Fitness Seller

bloedwaarden uitslag

Bezoekers in dit topic

jojo94

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 apr 2012
Berichten
369
Waardering
325
Lengte
1m83
Massa
102kg
Vetpercentage
14%
had een vraag m.b.t mijn bloedwaarden uitslag. heb vorige week bloed laten prikken via bloedwaardentest, heb de flexchallenge test+ oestradiol gedaan.
nu vielen mij een paar dingen op. albumine is iets verhoogd is namelijk 52,1 g/l en de referentie waarde is 35-52g/l nu las ik op internet dat dat kan komen door te weinig vocht in het lichaam? had die ochtend zelf niet super veel gedronken nog geen liter totaal, maar drink normaal op een dag toch wel zo'n 4l water weg dus vond dat een beetje vreemd? kan dat komen doordat ik alleen die ochtend wat minder gedronken heb? ook viel mij op dat ik een vrij hoog mcv gehalte heb wel binnen de referentiewaarden maar wel aan de hoge kant? is het verstandig extra b12 te nemen of zie ik beren op de weg en is er niks aan de hand? het valt wel binnen de waarden? moet wel zeggen dat ik de dag van bloedafname totaal niet goed te pas was en me wat ziek voelde, was al bang dat dat mijn waardes zou verkloten en heb nog getwijfeld om de afspraak te af te zeggen. maar goed heb het dus gedaan en de uitslag valt me nog aardig mee. CK (creatine-kinase) is wel sterk verhoogd ondanks ik de dag ervoor niet heb getraind, wel heb ik tot 1 dag ervoor nog creatine genomen dus ging al wel uit van een verhoging.
Screenshot_20211123-153911_Drive.jpg
Screenshot_20211123-153904_Drive.jpg

volgens mij ziet het er verder allemaal wel goed uit? dus ga vandaag of morgen maar is ff me gear ophalen:cool:
 
CK blijft enkele dagen verhoogd na het trainen, dus als je twee dagen daarvoor nog hebt getraind zal het daardoor komen. Als je geen klachten hebt die duiden op een spierziekte kun je die waarde negeren. Voor de rest is alles normaal.
 
CK blijft enkele dagen verhoogd na het trainen, dus als je twee dagen daarvoor nog hebt getraind zal het daardoor komen. Als je geen klachten hebt die duiden op een spierziekte kun je die waarde negeren. Voor de rest is alles normaal.
ok top! heb zondag ochtend getraind en dinsdag ochtend bloed laten prikken dus ga daar wel vanuit dan. heb trouwens nog 1 vraag, een maat van mij heeft ook tegelijk met mij laten bloedprikken. hij heeft een vrij hoge ALAT waarde van 60 U/L ? hij heeft de afgelopen tijd geen drugs/alcohol of medicatie gebruikt. kan dit duiden op leverschade? of is het niet iets om je zorgen om te maken?
 
ASAT en ALAT raken ook verhoogd door het trainen (met name ASAT). Is een vrij milde verhoging, als er geen reden is om aan te nemen dat hij leverschade heeft en geen klachten heeft, zou ik daar niet echt wat van denken en het daaraan toeschrijven ook. Voor z'n gemoedsrust zou hij een week lang niet kunnen trainen en dan opnieuw kunnen prikken.
 
Laatst bewerkt:
ok top, hij maakte zich al druk erom. zag ook staan dat het door 'slechte' voeding kan komen en daar is hij ook niet vies van, dus hij wou er ook wat meer op gaan letten. soms kan zo'n bloedtest je wel een betere kijk geven op je levensstijl. dan is wel goed dat je je er wat bewuster van wordt:cool: ben ook wel benieuwd na mijn vitamine gehalten maar dat is vrij prijzig, dacht iets van 500 euro. misschien dat ik het in de toekomst wel een keer laat nakijken.
 
Back
Naar boven