MuscleMeat

Bloedwaarden (vrije) Testosteron (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Paulus21

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
3 jan 2005
Berichten
7
Waardering
0
Beste atleten,

Even een kleine intro. Ik, bijna 40 ben/was mij aan het verdiepen in trt. Om goed te beginnen heb ik eerst mij bloedwaarden laten meten. Ik ging er van uit dat mijn testosteron wel eens laag kon zijn. De laatste 2 jaren kost alles steeds meer moeite en heb ik weinig energie en voel mij vaak futloos. Ook soms wat neerslachtig enz. Hoort bij de leeftijd hoor je dan ook vaak. Nu ben ik zeker niet dik maar heb ook geen afgetraind lichaam. Ik heb met name rond mijn buik vetophoping. Verder wel dikke gespierde armen, redelijke schouders borst rug en benen. Ik heb heel mijn leven af en aan gesport. Zowel krachttraining hardlopen Crossfit enz. Momenteel (1 jaar) doe ik smorgen 5/6 x in de week krachttraing. Ik kies ervoor om elke dag 1 groep te trainen. Ik doe dit thuis in mijn eigen gym. En dit duurt meestal 25 min. Onderschat mijn gym niet want daar zou menig sporter en personal trainer jaloers op zijn. ☺️ Wij eten redelijk gezond, elke dag een eiwit Shake met spinazie en/of avocado of iets dergelijks. Verder gewoon ”normaal” eten. Wij letten wel meer dan gemiddeld op wat we eten en hoeveel. Ik eet zeker niet teveel. Daarnaast eet Ik minimaal 14 uur per dag niet. Ongeveer van 7pm tot 10am. Ook goed te weten is dat ik weinig alcohol drink (2 a 3 drankjes in het weekend) Tot zover mijn intro.

Mijn bloedwaarden (op basis van het boek testosteron tekort)

Tot mijn verbazing is mijn Testosteron waarde helemaal niet laag. Eerder hoog voor mijn leeftijd denk ik. Ik was eigenlijk een beetje teleurgesteld omdat ik dacht met een spuitje mij veel beter en energieker zou gaan voelen. Ik was bereid dit mijn hele leven te doen. ik heb zelfs alles al in huis liggen 😁
Nu is mijn Estradiol/Oestradiol wel erg hoog. Dit zou kunnen verklaren waarom mijn vetjes met name rond mijn buik blijven hangen.

Mijn doel is om energieker te worden en minder vetophoping rond mijn buik. Heeft iemand van jullie tips of danwel opmerkingen over mijn bloedwaarden?

zou ik bijvoorbeeld mijn Estradiol/Oestradiol kunnen verlagen door medicatie? En zou dit een oplossing kunnen zijn? Nolvadex of Arimidex

Ook goed om te weten ik heb in mijn leven nog nooit anabolen of iets dergelijks gebruikt.
 

Bijlagen

  • Rapport.pdf
    371,1 KB · Weergaven: 138
Afvallen helpt en vitimine d suppleren. je kunt een tijdje tamoxifen nemen 10mg ed, maar kan zomaar dat als je stopt dat het weer omhoog gaat.

wat heb je thuis liggen ? zou btw liever proviron nemen 25mg ED
 
Laatst bewerkt:
Ik vind je oestradiol niet erg hoog, hij is licht verhoogd t.o.v. de referentiewaarde. Dat is iets wat ik wel vaker zie, zeker bij dat soort testosteronwaardes. Ik zou daar eerlijk gezegd niks achter zoeken. Wij meten het eigenlijk zelden omdat we er niet zoveel aan hebben. (We zien de waardes wel vaak omdat mensen het vaak aanvragen, maar we doen er zelf eigenlijk dus zeer zelden wat mee).

Tenzij je gynecomastie hebt zie ik ook geen reden om een oestrogeenblokker in de vorm van een aromataseremmer of SERM te gebruiken. Ik zou de weinig energie en futloosheid elders zoeken. Denk aan sociale factoren, te weinig slapen of een slechte slaapkwaliteit (slaapapneu), misschien is er bepaalde medicatie in het spel, en enigszins onfortuinlijk zijn de schildklier, leverwaardes en een klein bloedbeeld niet meegenomen bij je bloedtest. Als er al iets in het bloed te zien is wat iets te maken heeft met dat soort klachten, zijn het die waardes wel.
 
Afvallen helpt en vitimine d suppleren. je kunt een tijdje tamoxifen nemen 10mg ed, maar kan zomaar dat als je stopt dat het weer omhoog gaat.

wat heb je thuis liggen ? zou btw liever proviron nemen 25mg ED
Ik heb momenteel thuis liggen, Test e Winstrol Anavar en Nolvadex. en het nodige voor te injecteren. Zit niet echt logica in de middelen dit komt omdat ik eerst besteld heb en mij erna pas in ben gaan verdiepen.
 
Ik vind je oestradiol niet erg hoog, hij is licht verhoogd t.o.v. de referentiewaarde. Dat is iets wat ik wel vaker zie, zeker bij dat soort testosteronwaardes. Ik zou daar eerlijk gezegd niks achter zoeken. Wij meten het eigenlijk zelden omdat we er niet zoveel aan hebben. (We zien de waardes wel vaak omdat mensen het vaak aanvragen, maar we doen er zelf eigenlijk dus zeer zelden wat mee).

Tenzij je gynecomastie hebt zie ik ook geen reden om een oestrogeenblokker in de vorm van een aromataseremmer of SERM te gebruiken. Ik zou de weinig energie en futloosheid elders zoeken. Denk aan sociale factoren, te weinig slapen of een slechte slaapkwaliteit (slaapapneu), misschien is er bepaalde medicatie in het spel, en enigszins onfortuinlijk zijn de schildklier, leverwaardes en een klein bloedbeeld niet meegenomen bij je bloedtest. Als er al iets in het bloed te zien is wat iets te maken heeft met dat soort klachten, zijn het die waardes wel.
👍 ik ga nader onderzoeken.
 
Inmiddels ben ik een kuurtje gestart van schrik niet 200mg Test-e om de 5 dagen. Zit nu in week 7 en ga voor totaal 14 weken. Bewust met een lage doses begonnen zodat de klap na de kuur niet te zwaar zou zijn op emotie en kracht gebied.

Ik groei echter heel goed en nog beter ik voel mij erg goed. Ben ook echt sterk worden in the gym. Nu is een dosis van 200mg te veel om dit trt te noemen, maar ben uiteindelijk heel blij dat ik met deze dosis begonnen ben. De resultaten zijn echt al top!

Van 82 kilo nu 92 kilo, mijn vetpercentage is zeker minder geworden. Ik ben 1,79/1,80. Het zal vast niet allemaal gewonnen spiermassa zijn maar het ziet er in elk geval goed uit.

Ik zorg dat ik dagelijks veel eiwitten binnen krijg van 200g per dag en daarnaast een gezond eet patroon van Hello fresh. Eiwitten worden grotendeels gewonnen uit kwark/skyr enz, noten, eiwitschakes en eieren. En vlees/vis bij het avond eten. Ik ben absoluut niet aan het bulken met (slecht) voedsel. Denk niet meer dan 3000k per dag.

De laatste 4 weken wil ik naast Test e ook nog anavar gaan gebruiken om nog iets droger uit mijn kuurtje te komen.

Iemand nog tips voor na de 14 weken? Nakuren is een beetje achterhaald, tenminste dat is wat ik veel lees. Daarnaast is mijn dosis ook niet echt hoog. Ik hoop met name dat het goed voelen blijft hangen.
 
Bij Var, kun je die wel 2-3 weken doortrekken na laatste inject. Eigenlijk zo de van je geld, maar dat is je eigen keuze.
 
Back
Naar boven