AndroidHealthClinic

Bloedtest

Bezoekers in dit topic

physiquenl

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
18 apr 2014
Berichten
1.012
Waardering
56
Lengte
1m65
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
Beste ervaringsdeskundige,

Zat even te twijfelen om weer een topic te openen omdat ik er al een aantal had geopend sinds ik met TRT begonnen ben. Echter, zitten hier de mensen met kennis en ervaring, vandaar dat ik toch mijn vraag even wil stellen.

TRT is tot nog toe een goede stap geweest, ondanks een aantal vervelende bijwerkingen die weer vertrokken zijn. Nu is het zo dat ik maandagavond weer test-e geïnjecteerd heb. Nu is het zo dat ik dinsdag, woensdag en vandaag enorme hoofdpijn heb, constant. De hele dag heb ik een zware druk in het hoofd die ik soms ook voel in mijn kaken, achterhoofd.

Ik controleer zelf elke dag mijn hartslag en bloeddruk. Mijn hartslag ligt altijd tussen de 70-90 en bloeddruk is iets te laag bovendruk tussen de 100-110 en onderdruk tussen de 55-65.

1. Weten jullie wat de oorzaak kan zijn?
2. Ik wil weer een bloedtest doen; welke waarden kan ik het best laten aanvinken. De laatste keer vinkte mijn huisarts enkel testosteron in.
-test?
-vrije test?
-lh?
-fsh?
-alat?
-asat?
-shbg?
 
Heb je sinds enige tijd weer een keer geprikt? Of ben je constant aan het prikken en heb je hier nu ineens last van.
Ik ervaarde op TestE namelijk ook die symptomen de eerste dagen/week. Maar dat was niet op TRT gericht genomen.
 
Heb je sinds enige tijd weer een keer geprikt? Of ben je constant aan het prikken en heb je hier nu ineens last van.
Ik ervaarde op TestE namelijk ook die symptomen de eerste dagen/week. Maar dat was niet op TRT gericht genomen.

Ik was daarvoor op vakantie dus had twee weken daar voor 250mg geprikt (125mg per week, maar wilde geen testosteron meenemen in m'n koffer)
 
Gisteren een bloedafname laten uitvoeren en zojuist de huisarts gebeld. De test was nog niet helemaal compleet maar ze zei dat mijn hemaglobine te hoog was; kan dit gerelateerd zijn aan de klachten? Het zeurende en bonzende gevoel in mijn hoofd houdt al een week aan (vorige week dinsdag; vorige week maandag voor 't laatst geïnjecteerd).

Ik moest afgelopen maandag weer 125mg test-E prikken, maar heb besloten even te wachten..
 
Gisteren een bloedafname laten uitvoeren en zojuist de huisarts gebeld. De test was nog niet helemaal compleet maar ze zei dat mijn hemaglobine te hoog was; kan dit gerelateerd zijn aan de klachten? Het zeurende en bonzende gevoel in mijn hoofd houdt al een week aan (vorige week dinsdag; vorige week maandag voor 't laatst geïnjecteerd).

Ik moest afgelopen maandag weer 125mg test-E prikken, maar heb besloten even te wachten..

Vorige keer dat ik geregeld last had van hoofdpijn was mijn hemoglobine te hoog, ging bij mij wel gepaard met een te hoge bloeddruk. Indien het alleen je hemoglobine te hoog is zou zover ik het heb begrepen alleen bloeddonatie op de korte termijn helpen. Kan je verder geen advies geven.
 
Bloedresultaten binnen (gedeelte):
Hemoglobine: 11.1 > (betekent dit 11.1 en te hoog of hoger dan 11.1)
Hematocriet: 0,51
M.C.V.: 89
Red Bloodcell distribution..: 12.3
Leukocyten: 6
Trombocyten: 203

Weten Cools en Galen hier meer over?
 
Bloedresultaten binnen (gedeelte):
Hemoglobine: 11.1 > (betekent dit 11.1 en te hoog of hoger dan 11.1)
Hematocriet: 0,51
M.C.V.: 89
Red Bloodcell distribution..: 12.3
Leukocyten: 6
Trombocyten: 203

Weten Cools en Galen hier meer over?

Die hemoglobine zou een exacte waarde moeten zijn. > betekend hoger dan, maar ben je niet veel mee. Hoeveel hoger dan? Zou tussen de 8,5 en 11 moeten zitten. Als het 11,1 zou zijn is niet te hoog. Kan zijn dat het labo dit gebruikt voor een te hoge waarde aan te duiden (vreemd wel).

Hoge hb (hemoglobine waarde = hoeveelheid zuurstofdragende proteïnen) vind ik geen negatieve waarde tijdens een kuur, vrij normaal zelfs omdat er meer zuurstof (transport) nodig is. Niet te hoog natuurlijk en je moet ook naar de andere bloedwaardes zien zoals hematocriet.

Hematocriet (volume dat rode bloedcellen innemen) zou tussen de 0,41 en 0,51 moeten zitten, dus dat is goed.

Red bloodcell disrtibution (variatie volume tussen rode bloedcellen) is goed en leukocyten (witte bloedcellen) en trombocyten (bloedplaatjes) ook.
 
Bedankt; op basis hiervan zie je geen reden om weer m'n wekelijkse dosis te injecteren? Ik heb het al twee dagen uitgesteld.
 
Bedankt; op basis hiervan zie je geen reden om weer m'n wekelijkse dosis te injecteren? Ik heb het al twee dagen uitgesteld.
 
Bedankt; op basis hiervan zie je geen reden om weer m'n wekelijkse dosis te injecteren? Ik heb het al twee dagen uitgesteld.

Je TRT dosis is 125mg test e/week alleen?

Hoe zijn je cholesterolwaardes?
 
Je TRT dosis is 125mg test e/week alleen?

Hoe zijn je cholesterolwaardes?
Ja klopt; uhm ik weet niet of die gemeten zijn. Morgen krijg ik meer waardes; dus ik wacht die zoiezo af
 
Ja klopt; uhm ik weet niet of die gemeten zijn. Morgen krijg ik meer waardes; dus ik wacht die zoiezo af

Je klachten lijken me te komen van je lage bloeddruk. Normaal is dit geen probleem, behalve met de beschreven klachten. Je zou toch boven 110/70 moeten zitten.

Vraag is waar dit vandaan komt, dus ben benieuwd naar je andere bloedwaardes.
 
Beste ervaringsdeskundige,

Zat even te twijfelen om weer een topic te openen omdat ik er al een aantal had geopend sinds ik met TRT begonnen ben. Echter, zitten hier de mensen met kennis en ervaring, vandaar dat ik toch mijn vraag even wil stellen.

TRT is tot nog toe een goede stap geweest, ondanks een aantal vervelende bijwerkingen die weer vertrokken zijn. Nu is het zo dat ik maandagavond weer test-e geïnjecteerd heb. Nu is het zo dat ik dinsdag, woensdag en vandaag enorme hoofdpijn heb, constant. De hele dag heb ik een zware druk in het hoofd die ik soms ook voel in mijn kaken, achterhoofd.

Ik controleer zelf elke dag mijn hartslag en bloeddruk. Mijn hartslag ligt altijd tussen de 70-90 en bloeddruk is iets te laag bovendruk tussen de 100-110 en onderdruk tussen de 55-65.

1. Weten jullie wat de oorzaak kan zijn?
2. Ik wil weer een bloedtest doen; welke waarden kan ik het best laten aanvinken. De laatste keer vinkte mijn huisarts enkel testosteron in.
-test?
-vrije test?
-lh?
-fsh?
-alat?
-asat?
-shbg?
Hoofdpijn is zo'n beetje 1 van de meest aspecifieke klachten die er bestaat (en gelijk ook een veelvoorkomende zonder duidelijke oorzaak). Heb je last van andere dingen? Misselijk/braken, verminderde verdraagzaamheid van licht of geluid? Is het aan 1 zijde van het hoofd of beide? Ben je toevallig verkouden? Wordt het erger bij bepaalde houdingen? Slik je andere medicatie? Etc. Dit is echt iets voor een huisarts om een boel vragen over te stellen, hier bestaan ongetwijfeld van die richtlijnen voor. Afhankelijk van de aard en hevigheid van de klachten wordt er aanvullend een CT-scan gedaan, qua bloedonderzoek eigenlijk alleen BSE, rest heeft geen diagnostische waarde voor hoofdpijn.
 
Hoofdpijn is zo'n beetje 1 van de meest aspecifieke klachten die er bestaat (en gelijk ook een veelvoorkomende zonder duidelijke oorzaak). Heb je last van andere dingen? Misselijk/braken, verminderde verdraagzaamheid van licht of geluid? Is het aan 1 zijde van het hoofd of beide? Ben je toevallig verkouden? Wordt het erger bij bepaalde houdingen? Slik je andere medicatie? Etc. Dit is echt iets voor een huisarts om een boel vragen over te stellen, hier bestaan ongetwijfeld van die richtlijnen voor. Afhankelijk van de aard en hevigheid van de klachten wordt er aanvullend een CT-scan gedaan, qua bloedonderzoek eigenlijk alleen BSE, rest heeft geen diagnostische waarde voor hoofdpijn.

Oke! Ja voorover bukken dan lijkt het naar m'n voorhoofd te gaan. Ze gooide het op een voorhoofdholteonsteking
 
16-6-2016

image.jpg
 
20-9-2016

Galen Cools ja ik vroeg me meer af of het AAS/TRT gerelateerd kon zijn en of jullie eventueel iets kunnen zien aan de labuitslagen

image.jpg
 
Je testosteron is veel te hoog voor TRT op 16/06/2016.

En je laatste meting ook, zeker omdat je laatste inject 1 week geleden had gezet. Dus komt op zelfde neer waarschijnlijk. Daarom zit hemoglobine en hematocriet ook tegen de bovengrens aan.

Zet je alleen maar 125mg test e per week? Of ook hcg erbij?

Echo hart + ECG is aan te raden om te kijken hoe het daar mee gesteld is. Vermoed dat je klachten verdwijnen als je test waarde binnen de normaalwaardes zit. Normaal zie je eerder een hogere bloeddruk terug, maar omgekeerd kan ook.

Je dokter weer niet dat je TRT doet? Dat zou kunnen verklaren waarom ze het op een voorhoofdsholteontsteking steken.
 
Laatst bewerkt:
Je testosteron is veel te hoog voor TRT op 16/06/2016.

En je laatste meting ook, zeker omdat je laatste inject 1 week geleden had gezet. Dus komt op zelfde neer waarschijnlijk. Daarom zit hemoglobine en hematocriet ook tegen de bovengrens aan.

Zet je alleen maar 125mg test e per week? Of ook hcg erbij?

Echo hart + ECG is aan te raden om te kijken hoe het daar mee gesteld is. Vermoed dat je klachten verdwijnen als je test waarde binnen de normaalwaardes zit. Normaal zie je eerder een hogere bloeddruk terug, maar omgekeerd kan ook.

Je dokter weer niet dat je TRT doet? Dat zou kunnen verklaren waarom ze het op een voorhoofdsholteontsteking steken.

Ja klopt; 125mg test-e + 500iu hcg om de dag.

Bloeddruk schommelt. Laatste meting was 140/70. Echo hart + ECG is allemaal voorafgaand al gedaan. Hart was volgens cardioloog perfect.

Huisarts weet wel dat ik TRT doe; heeft er alleen weinig verstand van.
 
Ja klopt; 125mg test-e + 500iu hcg om de dag.

Bloeddruk schommelt. Laatste meting was 140/70. Echo hart + ECG is allemaal voorafgaand al gedaan. Hart was volgens cardioloog perfect.

Huisarts weet wel dat ik TRT doe; heeft er alleen weinig verstand van.

500iu hcg om de dag? Daar zit je probleem, sowieso gaat oestrogeen sterker stijgen in verhouding en is 500iu op zichzelf gelijk aan 125mg test. Hcg werkt 4-5 dagen goed door, dus om de dag is teveel. En sowieso icm je test op 125mg.

Hoe lang ben je er nu meer bezig en is die echo en ECG gebeurt? Bloeddruk kan je best 3 keer op een dag meten en die waardes vergelijken met andere dag waardes van zelfde tijdstip.
 
Echo en ECG voordat ik begon; 18 weken geleden. Om de hoeveel dagen moet ik dan hcg nemen? Hoezo heb je het over het hart als ik vragen mag?
 
Back
Naar boven