XXL Nutrition

Bloedwaardes na het sporten

Bezoekers in dit topic

Michelangelo85

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 apr 2007
Berichten
403
Waardering
1
Heb vorige week op het werk een bloedtest ondergaan. De bloedtest is kort na het sporten afgenomen. Ik had echt hard getraind (veel suppersets + interval na de krachttraining). De training die ik deed was rond de middag en deed ik al vastend met een BCAA drink.

Hier heb ik enkele waardes..
Ureum: 53 mg/dl (ref < 44)
Creatinine: 1.18 mg/dl (ref <1.3)
urinezuur: 7.4 mg/dl (ref < 7.2)

Cholesterol: 211 mg/dl (ref <190)
HDL-cholesterol: 55 mg/dl (ref > 40)
Cholesterol/HDL: 3.8 (ref < 5.0)

Hemoglobine: 15.9 g/dl (ref 12.9-17.2)
Hematocriet: 43.3 % (ref 38-50)
Leukocyten: 9190 /µl (ref 3700-10000)
Trombocyten: 126000 µ/l (ref 150000-370000)

Transaminase AST (GOT): 44 u/l (ref <37)
Transaminase ALT ( GPT): 31 u/l (ref <41)
Gamma-GT: 15 u/l (ref <60)

Glucose postprandiaal: 77 mg/dl (70-140)

De afwijkende waarden heb ik in het vet gezet.
Zouden jullie deze kunnen verklaren aub?
Volgens mij heeft dit te maken doordat ik al vastend ben gaan trainen (zeer intensief) en omdat ik ook nog BCAA's heb genomen rondom de training.

Alvast bedankt allemaal.
 
Laatst bewerkt:
vraag het aan een sportdokter wil je een deftig antwoord. Voor zover ik weet zitten die niet op dit forum.
 
is toch normaal dat je lichaam verzuurt ...
Snap eig ook niet waarom je a) tijdens training vast (tenzij je spieren wil verliezen) en b) waarom je een bloedtest laat doen na je sport.
Je weet toch zowizo al dat de waarden allemaal gaan veranderen.
 
Ik heb zelf niet gekozen om die bloedtest te doen. Deze test werd afgenomen op mijn werk en hoort bij het jaarlijks medisch onderzoek.

Heb ondertussen bijna alles kunnen verklaren. Het enige dat me een klein beetje zorgen baart is het urinezuur dat een beetje te hoog is. Te hoog urinezuur kan aanleiding geven tot jicht.
 
Vind al je bloedwaarden wel ok hoor, alleen die trombocyten beetje aan de lage kant. Slik je bepaalde medicijnen?
 
Vind al je bloedwaarden wel ok hoor, alleen die trombocyten beetje aan de lage kant. Slik je bepaalde medicijnen?

Nee slik geen medicatie. Misschien ergens nog een bloeding van me ergens serieus aan te stoten (scheenbeen serieus geblesseerd op het werk)? Verder heb ik hier niet echt verklaring voor.

Ben van plan om binnen enkele maanden nog eens een test te doen bij mijn huisarts.
 
Back
Naar boven