- Lid geworden
- 30 nov 2005
- Lengte
- 1m93
- Massa
- 126kg
Ik ben fysiek enorm achteruit gegaan tijdens covid lockout down, ook (semi-)depressief. Uiteindelijk door het stoppen van men oude huisarts bij een jongere collega terechtgekomen, blijkt dat ik hemochromatose ( ijzerstapelziekte )heb en men bloedwaarden kut waren.
Op 3 februari men bloed laten checken door huisarts, dit is de linkse kolom, de rechtse kolom is 2 weken terug:
Dus men leverwaarden waren slecht, ferritine stond pak te hoog, nu door middel van aderlatingen hebben ze dit naar beneden gekregen, men lever lijkt ook terug normaal te functioneren en ik voel me al een pak beter. Echter voel ik me nog niet echt goed.
Op 21 april werden men test waarden bekeken door hepatoloog, deze waren volgens hem "klinisch normaal":
Mij lijkt dit vrij laag allemaal gezien ik nog nooit gekuurd heb ofzo, ik ben 35 en vrij sportief ( doe strongman en af en toe mountainbiken ).
Nu op de laatste bloedtest waren de waarden wat omhoog gegaan maar lijken mij nog steeds aan de lage kant voor iemand die krachtsport doet.
Deze waarden werden wel rond 3u 's middags genomen, huisarts vertelde me dat deze 's ochtends waarschijnlijk hoger liggen maar als ik deze waarden bekijk op onderstaande grafiek kom ik nog een pak lager uit dan "old men"
Mijn vraag is wat jullie opinie hierover is, volgens huisarts en hematoloog zijn men waarden "normaal", maar zou het nuttig zijn bij een androloog / privé kliniek verder op te volgen ?
Op 3 februari men bloed laten checken door huisarts, dit is de linkse kolom, de rechtse kolom is 2 weken terug:
Dus men leverwaarden waren slecht, ferritine stond pak te hoog, nu door middel van aderlatingen hebben ze dit naar beneden gekregen, men lever lijkt ook terug normaal te functioneren en ik voel me al een pak beter. Echter voel ik me nog niet echt goed.
Op 21 april werden men test waarden bekeken door hepatoloog, deze waren volgens hem "klinisch normaal":
Code:
Testosteronwaarden op 21/04/2021 ( voor behandeling ):
Testosteron................... 281.0 ng/dL 267.0-929.0
Sex.horm..bindend.glob.(SHBG). 14.4 nmol/L 16.5-55.9
Vrij.testosteron.............. 7.85 ng/dL 6-25
Code:
Testosteronwaarden op 16/08/2021 ( na behandeling ):
Testosteron................... 352.0 ng/dL 267.0-929.0
Sex.horm..bindend.glob.(SHBG). 16.3 nmol/L 16.5-55.9
Vrij.testosteron.............. 9.34 ng/dL 6-25
Deze waarden werden wel rond 3u 's middags genomen, huisarts vertelde me dat deze 's ochtends waarschijnlijk hoger liggen maar als ik deze waarden bekijk op onderstaande grafiek kom ik nog een pak lager uit dan "old men"
Mijn vraag is wat jullie opinie hierover is, volgens huisarts en hematoloog zijn men waarden "normaal", maar zou het nuttig zijn bij een androloog / privé kliniek verder op te volgen ?