Fitness Seller

Blog 515 (Thaiboks)

Bezoekers in dit topic

515

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
12 apr 2007
Berichten
2.135
Waardering
121
Dan toch ook maar besloten om hier een logje bij te houden. Dat zal vooral over thaiboksen gaan, aangezien ik graag een wedstrijd zou gaan doen binnen een jaartje of zoiets.
Interesse in MMA is er ook wel (al mee getraind en dat was zeer fijn!!) maar hier echt in de buurt is dat niet meteen te vinden en school gaat nu even voor.

Vroeger heb ik ook nog even judo gedaan 1-2jaar (gele gordel/band) en gestopt omdat het niet fijn was omdat de andere gele banden hun best niet echt deden en de hogere lieten zich altijd doen. Nu wel een beetje spijt van.
Dan even voor powerlifting gekozen (160-110-170) en nu train ik +-2 jaar thaiboksen (ook spijt van dat ik nooit vroeger ben begonnen!!).
Steeds valt er wel wat bij te leren en conditioneel beter worden en kapot gaan is ook fijn.

De normale planning per week is:
Maandag thaiboks (club)
Dinsdag kracht (home)
Woensdag padtraining of thaiboks (club)
Donderdag thaiboks/sparren (club)
Vrijdag bokszak (club)
Zaterdag 2x thaiboksen (club, AM+PM)
Zondag kracht (home)
De bedoeling is om in de ochtend dit nog aan te vullen met lopen, tabata, circuitjes, sprints, ...
De extra kracht- en conditietrainingen voer ik thuis uit in mijn home gym.


Momenteel even niet lopen omdat ik op beide voeten een ontsteking heb sinds 2 weken, het leek opgelost te zijn maar is sinds eergisteren (nog eens gelopen) weer terug. Daarstraks naar de dokter geweest en een spuitje in beide voeten gehad dit zou moeten helpen (anders nog 1-2x herhalen) maar momenteel is het enkel pijnlijker dan voorheen.
Sporten is toegestaan zolang het geen (bij mij wordt dat dan gehoord als "niet te veel") pijn doet.

Krachttrainingen moeten weer opgang komen sinds LANNNNG vooral LB dan (en squat ging altijd al slecht!).

Stats:
1m72
BW: 72-73kg (komende van 86kg)
Vet% geen idee
 
Laatst bewerkt:
Muay thai! Leuk, i'm in!
 
Cool! Succes!
 
Muay thai is ook gewoon super!

Woensdag 11-09-2013 AM
Padstraining
- 2 rondjes enkel boksen, dan wisselen
- 3 rondjes boksen en afsluiten met een trap (laatste rondje dubbel trap)
- 5x 20s werken 10s rust (stukje van een tabata) met: vooruit stoten, lowkicks (L+R) en mid kicks (L+R)

Lekker vermoeiend. Maar ging niet echt zoals ik wou.
Voeten blijven "oké" (= niet meer pijn tijdens het trainen, trainen doet minder lastig dan bijvoorbeeld wandelen of lang rechtstaan).
Ik denk dat het de "peroneus longus" is die ellendig doet.
 
Top! Ik volg
 
Muay thai is ook gewoon super!

Woensdag 11-09-2013 AM
Padstraining
- 2 rondjes enkel boksen, dan wisselen
- 3 rondjes boksen en afsluiten met een trap (laatste rondje dubbel trap)
- 5x 20s werken 10s rust (stukje van een tabata) met: vooruit stoten, lowkicks (L+R) en mid kicks (L+R)

Lekker vermoeiend. Maar ging niet echt zoals ik wou.
Voeten blijven "oké" (= niet meer pijn tijdens het trainen, trainen doet minder lastig dan bijvoorbeeld wandelen of lang rechtstaan).
Ik denk dat het de "peroneus longus" is die ellendig doet.

Niet sparren?
 
Niet sparren?

Nope, in deze club is er één specifieke dag om te sparren (vandaag).
Meestal is het dan even opwarming, wat licht stretchen, enkele technische combinaties inoefenen en dan een heel groot deel van de tijd sparren.

Zou de wedstrijd training er nog bij komen (zaterdag avond) zal daar ook nog wel sparren bij zitten.
In de andere club waar ik ook regelmatig ga is het elke keer wel wat sparren dat is fijn! Het verbaasd me ook wel hoeveel mensen er niet graag sparren als ik dat zo hoor...
 
Nou verbaast mij niet hoor. Sparren doet auwie en 80% zit op kickboksen/muaythai omdat ze het wel leuk vinden om te doen en te denken dat ze badass zijn.
Wij hadden het afgelopen maandag nog bv. Het is heel moeilijk om sparringspartners van gelijk gewicht en leeftijd voor mijn zoon te vinden. Nu moest mijn zoon, pas 2 maandjes 10jaar, tegen een jongen van 12 en 12,5kg zwaarder.
Man wat een dreunen kreeg mijn kleine jongen door dat enorme gewichtsverschil maar was wel beter. Komt die vader naast me staan..zo trots als een aap met 7 lullen. "Hij doet het maar mooi tegen jou zoon met 12 partijen ervaring zegt ie".
Ach ik heb het maar laten gaan en als onwetendheid bestempeld. Eigenlijk had die vader zich rot moeten schamen dat een jongen van ruim 2 jaar jonger en zoveel lichter gewoon ruim gewonnen zou hebben in een echte partij.
Zijn bek had open moeten vallen dat zo'n jochie gewoon blijft staan bij zulke dreunen en dan daarna driedubbel uitdeelt.
Maar ik gok dat ie thuis kwam met een ander verhaal.
 
Herkenbaar zulke prullen!
En er zijn er inderdaad ook veel die het gewoon doen om iets te doen of omdat ze het oh-zo-stoer vinden om te kunnen zeggen dat ze aan thaiboksen doen, "JA DAT IS MET KNIEËN EN ELLEBOGEN OOK!!". Nogthans met het sparren komen ze niet (of amper) en bakken ze er niet van...
Maar dan wel vertellen dat ze wedstrijden willen doen en bla bla bla...
Ik laat ze gewoon, ze zullen het hopelijk ooit zelf wel beseffen (of moeten voelen).

Ik hoop dat je in die andere club inderdaad een goeie training/sparringspartner voor je zoon kan vinden!

---------- Post toegevoegd 12 September 2013 om 18:25 ----------

Donderdag 12-09-2013 Namiddag
Bench press against bands:
12x20
12x20
6x20 + Mini (M) bands, dubbel, onder rack
3x40 Close grip in verschillende grip breedtes tot aan "wedstrijd" grip.
6x40
3x40
6x40
3x40
6x40
3x40
6x40
3x60 We G vanaf hier.
3x70
2x80, 3F PR!
8x60 VPR!

Dippen:
6xBW
6-10xBW +10kg
12xBW +20
12xBW +20
12xBW +20
Max. 45s rust vanaf hier:
16xBW
16xBW
14xBW
12xBW
12xBW

Pull ups:
6xBW
6xBW

Chin ups:
6xBW
6xBW
6xBW

KB clean & press:
10x16
10x20 VPR?
6x24 VPR!
6x24 VPR!
6x24 VPR!

DB row: (super strikt)
16x30
10x30
10x30
10x30

Cardio
Spinning bike:
4x 2min Weerstand (W) 1, 2 min W2
4min W1
2min W0
Met Elevation training mask 2.0, op de "zwaarste stand". Er was weinig lucht :P

Training van +-60minuten (traag tempo voor mijn doen, niet zoveel fut) + cardio. Redelijk tevreden, dips konden beter!
Training misschien niet zo ideaal gepland aangezien ik om 19u30 bokstraining (sparren) heb, maar slaap en ontspanning is ook belangrijk :D
 
Laatst bewerkt:
Donderdag 12-09-2013 PM
Thaiboksen
- Opwarming met springtouw wat push ups, sit ups en squats, ...;
- Paar technieken, enkel boksen;
- Paar technieken met boksen en trappen;
- Paar counters (trappen);
- Sparren (2 rondjes boksen, 5 rondjes boksen en trappen);
- Beetje stretchen.

Veel te weinig gespard, lastig als je wilt trainen voor een wedstrijd.
Ze zeggen me dat mijn techniek goed zit, maar dat het sparren beter kan, wat ik zelf ook wel merk, maar dan moeten we ook kunnen sparren hé...
Daarom hield ik vroeger ook niet van sparren omdat het slecht ging, maar nu is het fijn en let je meer op wat de andere doet en hoe je hierop kan reageren ed.
 
Vrijdag 13-09-2013 AM
Klein beetje pompen met een M band, aangezien er wat spierpijn in dat bovenlichaam zat.

Zo meteen een extra uurtje "privé"training en aansluitend (1u) bokszaktraining.
 
Vrijdag 13-09-2013 PM
Thaiboks training

Een uurtje extra training, gericht op trappen.
Opwarming met springtouw en wat uittrappen.
Daarna verschillende mid kicks en veel herhalingen. Hier had ik echt wel wat aan, met 2 man en 1 trainer zo heb je meteen feedback en punten waaraan je kan werken! FIJN!!

Daarna meegedaan met de bokszak training, iets meer dan een uurtje.
Opwarming:
- Schaduw boksen
- 30s push ups
- Schaduw boksen
- 30s sit ups
- Schaduw boksen
- 30s squats
- Schaduw boksen + knieën en trappen
- 30s push ups
- Schaduw boksen + knieën en trappen
- 30s sit ups
- Schaduw boksen + knieën en trappen
- 30s squats
Bokszak training; met 2 personen aan een bokszak staan en afwisselend (om de 2 minuten, dacht ik) werken. Verschillende combinaties met tussendoor rust als de andere werkte. Soms een extra rondje en tussendoor wat sit ups, squats, sprawls en push ups.

Extra:
Na de training samen met nog iemand, die wel redelijk ervaren is;
- Mid kicks op de bokszak om en om. 50 stuks links
- Mid kicks op de bokszak om en om. 50 stuks rechts
Fijn (snel) tempo, goed stuk gaan, I love it!!!
Dan op de pads:
- trappen van 1 tot 10 en weer van 10 naar 1 afbouwen en dan nog 10 harde trappen, eerst links en meteen gevolgd door rechts. Ook lekker zwaar :)

Afsluiten met buikspier oefeningen verschillende oefeningen (*300reps) en een beetje onderrug oefeningen.


Comment: HEERLIJK!!! Die extra dingetjes na de training (en eventueel er voor), ga ik proberen te blijven doen enigszins omdat ze fijn zijn (afzien) en ook omdat ik er voordeel uit ga halen! En het kan er wel bij.
 
Zaterdag 14-09-2013 AM (/middag)
Thaiboksen
* Lichte opwarming met springtouw, sit ups, push ups en squats. Klein beetje stretchen
* Verschillende technieken met boksen en trappen, en wat ontwijken
* 3 rondjes sparren
* (Mini?) circuitje; sit ups, boksen op bokszak (kracht+snelheid) en low kicks op trapkussen. Steeds 30 seconden werken en amper rust.
Omdat we oneven waren heb ik het twee keer meegedaan (en omdat afzien fijn is :D ).
* Spinning elbow (zonder bescherming, dus technisch)
* Beetje stretchen

Fijn. Lichaam was wel goed brak van gisteren (en eergisteren). Spierpijn in de buikspieren is amper aanwezig goed zo! Normaal vanavond nog een thaiboks training, denk wel dat ik ga meedoen (verslaafd) ik zal morgen wel wat rustiger trainen dan, misschien.
 
Zaterdag 14-09-2013 PM
Thaiboksen
Toch maar gaan trainen, beetje verslaafd???

Opwarming
Paar rondjes met springtouw, sit ups, push ups, squats, benen heffen en touwtje springen 10 stuks het rijtje afgaan tot iedereen geteld had, uittrappen tot iedereen geteld had, ...

Training
Verschillende combinaties; simpel begonnen met:
- Linkse directe stoot en rechtse mid kick, 1 lengte vooruit dan de andere werken (redelijk veel mogen doen omdat partner al een beetje moe was van de kidstraining)
- Rechtse directe stoot en linker mid kick, zelfde principe (bijna constant zelf gewerkt)
- Linkse directe stoot en rechtse mid kick, maar dan achteruit werkend (andere partner)
- Rechtse directe stoot en linker mid kick, achteruit
- 2 (of 3) minuten constant werken met linkse directe stoot en rechter trap, vooruit en achteruit gecombineerd.
- Nog wat combinaties met boksen en trappen.
Sparren:
5 rondjes; 1e boksen naar het lichaam, 2e boksen, 3e,4e en 5e rondje trappen erbij.

Comment; Fijne training, conditioneel weer diep geweest!! (rechter enkel deed vanmiddag wat raar en ik kon ook slecht springen op mijn rechterbeen daardoor).
Onthouden, armen volledig blijven uitstrekken niet te lui worden. Dit levert heel wat extra kracht zonder veel extra moeite te doen! (dekking bij trappen in orde blijven houden, OOK als de vermoeidheid toeslaat!).
Tevreden. Nu herstellen en rusten, morgen waarschijnlijk kleine training met de gewichten.

Ook weeral een blaar aan de onderkant van mijn voet, net in de "rechthoek" eelt(/vel?) die weg is sinds de vorige blaar... :( Flauw!
 
Laatst bewerkt:
Even wat trainingen die slechter gingen en gewichtstrainingen die wegvielen omdat er redelijk wat school werk is en ik er nu echt wel eens door wil zijn! :rolleyes: (bokstrainingen wel niet laten vallen)

Vrijdag 20-09-2013 PM
Thaiboksen
Opwarming
3 rondjes "schaduwboksen" en tussen de rondes push ups, sit ups en squats.
Klein beetje stretchen.

Bokszak training veel rondjes afwisselden met twee, eerst enkel boksen daarna boksen en trappen gecombineerd.
Klein beetje stretchen.
Fijn en vermoeiend!

Extraatje:
Nog iemand overtuigd om nog snel wat trappen er bij te doen;
- 60 trappen links, om en om met trainingspartner op de bokszak;
- 60 trappen rechts, om en om met trainingspartner op de bokszak;
- Trappen van 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 met links;
- Trappen van 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 met rechts;
- 10 trappen zo hard mogelijk met links;
- 10 trappen zo hard mogelijk met rechts.
Zo weinig mogelijk (= af en toe eens snel wat extra adem nemen en weer door!).

FIJN :)
 
Ook IN liefhebber van vechtsport.
succes met je doelen maat......
 
  • Like
Waarderingen: 515
Ook IN liefhebber van vechtsport.
succes met je doelen maat......

Thanks

Zaterdag 21-09-2013 AM
Thaiboksen
Opwarming; springtouw, push ups, squats, sit ups, benen en schouders aantikken, één lengte heen en weer lopen 5 sit ups dan liep partner weer 5 sit ups vervolgens met 4 tot 1 en dan met push ups net hetzelfde, lostrappen op trapkussen en pads, knieën geven op pads,...

Wat technieken ingeoefend, werken aan de dekking (partner komt met een jab, cross of hoek die je ontwijkt, daarna ook met trappen en knieën),...

Coolingdown, stretchen en technische oefening.


Zaterdag 21-09-2013 PM
Thaiboksen
Opwarming: Springtouw en tussendoor 20 push ups, 20 situp en 20 squats (3x), dan een rondje schaduwboksen.

Technieken ingeoefend, beetje sparren, knieën op kussen gedurende 1,5 minuut (2x om en om met partner).

Stretchen.

Fijne trainingen, goed kapot en moe. Denk niet dat er vandaag veel inzit, beter dagje rust om morgen weer te knallen! Ook weer wat te veel vel van men voet getrokken dus die doet even k*t.
Misschien vanavond nog eens proberen te lopen dan maar (of morgen).
 
Zondag rust en kleren kopen.

Maandag 23-09-2013 PM
Thaiboks training

Conditioneel lekker zwaar, echt diep moeten gaan!


Dinsdag 24-09-2013 PM
FB training, eerder UB gericht. Nog laat aan begonnen maar het werd wel weer eens tijd om te trainen!!!
SSB squat:
6x25 (BB)
8x25
6x65
6x65
6x65
8x65
10x65
R 16x65, techniek werd minder op het einde.
45-60s rust.

Bench press + fat grips (CG)
12x20 +FG
16x20
3x60
3x60
3x60
3x80
5x90
3x90, 4F
4x90
R 12x60
45-60s rust. Niet zoals gepland, zwak!

DB row:
12x30
16x30
16x30
16x30
16x30

EZ-bb lying tri. ext. + DB fly:
12x20+bb + 12x16
12x30 + 8x16
12x30 + 8x16
12x30
16x30

V-grip pull down + DB rear delt raise + 45° hypers:
12x50 + 12x4 + 16xBW
12x45 + 12x6 + 16xBW
12x45 + 12x6+12x4 + 16xBW

Hammer curl:
8x16, te veel cheat!
10x14 + 10x10

Training van +-65 minuten, fijn om nog eens getraind te hebben met de gewichtjes.

Woensdag 24-09-2013 AM
Cardio
5km lopen. Voet doet momenteel (nog?) niet ellendig, fijn. Hopelijk is het volledig hersteld en kan ik weer blijven lopen!!!


Afstand: 5,02 km
Tijd: 26:21
Gem. snelheid: 11,4 km/u
Calorieën: 355 C

Gem. snelheid: 11,4 km/u
Avg Moving Speed: 11,5 km/u
Max. snelheid: 15,4 km/u

Gem. HS: 166 bpm
Max. HS: 175 bpm

Nog steeds voeten die oké zijn, hopelijk morgenvroeg ook nog want ik begon dat lopen wel fijn te vinden (en wil ooit nog een marathon lopen ook).
Wel redelijk moe nu (17u30) iets vroeger opgestaan om nog te kunnen lopen vanmorgen en mijn slaap zit al even niet zo goed, vannacht 4uurtjes gehaald, dat moet beter (herstel zal er ook beter van worden).
 
Laatst bewerkt:
hoe kan ik dit logje nou over het hoofd hebben gezien. Ik volg!
 
  • Like
Waarderingen: 515
hoe kan ik dit logje nou over het hoofd hebben gezien. Ik volg!

:thumb:

Vandaag ook nog wat junk gegeten.

Woensdag 24-09-2013 PM
Thaiboks training op de pads.
Zelf opwarming enstretchen, paar rondjes enkel boksen dan enkele rondjes met trappen (enkele en dubbele) erbij, tabata en stretchen.

Vermoeiend maar kon beter gaan!
Morgen sparren.
Benen zijn ook mega stijf van die training van gisteren :o
 
Back
Naar boven