TomH92
Novice
- Lid geworden
- 19 mei 2023
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 78kg
- Vetpercentage
- 18%
Halloo,
Ik heb laatst mijn bloed laten testen op veel aspecten:
Nu zijn de meeste waarden binnen de 'normale' begrenzingen. Hoe kom ik er nu achter wat echt goed is (want gemiddeld, is meestal niet heel goed als het gezondheid betreft) en waar ik op kan verbeteren?
Als ik google komen er een miljoen sites voorbij, maar van geen enkele weet je of het betrouwbaar is. Hoe doen jullie dat?
Voornaamste reden om de test te doen is om te kijken of alles gezond was, en hoe mijn test-levels zijn, omdat je tegenwoordig veel hoort dat ze extreem laag zijn bij mannen i.v.m. microplastics e.d. en om te kijken of ik dan TRT of iets nodig zou hebben. Maar voorlopig nog niet lijkt het!
Ik heb laatst mijn bloed laten testen op veel aspecten:
- Serum testosterone (total testosterone)
- Free testosterone
- Sex hormone binding globulin (SHBG)
- Luteinizing hormone (LH)
- Estradiol
- Albumin
- Prostatic specific antigen (PSA)
- Lipids (Total cholesterol, LDL, HDL, Triglycerides)
- Metabolic Panel (Glucose, electrolytes, liver/kidney function)
- Glucose - HbA1c, blood glucose,
- Inflammatory markers - C-reactive protein, homocysteine
- Liver function - total protein, ALT, AST
- Kidney function - urea, eFGR, creatinine
- Thyroid function - TSH, free T3, free T4
- Hematology (full blood count) - hematocrit, hemoglobin, red blood cell count
- Vitamins - B12, folate, Vitamin D
- Iron markers - serum iron, ferritin, transferrin saturation, TIBC
Nu zijn de meeste waarden binnen de 'normale' begrenzingen. Hoe kom ik er nu achter wat echt goed is (want gemiddeld, is meestal niet heel goed als het gezondheid betreft) en waar ik op kan verbeteren?
Als ik google komen er een miljoen sites voorbij, maar van geen enkele weet je of het betrouwbaar is. Hoe doen jullie dat?
Voornaamste reden om de test te doen is om te kijken of alles gezond was, en hoe mijn test-levels zijn, omdat je tegenwoordig veel hoort dat ze extreem laag zijn bij mannen i.v.m. microplastics e.d. en om te kijken of ik dan TRT of iets nodig zou hebben. Maar voorlopig nog niet lijkt het!