MuscleMeat

Bloedwerk resultaten

Bezoekers in dit topic

arnino

Novice
Lid geworden
16 aug 2020
Berichten
12
Waardering
1
Lengte
1m87
Massa
82kg
Vetpercentage
14%
Hey guys,

Ondertussen is het een 8-tal weken na het einde van mijn eerste kuur (test-E+anavar cycle)
In de bijlage vinden jullie wat bloedwerk terug. Er ontbreken nog enkele waarden, deze volgen hopelijk in een latere test.
Ik vroeg me af of ik hier al op kan merken dat mijn herstel vlot gaat.

Zoals jullie zien is mijn testosteron nog steeds verhoogd. Is dit normaal, zelfs na 8 weken?
Verder zijn er nog iets te veel rode bloedcellen aanwezig, alsook verhoogd DHEA sulfaat.

Graag had ik jullie expertise/mening gehad. Thanks!
 

Bijlagen

  • Bloedwaarden 04juni.pdf
    114,1 KB · Weergaven: 106
D3 is erg laag, neem je geen D3 capsules ?(3000iu 62.5 mcg ED)
(25(OH)D3 20-100nmol/l)
 
D3 is erg laag, neem je geen D3 capsules ?(3000iu 62.5 mcg ED)
(25(OH)D3 20-100nmol/l)

Is vooral aan mijn job gerelateerd ( Zit heel veel binnen). \
Vit-D supplement is eerder vandaag voorgeschreven.
 
Beetje lastig vergelijken zonder nulmeting.
Heb je een nakuur gedaan en zo ja hoe lang geleden is dat? Tamoxifen/clomid kan testosteron kunstmatig hoog houden.
Testosteron is erg goed, dus als je een eventuele nakuur al maand of langer terug is dan ben je waarschijnlijk wel goed hersteld.
 
Beetje lastig vergelijken zonder nulmeting.
Heb je een nakuur gedaan en zo ja hoe lang geleden is dat? Tamoxifen/clomid kan testosteron kunstmatig hoog houden.
Testosteron is erg goed, dus als je een eventuele nakuur al maand of langer terug is dan ben je waarschijnlijk wel goed hersteld.
Nakuur is iets minder dan een maand geleden. Ben me wel bewust van eventueel verhoogde testosteron door nolva PCT.
Heb wel geen idee in welke mate dit kunstmatig hoog wordt gehouden.
 
Is vooral aan mijn job gerelateerd ( Zit heel veel binnen). \
Vit-D supplement is eerder vandaag voorgeschreven.
(Lever)GPT (ALT) is met 49 ook wel hoog. Hoe was de meting vooraf ?
 
Geen ervaring of veel verstand ervan, maar ik lees dit in een topic hier:

Concreet zijn er enkele dingen die je zou moeten weten:
1. De stijging in het hematocriet is dosisafhankelijk, dus hoe hoger de dosis hoe hoger je hematocriet zal stijgen (tot een grens natuurlijk; resultaten van de HAARLEM-studie suggereren dat dit afvlakt bij zo'n 500 mg wekelijks).
2. AAS met een korte ester leiden tot een grotere stijging dan gebruik van AAS met een lange ester; bij TRT. In hoeverre dit opgaat bij suprafysiologische doseringen is niet duidelijk, maar het is iets om in het achterhoofd te houden.
3. Het duurt minstens zo'n 3 tot 4 maanden op een bepaalde dosering van AAS voordat het hematocriet ongeveer zal stoppen met stijgen. Als je dus je hematocrietwaarde meet na één of twee maanden gebruik, kun je er vrij zeker van zijn dat deze nog verder zal stijgen. Je moet dus langer wachten om een betrouwbaar beeld te krijgen.
4. Het duurt enkele maanden voordat je hematocriet weer gedaald is bij een verlaging van de dosering of bij het stoppen van AAS.
5. Iedere 5% stijging van het hematocriet geeft een risicostijging van 33% op veneuze trombo-embolie. het jaarlijkse risico bij een hematocriet van 43-46% is 0.16%. Je kunt van daaruit dus het risico berekenen voor hogere percentages. (Het is niet waarschijnlijk dat je dit tot in het oneindige kunt doen; bij 80% zul je niet zo'n lang leven beschoren zijn natuurlijk).
6. De richtlijnen van The Endocrine Society omtrent TRT bevelen aan om te stoppen met TRT wanneer het hematocriet de waarde van 54% overstijgt en raden af om TRT te starten wanneer het hematocriet bij aanvang een waarde van 48% heeft (of 50% bij leven op hoogte).
7. De hematocrietstijging door AAS-gebruik is prominenter bij ouderen.

 
Back
Naar boven