• Log in of maak account aan om verder te gaan zonder reclame

Veel plezier! 💪🏋‍♂️

MuscleMeat

BMR en daadwerkelijke inname

Bezoekers in dit topic

nubdienub

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m94
Massa
93kg
Vetpercentage
16%
Beste lezers, de afgelopen tijd (zo'n 13 weken) ben ik bezig geweest met cutten. Ik heb een schema opgesteld en hield daarbij 40/40/20 (e/k/v) aan. Aan het begin woog ik 95 kilo (194cm, +- 16%). Zat toen rond de 3000 KCAL en besloot om steeds elke 2 weken ongeveer 100 KCAL te verminderen. Op het moment van schrijven weeg ik ~85 kilo. Ik heb ongeveer zo'n 700 gram vet (0.7kg) gemiddeld per week verloren. Nu zit ik rond de 2100/2200 KCAL en rond de 10/11% vet. Nu kom ik op een punt dat het steeds lastiger wordt (qua honger gevoel) en als ik dan kijk naar de BMR theorieen (Katch-McArdle of Harris-Benedict) dan zou ik, met mijn gewicht en activiteitsniveau nog op 2800 KCAL moeten zitten.

Ik vroeg me af hoe het nu zit met de daadwerkelijke inname vs deze BMR methodes. Volgens deze methodes zit ik veel te ver onder mijn onderhoud en zou ik niet af moeten kunnen vallen/vet verliezen (als ik kijk naar andere topics waar men het heeft over stofwisseling die dan niet meer zou moeten werken), maar als ik deze methodes volg (wat ik eerder wel gedaan heb) dan verlies ik bijna geen vet en schiet het voor geen meter op.

Hoe zit dit nu echt?

die methodes zijn richtlijnen om je kcal behoefte te bepalen, je moet kijken op hoeveel jij aankomt/afvalt en daarmee gaan spelen.

die methodes zijn richtlijnen om je kcal behoefte te bepalen, je moet kijken op hoeveel jij aankomt/afvalt en daarmee gaan spelen.

Iszo...meten is weten. Elke dag je calorieeninname bijhouden en je gewicht en dan zie je na verloop van tijd zelf wat je behoefte is

Terug
Naar boven