Fitness Seller

Bloedwaarden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

onderhandelen

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 apr 2007
Berichten
922
Waardering
24
Is er iemand die verstand heeft van deze waarden, kan er weinig van bakken!

Enige wat ik zie is dat mn SHBG best hoog is
Mn totale test best laag is
Mn stuurhormonen tja heb ik geen referentie waarden bij omdat te kunnen vergelijken.

En van prolactine ga ik er vanuit dat 0.29.....heel erg goed is.

Leeftijd 29 jr

DSCN1385.jpg
 
Je Totaal beschikbare TEST 14 is vrij laag ( die van mij is Bijv 12 max 12,8)
Je SHGB is helemaal niet hoog in tegen deel dit is vrij normaal (Mijn SHGB was 41 wat veel is)

Waarom heb je niet je Oestradiol 17 en je Vrij Testosteron laten checken ?

Die geven een nog beter beeld samen met je SHGB en TOTAAL TEST.
 
Was volgens endocrinoloog(e) niet nodig :o

Ik heb begrepen dat ik mn totaal test. tegenover mn SHGB moet plaatsen, dan kom ik op hoog uit.

mn totaal test is 14

mn SHGB is 21

Dit betekend dat mn (totaal) test. productie zich volledig bind aan SHGB dus weinig tot niets aan vrije test. ter beschikking is, toch?
------------------------------------------------------------------------------
De test

Wanneer wordt deze test gedaan?

Meestal zal de dokter de SHBG aanvragen in combinatie met een totaal testosterontest. De combinatie is nuttig om een beeld te krijgen van de testosteronproductie en de hoeveelheid vrij (biologisch beschikbaar) testosteron.
Een bepaling van testosteron en SHBG biedt inzicht in de werking van mannelijke geslachtshormonen met name testosteron - zowel bij mannen als bij vrouwen. Bij mannen leidt een tekort aan testosteron tot problemen, terwijl bij vrouwen teveel testosteron een punt van zorg is.
De bepaling van SHBG en testosteron wordt bij een volwassen man vaak aangevraagd om de oorzaak van onvruchtbaarheid (infertiliteit), verminderde geslachtsdrift of erectiestoornissen te achterhalen. De SHBG is vooral informatief als de uitslag van de totaal testosterontest niet past bij de gezondheidstoestand van de patiënt.
Vrouwen produceren een kleine hoeveelheid testosteron in de eierstokken (ovaria) en de bijnieren. Een kleine verhoging van de testosteronproductie kan de hormonenbalans bij vrouwen al verstoren en leiden tot problemen met de menstruatiecyclus (amenorrhea), onvruchtbaarheid, acné of mannelijke lichaamsbeharing (hirsutisme). Met behulp van de combinatie SHBG en testosteron kan de hoeveelheid vrij beschikbaar testosteron worden achterhaald en bepaald worden of er sprake is van overmatige productie van testosteron.
Wat betekent de uitslag?

Bij mannen is de productie van testosteron ongeveer 7 mg/dag en bij vrouwen 1-2 mg/dag. De SHBG test geeft aan hoeveel testosteron vrij (biologisch beschikbaar) is voor opname in weefsel. De hoeveelheid SHBG in bloed wordt beïnvloed door leeftijd en geslacht en door bepaalde aandoeningen zoals leverziekte, afwijkingen van de schildklier en obesitas.
Verhoogd

Bij een verhoogde hoeveelheid SHBG is er waarschijnlijk minder testosteron vrij beschikbaar dan verwacht op basis van de totaal testosterontest
Verlaagd

Bij een verlaagde hoeveelheid SHBG is er meer waarschijnlijk meer testosteron vrij beschikbaar dan verwacht op basis van de totaal testosterontest.
http://www.kiesbeter.nl/medischeinformatie/shbg/shbg/nvkc/
 
ja klopt, Maar kans is nu groot dat jij net op het minimum zit met je vrij testosteron.
min230/Max1250 wat in houd dat als je endocrinoloog een zeikerd is hij zal zeggen dat er niks aan de hand is, En deze waardes gewoon perfect zijn (ook al zit je op het minimum of zelfs net er onder)

Ik spreek uit ervaring want ik loop nu al 3jaar rond met een te laag testosteron en een te hoog shbg om nog maar te zwijgen over me oestradiol die jaren lang lager dan 20 was.
 
Yo thnx voor het meedenken Cain69 :thumbup:

Is idd een zeikerd :mad:

Je conclusie klopt, met toevoeging dat je de hand wordt geschud veel suc6 gewenst met je klachten :mad:
-----------------------------------------------------------------------------
Logische vraag is, hoe ga ik mn SHGB dan verlagen?
 
Om echt goed te kunnen oordelen heb je de referentie waarden nodig van het laboratorium waar je het bloed hebt laten testen. Hormonen testen blijft lastig. De hoeveelheid zegt lang niet alles. Je hebt ook te maken met gevoeligheid van de cellen voor het hormoon.
Oftewel, in welke mate roept een bepaalde hoeveelheid hormoon een respons op bij de cellen en in welke sterkte.
Verder zijn je bloedwaarden normaal. Alleen de Leukocyten zijn wat aan de hoge kant. Al is de verdeling van verschillende leukocyten in de differentiatie wel goed. Misschien een verkoudheidje?
Belangrijker is te kijken naar ALAT, ASAT , LD en G-gt. Deze stoffen vertellen iets over de toestand van de lever. (zeer belangrijk voor mensen die kuren, evenals de bloedvetten!!).
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven