XXL Nutrition

bloeduitstortingen bij staande kuitmachine

Bezoekers in dit topic

Vince

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
1
Pfff elke keer weer als ik m'n kuiten train op de staande kuitmachine (wel nog één van de oude stempel maar stevig) krijg ik op m'n bovenste schouderkoppen bloeduitstortingen, weliswaar tijdelijk maar is wel klote. Er is wel mousse natuurlijk, heb nog een handdoek erronder gestoken maar altijd dezelde miserie en het ziet er niet uit.
Iemand ervaring mee? Vraag me dan af of de zittende kuitmachine dan even goed is om alleen te doen. (die deed ik meestal vlak erna)

heb er ook last van als ik staand kuiten train, bloeduitstortingen op mn trapz en schouders enzo. maar ik blijf hem wel doen, ik voel hem veel beter dan de zittendekuitmachine. duszz:D

Bij mijn is het niet normaal meer, als ik de staande kuitmachine hebt gebruikt is het net of iemand mij bont en blauw heeft geslagen. Mijn schouders zijn helemaal rood/blauw maar het doet geen pijn. Het duurd 3 dagen en dan is het weer aardig weg, een zittende kuitenmachine hebben wij helaas niet.

Ah ben ik toch niet de enige, ik dacht al dat ik zo'n teer babyvelletje had ofzo.
Heb er maar wat echinaforce zalf opgedaan nog maar eens.

Ik moet zeggen dat ik de staande versie ook beter voel hoor.

Ja het is normaal bij die oefening denk niet dat je er veel aan kan doen. Vind ze beide eigenlijk wel fijn

Nooit last van gehad. Hoeveel gewicht gebruiken jullie?

90kg-100kg, 15 reps ofzo. Is wel een oud krel en amper niemand gebruikt het. Zijn niet zo'n populaire toestellen blijkbaar. Het stof zit tussen de kabel :D

ach, als het dat maar is :D

ik krijg dat wel eens op men rug van't squatten...

meestal heb ik bloeduitstortingen wanneer ik mijn bankdrukpakje aandoe... triceps en oksels dan :D pijnlijk :D

Oei, zoveel gewicht.. met kuiten heb ik echt babygewichtjes hoor, slechts 10 kg of zo.

Tip: ga eens op zoek naar schuimrubber of zo en doe dat tussen de schouderblad en datgene waar je tegenaandrukt. Als die niet gepolsterd genoeg zijn, kan dat schuim wellicht helpen!

Espi

Hmm, 90 kg gebruik ik ook voor m'n calf raises. Bij ons gebruiken ze toestellen van Olymp en die kussentjes zijn redelijk comfortable. Bij de leg extension met 95kg kreeg ik laatst dus wel wat bloeduitstortingen.

@ Espi : Inderdaad geen slecht idee maar heb het al geprobeerd maar dat is toch wel behoorlijke druk op je schouders hoor, zelfs mousse ertussen helpt niet :(

Ach ja, daar word je hard van zullen we dan maar zeggen zeker..

heb t ook idd, pak mn kuiten aan met 80 kilo en heb ook allemaal striemen en uitortinge op mn shcouders. wist ook eerts niet waar t vandaan kwam. trekt na 2 a 3 dagen wel weer weg.

Pakte deze eers altijd op de smithmachine en had daar nooit last mee. we hebben nu best een goed apparaat daarvoor dus daar ligt dat niet aan en de zittend eheb ik niet, pak daarvoor de horizontale legpress en gebruik die dan met mn kuiten

je moet gewoon rubber ofzo tussen je schouders en de machine plaatsen.. dan heb je geen last van die bloeduitstortingen.

rubber is helemaal geen goed idee, omdat je dan gaat schuren, wat dus voor nog meer bloeduitstortingen zal zorgen (eigen ervaring). En boeie trouwens. Blijft er twee drie dagen zitten en het is weg. En hoe vaker je die oef. doet hoe minder erg het wordt.

Originally posted by Vince
Pfff elke keer weer als ik m'n kuiten train op de staande kuitmachine (wel nog één van de oude stempel maar stevig) krijg ik op m'n bovenste schouderkoppen bloeduitstortingen, weliswaar tijdelijk maar is wel klote. Er is wel mousse natuurlijk, heb nog een handdoek erronder gestoken maar altijd dezelde miserie en het ziet er niet uit.
Iemand ervaring mee? Vraag me dan af of de zittende kuitmachine dan even goed is om alleen te doen. (die deed ik meestal vlak erna)

Als het weer wegetrekt schijt erop...

dit is het makkelijkste...

Met squatten heb ik er ook wel eens last van op me traps..

maar ja het trekt wel weer weg dus boeien..

Als je je er echt aan stoort kan je ook proberen de staande kuitraise te doen in de smithmachine of met een losse barbel...

Heb er ook last van :(
Pak mijn kuiten aan met 110kg.
Alleen bij mij staan er dan strepen op mijn schouders.
Komt door de naad in mijn T-shirts.
Igg zou je naadloze shirts moeten dragen of iets zachts onder je shirt doen.
Een haltershirt zou natuurlijk ook al enkele centimeters striem schelen, maar ik vind mezelf nog niet groot genoeg voor zo'n patsershirt :D

krijg bloeduitstorting bij het squaten, zo'n cm boven m'n knieschijven, trekt weg na zo'n 24h

op m'n schouders heb ik het nog niet voorgehad

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven