MuscleMeat

bmi veel te hoog heeeeelp!!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

je zegt dat ze net bevallen is van een baby en ze wil nu al vermageren? Als jullie kind nu geniet van borstvoeding, dan is dit absoluut nog niet de tijd om daar aan te beginnen. Weet niet of dit ook zo is, maar ik miste het in je verhaal.

Ken het probleem, heb het zelf geprobeerd door eerst het snoepgedrag te verminderen en pas later naar een verantwoord voedingsschema. Wat goed hielp was haar erop te wijzen als ze zo doorging dat de kinderen hetzelfde gaan doen. daar schrok ze behoorlijk van. Maar dit alleen als bovenstaande niet meer van toepassing is.


Ze kan wel gezonder gaan eten, en niet minder.. daar hebben ze beide waarschijnlijk voordeel aan qua extra vitaminen/mineralen noem maar op! En ik ben 12kg in een jaar afgevallen door gezonder te eten (niet minder dus!).

Ik at eerst elke avond chips/chocola , maar 3x per dag +- 2000kcal
en met mijn dieetverandering at ik 5-6k per dag, meer zelfs in verhouding en kwam toch iets lager uit in kcal en viel ervan af.

Qua sport: ik zou zeggen wandelen, gezond voor het kindje en voor jezelf. en ik weet niet of je zwaar kan sporten met 120kg. In ieder geval gewoon es beginnen met een klein rondje, en steeds uitbreiden als t kan? Dan wordt je conditie vanzelf beter en kan ze steeds trotser op haarzelf worden omdat ze steeds beter wordt in alles wat ze doet. + Dan kan ze dr mooie baby aan iedereen showen!:D

(Dit zou ik in ieder geval doen als ik 120kg woog en net was bevallen)
 
Wat is de reden dat de maagband niet geholpen heeft? Het lijkt mij dat als jouw vriendin kost wat kost wil afvallen daar ook de motivatie voor heeft.

Ik heb het net even opgezocht, maar bij patiënten met een bmi rond de 46 is er na twee jaar een blijvend gewichtsverlies van meer dan 30 %. Was zij nog zwaarder of heeft zij door veel te veel te eten haar maag weer zodanig opgerekt dat zij nu weer kan eten zoals ieder ander?

Wat ik zelf heb ervaren is dat vooral ijzeren discipline helpt! De rest volgt vanzelf.
Wanneer je veel te zwaar bent en je gaat voldoende sporten, vliegen de eerste kilo's eraf! het kan niet anders dan dat dit motiveert, waardoor je, je grenzen gaat verleggen en je doelen iedere keer bijstelt.
En de vicieuze cirkel van verkeerde voeding en onvoldoende lichaamsbeweging doorbreekt!

Ik hoop voor jouw vriendin dat zij haar doel gaat bereiken
In ieder geval heel veel succes toegewenst!
 
Dankjewel lieve mensen op dit forum,ik ga haar aanmoedigen en steunen...

Ik ga alvast beginnen met een voedingsschema te maken ;)

En de rest moet ze zelf doen...

---------- Post toegevoegd Tue 15 Nov 2011 om 10:30 ----------

Maagverkleining is effectiever, maar drastischer.

120kg is nog te overzien, dat kan je op zich wel aanpakken met dieet en training. Maar dan moet je eerst het karakter hebben om het te willen doen. Wel beetje vreemd ook dat ze hier niet gewoon zelf post...

Ze heeft geen account Big T...en ze houdt niet zo van computer's :D
 
Als een maagring operatie niet helpt, zit er iets mis in de bovenkamer. Dan ben je gewoon
verslaafd aan eten zeg maar. Of een emo eter in een vicieuze cirkel.

Denk dat er eerst en vooral een switch in haar gedrag moet komen ipv een goed voedingsschema
 
Back
Naar boven