XXL Nutrition

Bloeduitslagen

Bezoekers in dit topic

Marcuss

Dutch Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
30 mei 2005
Berichten
421
Waardering
1
Hallo,
Heb vandaag mijn bloeduitslagen binnengekregen. Ben nu ruim een maand gestopt met een kuur van 12 weken met test prop en primo. Daarnaast liep en loopt er nog 100 mcg t4 per dag plus 4iu HGH per dag.

Nu is mijn vraag aan de mensen die er een beetje verstand van hebben of dit acceptabele waarden zijn. Het cholesterol gebeuren snap ik niet helemaal bijvoorbeeld. Van het slechte cholesterol val ik goed binnen de referentiewaarden maar van het goede cholesterol juist weer niet. Er staat natuurlijk wel enige uitleg bij de uitslagen, maar aangezien ik net uit een kuur kom en intensief aan krachttraining doe, vraag ik graag aan de kenners hun mening.

BSE mm/u 4
HB mmol/l 11,4
MCV fl 89
Hematocriet l/l 0,52
glucose mmol/l 5,1 (14uur nuchter)
Kreatinine umol/l 109
Natrium mmol/l 145
Kalium mmol/l 4,7
Gamma-GT U/I 16
ASAT U/I 38
ALAT U/I 44
Cholesterol mmol/l 3.0
HDL mmol/l 0,8
LDL mmol/l 1,9
Triglyceride mmol/l 0,7
TSH mU/I 0,49
 
Laatst bewerkt:
zet je eenheden erbij
 
Niets bijzonders aan de hand, maar wat je wilt weten is toch je testosteron waarden, en die heb je schijnbaar niet laten testen..
 
Voor zover ik weet kun je bij check-U je test waarde niet laten meten. En ik kon ook nergens vinden bij welke andere dit wel kon.
 
Marcuss: huisarts?
 
Ik heb geen huisarts die daar aan meewerkt denk ik. Heb het hem ook niet gevraagt maar ik denk, aangezien ik al 25 jaar met die man te maken heb, dat ik het antwoord al weet. Dokter ik ben net gestopt met kuren sinds een maand en wil weleens weten hoe het met mijn test spiegels en overige bloedwaardes staat. Die vent is niet echt openminded.
 
had je ook niet hoeven zeggen: gewoon zeggen dat je pik in een dip zit en of hij even op dat formulier wil zetten dat ze je test gelijk nakijken
 
Ik heb geen huisarts die daar aan meewerkt denk ik. Heb het hem ook niet gevraagt maar ik denk, aangezien ik al 25 jaar met die man te maken heb, dat ik het antwoord al weet. Dokter ik ben net gestopt met kuren sinds een maand en wil weleens weten hoe het met mijn test spiegels en overige bloedwaardes staat. Die vent is niet echt openminded.

hebben we tegenwoordig een poli voor
 
Voor zover ik weet kun je bij check-U je test waarde niet laten meten. En ik kon ook nergens vinden bij welke andere dit wel kon.

kan wel moet je even mailen de volgende keer, dan krijg je aanvullende test, kost € 29,- per aanvulling plus eenmalig € 20,- extra kosten, dus als je alleen testosteron laat controleren kost dat € 49,-, maar doe je daar LH en FSH ook bij dan komt daar 2 maal € 29,- overheen.

Cholestrol moet je je volgens mij geen zorgen over maken, LDL / HDL -ratio moet kleiner dan 3,6 zijn, is bij jouw 2,375

---------- Toegevoegd om 09:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:17 ----------

hebben we tegenwoordig een poli voor

Wat mij een beetje tegen houdt van die poli is, ik heb een eigen bedrijf en mocht er iets met mij gebeuren waardoor ik niet meer kan werken dan kan de verzekering zeggen: "je heb AS gebruikt, wij gaan jouw niks vergoeden". Verzekering probeert toch zoveel mogelijk NIET te betalen.
 
denk dat de arts je dat beter kan vertellen. Denk ook niet dat er ooit maar 1 levend bewijs is dat er mensen arbeidsongeschikt worden door AS gebruik.

Zoiets moet dan keihard staan volgens mij.Dus ook aantoonbaar,en geen twijfel over mogelijk zijn. Zou eens een mail sturen richting Dr de Ronde om dat eens te vragen,hoe het met anoniemiteit zit.
Denk dat veel mensen hier dat een struikelblok vinden.
 
@Skinnie; daar zou ik me niet echt gemakkelijk bij voelen om zo'n vraag te stellen tenzij er echt iets niet meer werkte.

@Krieltje; klopt, maar ik heb verder nog geen klachten dus de stap naar die poli vind ik nog niet echt nodig.

@MHD, thanx. Heb er ooit weleens over gebeld met check-u maar toen kon dat nog niet, althans volgens de telefoniste.

Over een week of 6 zal ik dan alles nog eens laten checken inclusief test, LH en FSH. Wordt dan wel een prijzige grap aangezien ik nu al 178,- kwijt was..
 
Ik heb geen huisarts die daar aan meewerkt denk ik. Heb het hem ook niet gevraagt maar ik denk, aangezien ik al 25 jaar met die man te maken heb, dat ik het antwoord al weet. Dokter ik ben net gestopt met kuren sinds een maand en wil weleens weten hoe het met mijn test spiegels en overige bloedwaardes staat. Die vent is niet echt openminded.

mijn huisarts is ook niet heel openminded maar doet wel wat ik vraag. laatst bloed laten prikken (test ook), heb zelf ook dingetjes aangevinkt op t formuliertje vond ie geen enkel probleem.
 
Voor zover ik weet kun je bij check-U je test waarde niet laten meten. En ik kon ook nergens vinden bij welke andere dit wel kon.

Doe het dan via www.medimark.nl online een afspraak maken voor bloed tappen bij jou in de buurt.
 
mijn huisarts is ook niet heel openminded maar doet wel wat ik vraag. laatst bloed laten prikken (test ook), heb zelf ook dingetjes aangevinkt op t formuliertje vond ie geen enkel probleem.

Die van mij die is al iets te lang huisarts, daar hoef ik dat echt niet te flikken om even wat extra aan te kruisen.

Tremendes dat van Medimark ziet er opzich goed uit zal ze eens bellen. Maar check-u is ook super gemakkelijk. Binnen 24uur online je uitslagen plus dat je in steeds meer ziekenhuizen je bloed kan laten afnemen.
 
Ik zou het gewoon proberen bij je huisarts. 'Nee' heb je en 'ja' kan je krijgen.
Mijn arts is ook een stoffige die zelfs dacht dat sustanon een middel is om chemisch te castreren, maar hij werkt aan alles mee wat ik maar wil.
Volgens mij heb je er ook wettelijk recht op als jij je bloedwaarden wil weten.
 
Back
Naar boven