XXL Nutrition

Bloedwaardentest - Extreem hoge waardes

Bezoekers in dit topic

BeastBeyond

Cool Novice
Lid geworden
29 jan 2016
Berichten
103
Waardering
113
Lengte
1m94
Massa
118kg
Vetpercentage
12%
Hallo allen, ik heb een vrouwelijk persoon die mij ZEER dierbaar is, en zonder wie ik er niet was geweest, een bloedwaardentest laten doen. Ze is 65 en zit (ivm heftige artrose klachten) op HRT in de vorm van HGH (1iu ed). Ze eet gezond (al twijfel ik daar wel eens aan, maar ik zie haar zelf nooit echt slecht eten, meestal gezond) En ze supplementeerd al 20+ jaar met vitamine's en al die onzin.

Omdat ik het belangrijk vond om haar algehele gezondheid te peilen heb ik de test laten uitvoeren.

De resultaten zijn redelijk alarmerend, en ze gaat morgen naar de huisarts... maar ter interresse en interpretatie... (je weet maar nooit wie er mee leest hier) de uitslagen...

Eventuele analyses zijn ZEER welkom!!!!


Benaming/Levels/Optimale levels

Metabolieten


Glucose H 7.9 mmol/L 4.0 - 6.4

Creatinine 64 μmol/L 50 - 100

eGFR (MDRD) 85 1 ml/min/1.73m2 > 60


Enzymen

gamma-GT 20 U/L < 40

ALAT 21 U/L < 35


Eiwitten

HsCRP ! 20.9 mg/L < 10.0 (HIER MAAK IK MIJ ECHT ZORGEN OM!!!)
Heeft iemand ENIG idee waar dit door kan komen? De persoon in kwestie heeft artose, maar zelfs dan is dit een extreem hoge waarde..... moet zij rekening houden met cardiovasculaire problemen?

Lipiden

Cholesterol H 7.7 2 mmol/L 3.5 - 6.5

Triglyceriden H 2.5 mmol/L < 2.0

HDL-cholesterol 1.19 mmol/L 1.10 - 2.00

LDL-cholesterol H 6.0 3 mmol/L < 3.5

Chol-ratio 6.46
 
Wie heeft haar op hrt gezet?

Mayb hebben andere mensen nog wat te melden, zal ze taggen. ;)

Galen
Cools
 
Is die glucose-waarde nuchter? Glucose weer meten en ditmaal met HbA1c, lijkt op diabetes. Statine in overleg met huisarts, meer omega-3-vetzuren en kijken in hoeverre ze meer kan bewegen/sporten en dan later weer meten.

Op welke indicatie heeft ze die hGH voorgeschreven gekregen?
 
Laatst bewerkt:
Idd, is de test nuchter gebeurd? Dit sowieso laten doen indien niet en tegelijkertijd insuline waarde laten meten. GH heeft effect op insuline en bloedglucose, dus wil niet perse wat zeggen.

En een hoge HsCRP is ook voorkomend bij reumatoïde artritis (auto-immuun ziekte), wat geen artrose is. Alhoewel er wat tegenstrijdige onderzoeken zijn dat low grade systemische ontstekingen bij artrose aanwezig kan zijn en het proces versneld. Witte bloecellen ook even laten testen. GH heeft ook wel weel effect op ontstekingsfactoren. Dus als er een bloedonderzoek voor het GH gebruik is dan is het handig om dit even te vergelijken.

Haar wat hogere cholesterol en triglyceriden zou de hoge HsCRP natuurlijk ook kunnen verklaren. Maar gezien artrose is vastgesteld is het handig om te checken of ze geen reumatoïde artritis heeft en dit uitsluiten. Een goede arts kan wel wat met deze waardes en anders naar een andere arts. Er is medicatie voor bovenstaande waardes binnen de perken te houden.
 
Idd, is de test nuchter gebeurd? Dit sowieso laten doen indien niet en tegelijkertijd insuline waarde laten meten. GH heeft effect op insuline en bloedglucose, dus wil niet perse wat zeggen.

En een hoge HsCRP is ook voorkomend bij reumatoïde artritis (auto-immuun ziekte), wat geen artrose is. Alhoewel er wat tegenstrijdige onderzoeken zijn dat low grade systemische ontstekingen bij artrose aanwezig kan zijn en het proces versneld. Witte bloecellen ook even laten testen. GH heeft ook wel weel effect op ontstekingsfactoren. Dus als er een bloedonderzoek voor het GH gebruik is dan is het handig om dit even te vergelijken.

Haar wat hogere cholesterol en triglyceriden zou de hoge HsCRP natuurlijk ook kunnen verklaren. Maar gezien artrose is vastgesteld is het handig om te checken of ze geen reumatoïde artritis heeft en dit uitsluiten. Een goede arts kan wel wat met deze waardes en anders naar een andere arts. Er is medicatie voor bovenstaande waardes binnen de perken te houden.

Dit blijkt dus het geval te zijn...... heel erg rot...maar we weten het nu in ieder geval.

Glucose komt dus omdat die muts (dat is ze soms gewoon) inderdaad niet nuchter heeft laten prikken....

Bedankt voor de suggesties en hulp!
 
Dit blijkt dus het geval te zijn...... heel erg rot...maar we weten het nu in ieder geval.

Glucose komt dus omdat die muts (dat is ze soms gewoon) inderdaad niet nuchter heeft laten prikken....

Bedankt voor de suggesties en hulp!

Is inderdaad rot, maar dan kan er nu wel bepaalde medicatie gebruikt worden. Dit zal vooral op het immuunsysteem gericht zijn dan.

Ja, dan is die glucose wel een stuk hoger :p Maar zou sowieso nog eens nuchter laten meten voor de zekerheid. Ook meteen insuline waarde erbij.

Graag gedaan ;)
 
Back
Naar boven