Fitness Seller

Bloedwaarden testosteron test

Bezoekers in dit topic

mark30049

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 aug 2011
Berichten
1.879
Waardering
115
Goedemiddag!

Een vriendin van mij heeft het idee dat haar testosteron hoger ligt dan dat van andere vrouwen, en ze heeft dit dus laten testen. Ze is 36 jaar, de test is nuchter afgenomen 's morgens vroeg.

Albumine 41 g/dL
SHBG 40 nmol/L
Testosteron 3.51 nmol/L
Vrije Testosteron 0.0137 nmol/L
Bio-available Testosteron 2.97 nmol/L

Ze maakt zich zorgen over het feit dat haar testosteron zou zorgen voor meer haaruitval. Zelf kan ik niet 123 een makkelijke tabel vinden wat normale waardes voor bovenstaande zouden zijn voor een vrouw, dus vandaar mijn vraag hier.
- Is dit een hoger testosteron-niveau dan het gemiddelde?
- Zijn er meer dames die haaruitval ervaren door een hoger testosteron-niveau? Wat doen jullie daartegen?
- Zou er medisch iets mogelijk zijn om haar testosteron te verlagen?

Dankjewel!
 
er zijn bepaalde anticonceptiepillen die testosteron helpen verlagen / hoormonen beter in balans brengen. bij dermatoloog bespreken is de beste optie
 
Goedemiddag!

Een vriendin van mij heeft het idee dat haar testosteron hoger ligt dan dat van andere vrouwen, en ze heeft dit dus laten testen. Ze is 36 jaar, de test is nuchter afgenomen 's morgens vroeg.

Albumine 41 g/dL
SHBG 40 nmol/L
Testosteron 3.51 nmol/L
Vrije Testosteron 0.0137 nmol/L
Bio-available Testosteron 2.97 nmol/L

Ze maakt zich zorgen over het feit dat haar testosteron zou zorgen voor meer haaruitval. Zelf kan ik niet 123 een makkelijke tabel vinden wat normale waardes voor bovenstaande zouden zijn voor een vrouw, dus vandaar mijn vraag hier.
- Is dit een hoger testosteron-niveau dan het gemiddelde?
- Zijn er meer dames die haaruitval ervaren door een hoger testosteron-niveau? Wat doen jullie daartegen?
- Zou er medisch iets mogelijk zijn om haar testosteron te verlagen?

Dankjewel!
Kan de dokter die het bloed heeft genomen haar die uitleg niet geven.
 
Back
Naar boven