MuscleMeat

Bloedwaarden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zijn serumconcentratie is 298 nmol/L (119 ng/mL).
Dankje voor die verduidelijking - ik ga er dan ook vanuit dat ik geen vit D vergifitging heb - thans ben ik wel gestopt met het supplementeren van vit D om de waarden te laten zakken, later zal ik teruggaan op een inname van 5000UI/dag.

Voldoende? De veilige bovengrens van inname zoals vastgesteld door de EFSA is 25 mg dagelijks en die van de Amerikaanse tegenhanger 40 mg. Daar zit het dus boven. Nu is het (ogenschijnlijke) enige gevaar bij een hoge zinkinname de daaruit voortvloeiende verminderde koperinname, wat pas echt een rol begint te spelen boven de 50 mg: in het geval van TS geen probleem gezien z'n koperwaarde. Maar voldoende zou ik een inname boven de veilige bovengrens van inname niet noemen.
In mijn multivitaminen zit exact 25mg - wat ik van jou uitleg begrijp is dat ik dan voor gezondheidsredenen zeker geen extra zinc moet innemen?

Dat is toch echt af te raden, ik heb hier onlangs nog het e.e.a. over geschreven: https://forum.bodybuilding.nl/topics/uitslag-bloedtest.434775/#post-10939692
Een geweldig informatieve uitleg waarvoor bedankt - nu ik vind het lastig te moeten leven met het idee "ga naar de dokter als er iets mis is" want dan is het regelmatig al te laat. Als reguliere bloedtesten af te raden zijn, wat kan ik dan doen voor een overzicht te krijgen van noodzakelijke hormonen zoals testosteron/glubine etc?

Deze test kan een valspositief zijn, wat ook de dokter assumeert, maar indien het niet is loop ik momenteel al voor onbepaalde tijd (met een max van 9 maanden) rond met test-levels die wegen op mijn gezondheid, vruchtbaarheid etc. Gezien mijn leeftijd (26) maak ik me voornamelijk zorgen over de vruchtbaarheid. Zonder deze bloedtest komt dit pas aan het licht zodra ik grote klachten heb en dan is er misschien al grote schade gedaan. Wat stel jij dan voor om te doen om je gezondheid onder controle te houden en te optimaliseren?
 
5000iu elke dag is nog teveel !
edit: zorg maar eerst dat je waarde onder de 50ng/mL gaat
 
Laatst bewerkt:
Opletten met LDL cholestrol, Nick. Die zit nu nog net onder de bovenste grenswaarde... Dat is voor 26 jaar best hoog.
 
Opletten met LDL cholestrol, Nick. Die zit nu nog net onder de bovenste grenswaarde... Dat is voor 26 jaar best hoog.
Ja dat vond ik ook al vrij hoog voor mijn leeftijd - echter ik eet nauwelijks verzadigde vetten dus vind het vrij bizar.
Wel elke dag yoghurt - vaak rood vlees en 2 eieren/dag dus misschien moet ik hierop wat terugvallen.
 
Ja dat vond ik ook al vrij hoog voor mijn leeftijd - echter ik eet nauwelijks verzadigde vetten dus vind het vrij bizar.
Wel elke dag yoghurt - vaak rood vlees en 2 eieren/dag dus misschien moet ik hierop wat terugvallen.
Voeding heeft daar minder invloed op dan gedacht. Is bijna altijd door een erfelijke leverstoornis. Nu ook niks om supergrote zorgen over te maken. Met een statine is dat opgelost en kan je blijven eten wat je wil. Maar 2 eieren per dag en elke dag rood vlees mag op uw leeftijd geen probleem zijn.
 
Back
Naar boven