Fitness Seller

Bloedwaardes: welke waardes aangedaan?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Johny

Contest Winner '04
Elite Member
Foto Contest
15 jaar lid
Lid geworden
28 okt 2002
Berichten
3.400
Waardering
1
Ik vroeg me af welke bloedwaardes nou vooral aangedaan zijn als je gaat kuren. Ik weet dat dit cholesterol in ieder geval is (totaal cholestorol of alleen LDL of HDL??) maar ik vroeg me af of kuren ook nog invloed heeft op de volgende waardes:

ALAT
Alk. fosfatase
ASAT
gamma-GT
Kalium
Kreatinine
Lipidem spectrum
Natrium
Triglyceriden
Ureum

Ik neem aan dat als je gaat kuren met 17AA as dat je leverwaarden een stuk meer aangedaan worden dan met bv test only. Hoe lang na de nakuur (of al tijdens de nakuur??) zijn je leverwaardes weer in orde? (ik weet dat dit heel erg individueel is en natuurlijk afhangt van de zwaarte en de lengte vd kuur, maar is hier iets van te zeggen??)

En de laatste vraag:D Weet iemand hier iets van spierverkalking en is dit reversibel?

(een hele lading lastige vragen die ik niet zo snel opgezocht krijg op internet, dus als mensen wat weten zou dit top zijn)

Tnx
 
ALAT ASAT en kreatinine. Maar er is meer. Laat je testosteron meten! Dat zetten ze er nooit bij maar dat mag ik er zelf bijzetten. Erg verstandig.
 
Gaan die waardes in het algemeen veel afwijken in een nakuur??
 
Zowel HDL(goede) als LDL(slechte).

Leverwaarden zijn weer in orde ongeveer 2weken na de orals,maar zoals je zelf al aangeeft is dit afhankelijk van verschillende factoren.
 
Je leverwaarden zijn nog wel iets langer van slag hoor.
Het hangt ook af van je dieet dat je voert (een strict dieet veroorzaakt meer druk op de lever) en de hoeveelheid vitaminepreparaten kunnen je lever ook doen strugglen.

Wat er in je nakuur gebeurt met je waarden is niet zo belangrijk; ná je nakuur begint een tijd van herstel en die telt. Maak 3 maanden na je nakuur een test, nogeens op 6 maanden en bekijk de resultaten.
 
Ik laat dit altijd testen:

gamma GT
ASAT (SGOT)
ALAT (SGPT)
LDH
natrium
kalium
kreatinine
LH
FSH
Testosteron


Vergeet niet dat je na 22.00 niets meer mag eten en drinken (op water na) als je je chol.levels wilt laten prikken. :)
 
Back
Naar boven