AndroidHealthClinic

Bloedwaardes

Bezoekers in dit topic

elnostra

Advanced Bodybuilder
Waardering
1.588
Lengte
1m73
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
Hoi!

Ik heb puur uit interesse een bloedwaarde test gedaan. Ik heb er niet veel verstand van dus zou iemand wellicht t e.e.a. kunnen toelichten?

Daarnaast had ik verwacht een lagere testosteron waarde te hebben, doordat ik niet echt een bijzonder libido heb.

Ook slikte ik de medicatie tegretol, voor een oogspasme. Iets wat voor verhoogde leverwaardes kan zorgen volgens de HA

Bijlagen

• Screenshot_20240827_113728_OneDrive.jpg
    Screenshot_20240827_113728_OneDrive.jpg
    98,7 KB · Weergaven: 46
  • Screenshot_20240827_113712_OneDrive.jpg
    Screenshot_20240827_113712_OneDrive.jpg
    90,1 KB · Weergaven: 41
Als je het bloedonderzoek bij de Android Health Clinic had gedaan had je er een gratis interpretatie bij gekregen ;)

Geen noemenswaardige afwijkingen. De nipt verlaagde hemoglobinewaarde kan wijzen op een beginnende bloedarmoede, maar dat is het ook wel. (De overige rodecelparameters zijn niet betrouwbaar overigens vanwege de tijd die is verstreken tussen bloedafname en -analyse.)

En heeft die verhoogde shbg niks met libido te maken? Want ik heb wel het idee dat mijn libido niet heel erg aanwezig is.

Word via het internet en shbg niet echt wijzer. Of zal dit dan echt mentaal zijn?

En heeft die verhoogde shbg niks met libido te maken? Want ik heb wel het idee dat mijn libido niet heel erg aanwezig is.

Word via het internet en shbg niet echt wijzer. Of zal dit dan echt mentaal zijn?
mentaal, knappere vriendin zoeken ;)

Libido is afhankelijk van veel meer fysiologische en psychologische factoren dan alleen testosteron. Er zijn mannen met een laag testosteron en een hoog libido en visa versa. Dat verband is niet altijd zo sterk als wordt aangenomen.

Libido is afhankelijk van veel meer fysiologische en psychologische factoren dan alleen testosteron. Er zijn mannen met een laag testosteron en een hoog libido en visa versa. Dat verband is niet altijd zo sterk als wordt aangenomen.
Is er een correlatie bekend?

Je totaal testosteron is hoog omdat je SHBG hoog is. SHBG heeft een langere half leven dan testosteron in zijn vrije vorm. Aangezien het meeste testosteron gebonden is aan SHBG resulteert dit in een hoger totaal testosteron.
Volgens de vrije hormoon hypothese is vrij testosteron het enige wat telt. Een verhoogd SHBG zorgt in dit geval voor een verlaagt vrij testosteron. Nieuwe bevindingen tonen aan dat dit alles veel complexer is dan we denken. Men kan er in de berekeningen bijvoorbeeld 50% naast zitten wat vrij testosteron betreft. Maar dat is een ander verhaal.

Back
Naar boven