pct is dit?
 
Geen alat en asat gemeten dus? Verhoogd gamma gt kan duiden op leverschade, problemen met de galblaas ed. Toevallig orals gebruikt?

Verhoogd gamma gt komt ook voor bij mensen die veel alcohol drinken.

Ck verhoging is inderdaad vrij normaal. Ik zat zelf ook op 450-500 tijdje terug.

ISSAM is een rekenmethode waarmee je vrije testosteron wordt berekend. Er wordt dan gerekend met totaal testosteron, albumine en shbg.

Mooie waardes voor testosteron en de stuurhormonen lh en fsh! Zeker als je een kuurverleden hebt. Hoe lang na pct is dit?

ASAT (GOT) 32 U/l < 50
ALAT (GPT) 49 U/l < 50
gamma-GT ↑ 67 U/l < 60

Heb je de rest van je vragen gePM'd. Bedankt voor je antwoord, jij ook marina1975
 
Zou je je antwoorden willen delen? Ben wel benieuwd naar wat die gamma gt deed stijgen
 
Je alat en asat zijn goed. Zal waarschijnlijk een effect zijn van AAS gebruik.
Zou t over een tijdje nog eens laten prikken.
Maar over t algemeen is een lichte verhoging niet direct dat er leverschade is gezien alat en asat goed zijn.
 
edit: ik heb niks gezegd :)
 
Laatst bewerkt:
Top
Succes! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven