Fitness Seller

Body recomp, voeding oké?

Bezoekers in dit topic

homewardbound

Novice
Lid geworden
31 okt 2020
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
93kg
Vetpercentage
21%
Hallo lezer,

Ik ben Vince, 36 jaar en sinds kort bezig met krachttraining. Ik volg nu een paar weken het 5x5 StrongLifts schema en heb er best veel plezier in. Nu heb ik gelezen over bulken en cutten, en omdat ik een geschat vet percentage van zo’n 21% heb leek een cut mij de beste optie.

toevallig kwam ik ook het fenomeen body recomp tegen en dat sprak mij wat meer aan! Ik geef er niet veel om, om super ripped te zijn, ik zou liever wat meer massa behouden/opbouwen en dan wat inleveren op definitie (bear mode 😎) Daartoe heb ik me wat ingelezen en via de Harris-Benedict formule heb ik mijn onderhoud berekend op 2800 kcal per dag (189cm lang bij 93 kilogram zwaar en matige inspanning. 1-3 keer sporten per week)

ik kwam tot het volgende schema om 15% - 20% onder mijn onderhoud te gaan zitten:

ontbijt:

2x snee meergranen brood met
1x 20 gram pindakaas
1x plak kipfilet
1 gekookt ei

totaal: 377 kcal.

snack na ontbijt:

1/2 bak Skyr yoghurt met 1/2 banaan

totaal: 233 kcal.

lunch:

2x snee meergranen brood met
1x 20 gram pindakaas
1x plak kipfilet
1 gekookt ei

totaal: 377 kcal.

snack/tussendoor na lunch:

1/2 bak Skyr yoghurt met 1/2 banaan

totaal: 233 kcal.

Avondmaaltijd:

1.5 maaltijd (vlees, aardappelen, groenten) of:
1 maaltijd rijst met kip, pasta met magere saus etc.

Streven is 675-700 kcal. Vind het gezellig om tenminste één maaltijd als gezin te eten.

voor het slapen:

50 gram whey met 500ml magere melk.

totaal: 387 kcal.


Dagtotaal:

2300 kcal.
(tussen de 15-20% < onderhoud)

177 gram eiwitten (1.9 gram eiwit per kg lichaamsgewicht)

84 gram vetten

200 gram koolhydraten


is dit een deftig schema waar op gebouwd kan worden of rammelt het aan alle kanten? Dank voor jullie input en moeite :)
 
Vergeten te melden, maar mijn doel is om naar een vet percentage van zo’n 12-15% te komen met (zo veel als mogelijk) behoud en opbouw van massa. Als beginner met licht overgewicht zou dit mogelijk moeten zijn toch?

Het lichaamsvet concentreert zich voornamelijk rond de middel en op de bovenbenen. Van boven en op de armen ben ik aardig droog, alleen het zwembandje en de benen storen wat.

nadat ik de 12-15% gehaald heb kies ik voor een clean bulk.
 
Opzich niks mis mee hoor, kijk het eens een week of 3/4 aan en kijken wat er gebeurd?
 
Back
Naar boven