MuscleMeat

Bloedwaarden na 5 weken

Bezoekers in dit topic

niceforumbro

Novice
Lid geworden
12 mei 2021
Berichten
6
Waardering
1
Lengte
1m90
Massa
97kg
Hoi allen, na een aantal jaar te hebben gewacht ben ik na 12 jaar krachttrainen met mijn eerste kuur begonnen. Ben begonnen op 97kg 1,90m. Zit nu op 102kg. Lifts gaan goed omhoog. Merk vooral kracht en gewichtsgains

Kuur: 500mg test-e per week
Ik zit momenteel in de 6e week. Heb vorige week (24u na zetten van 500mg) bloed geprikt. Heb al 2 weken last van laag libido. En wilde de kwaliteit van mn gear verifiëren + een idee krijgen van mn waardes voor toekomstige referenties.

(Tussen haakjes is normaalwaarde)
Albumine 56 g/l (35.0-52.0)

LH < 0,3
FSH < 0,3
Estradiol 295,7 pmol/L (41.5-158.5
Progesteron 0.57 nmol/L (<0,45)
Testosteron 122.0 nmol/L (8.64-29)
Testosteron vrij (volgens ISSAM) 3.255 (>0.125)
SHBG 29.5 (18.3-54.1)

Wat vinden jullie van de waardes? Zijn ze zoals je zou verwachten na 5 weken 500mg test-e? En wat vinden jullie van het estradiol? Gewoon zo door gaan of iets tweaken? Heb nolvadex en arimidex liggen maar gebruik die op dit moment niet. Nolva is voor PC Dank alvast voor jullie input.
 
Gebruik Proviron, 25mg per 250mg Testosteron. In jou geval is dat 50mg per dag tot aan je kuur. Kan je libido helpen.
 
LH en FSH zijn iig onderdrukt dus er zit sowieso iets in je gear ;) Weet verder niet of dit de te verwachten waardes zijn, misschien dat een van de ervaren leden dat kan zeggen. E2 lijkt hoog maar aangezien je body vol test zit verwacht je sowieso een hoge Estradiol. Gaat om de ratio. 295 zegt me niet echt iets though
 
Waarde klopt zo'n beetje wel met die dosering.
 
Waarde klopt zo'n beetje wel met die dosering.
Als hij 5 dagen na ze injectie de bloedtest had uitgevoerd klopte ze waarde wel aardig, maar een dag na injectie hoort deze ongeveer rond de 200 nmol te liggen met 500mg test e.
 
Laatst bewerkt:
Als hij 5 dagen na ze injectie de bloedtest had uitgevoerd klopte ze waarde wel aardig, maar een dag na injectie hoort deze ongeveer rond de 200 nmol te liggen met 500mg test e.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Het schaalt redelijk lineair bij dit soort doseringen. Er wordt een nadirconcentratie van gemiddeld 82.2 nmol/L gezien bij 600 mg testosteronenanthaat wekelijks (https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11701431/). De steady-state halfwaardetijd van intramusculair toegediend testosteronenanthaat is zo'n 7 dagen. De piekconcentratie zal dus rond de 164 nmol/L zijn geweest in die studie.

Bij 500 mg testosteronenanthaat wekelijks verwacht je dus een waarde die schommelt tussen de 69 en 137 nmol/L (vijf zesde deel van de waardes uit die studie). Omdat het eerste-orde-kinetica volgt kun je de concentratie op een bepaald moment in de tijd uitrekenen aan de hand van de volgende formule:
beginconcentratie * 1/(2^(t/h))

Waarbij t de verstreken tijd en h de halfwaardetijd. Invullen voor één dag (24 uur) geeft dan: 137 * 1/(2^(24/168)) = 124. Ofwel, zo'n beetje wat TS aangaf. En het kan redelijkerwijs afwijken, je ziet een standaarddeviatie van 5.2 nmol/L bij de nadirconcentratie in die studie. Na vijf dagen verwacht je gemiddeld een concentratie van zo'n 137 * 1/(2^(120/168)) = 84 nmol/L.
 
Back
Naar boven