MuscleMeat

Bodybuilden en groeien in de lengte

Bezoekers in dit topic

ZwartHaar

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
30 sep 2007
Berichten
9
Waardering
0
Hoi iedereen,

Ben nieuw hier, me vraag is
Zal ik nog kunnen groeien ook al doe ik krachttraining?
Ik ben 1.73, 16 jaar en ben 14 maanden geleden begonnen met fitness.
Mijn schoolarts van groep 8 zei dat ik 1.80-1.85 word. Mijn schoolarts van klas 3 zei dat ik dat misch zou kunnen worden maar ze twijfelde.
Ik hoorde nog op fitness de instructeur zeggen tegen zo'n newb : Niet teveel je benen trainen je bent nog maar 17. WTF? Ik doe de horizontal leg press op 80kg met 25 herhalingen.
Moet ik dat dus beter niet doen, die beentjes trainen? Ook de rest?


Check this :


BUT Check this out YouTube - 6 years old body-builder
 
of je groter word of niet, ik zou zeggen van wel.
Wat ik wel weet is dat 80lg * 25 herhalingen geen zin heeft, doe max 15*100 en bouw dan af: 12*110, 10*120,...
 
Thx for tip maar wat ik weten wil, is het beter om die beentjes niet te trainen?
 
als je de oefeningen correct uitvoert dan groei gewoon door zoals je zonder krachtraining zou doen.
dat dat soort mensen dat nog verkondigen blijkt hoe ongeinformeerd ze zijn.

het is wel zo dat als je te zwaar gaat en de oefening gewoon slecht uitvoert en cheat en gaat gooien etc etc dan komt er druk op je groeischijven die er niet hoort en dan loop je het risico dat je minder groeit, maar helemaal zeker is dat ook niet altijd bij iedereen.

maar als jij gewoon de oefeningen correct uitvoert, netjes en gecontroleerd en dus goede vorm kun je rustig gewoon lekker hard trainen met welke oefening dan ook.
dus gewoon de beentjes trainen.

maak je niet druk. zorg gewoon dat je oefening feilloos kan uitvoeren en laat je daarbij helpen.
 
Groeien in de zin van lengte is vrijwel onzin, het zou hoogsten 20% schelen. Wat wel belangrijker is de groei van het lichaam, die van van binnen op je 21 vaak is afgelopen.

Mijn mening is dat wanneer er blessures of problemen zullen optreden komt door te zware belasting en slecht trainen. Als jij zo traint dat je je lichaam geen kans heeft om in de breedte te groeien, dan zou het ook niet veel in de lengte groeien, je lichaam wil herstellen, ik denk dat wanneer je zwaar train en fout traint eb je lichaam geen kans heeft om goed te herstellen het ook geen kans krijgt om zich op sommige andere vlakken te groeien/ ontwikkelen, dus bijvoorbeeld de lengte.

Train je normaal/ goed, dan heeft het geen negative effecten.
 
Als ik hier kijk naar stats van mensen zit dat vaak rond de 1.70-1.75
Niet dat daar wat mis mee is.
Op mijn school is 80%-85% van mijn leeftijdsgenoten langer dan ik.
 
Als ik hier kijk naar stats van mensen zit dat vaak rond de 1.70-1.75
Niet dat daar wat mis mee is.
Op mijn school is 80%-85% van mijn leeftijdsgenoten langer dan ik.

zorg gewoon dat je lekker de oefeningen goed uitvoert dan kun je gerust doortrainen, heeft geen enkel nadelig effect.

laat die sukkels die toevallig eens wat gehoord of gelezen hebben maar lekker doorkletsen.
 
Als ik hier kijk naar stats van mensen zit dat vaak rond de 1.70-1.75
Niet dat daar wat mis mee is.
Op mijn school is 80%-85% van mijn leeftijdsgenoten langer dan ik.

Ik ben het gemiddelde op school, er zijn zelfs meer mensen die kleiner zijn dan groter in me klas.
 
Is bullshit, er is geen enkel degelijk onderzoek dat bewijst dat je niet in de lengte meer groeit door KT te beoefenen. Er is ook geen enkele aanleiding te vermoeden dat je niet meer in de lengte zou groeien.

Een ander verhaal wordt het als je steroiden gaat gebruiken, waar je dan ook ver vandaan moet blijven op die leeftijd.
 
Is bullshit, er is geen enkel degelijk onderzoek dat bewijst dat je niet in de lengte meer groeit door KT te beoefenen. Er is ook geen enkele aanleiding te vermoeden dat je niet meer in de lengte zou groeien.

Een ander verhaal wordt het als je steroiden gaat gebruiken, waar je dan ook ver vandaan moet blijven op die leeftijd.

idd zo is het. Je lengte is genetisch bepaald vanaf je geboorte, vroeger zelfs al. Zelfs steroiden zullen je genetisch bepaalde lengte niet beïnvloeden, wat er wel zal gebeuren door steroiden is dat je sneller je uiteindelijke lengte zal hebben.
Ik ben zelf bij een endicronoloog geweest vroeger met de vraag of ik nog kon groeien (1.70), de dokter vertelde mij via een scan van men hand dat de groeischijven in voltooide toestand waren. Hij zij voorts dat je enkel het groeiproces kon versnellen door hormonen, maar niet overschreiden..
Dus helemaal geen zorgen maken!;)
 
Op je 16e kun je gewoon redelijk zwaar trainen hoor. De belasting op je gewrichten is bijv. met een sport zoals turnen soms nog wel groter dan het squatten met 200 kg.

Btw. dat verhaal dat je vertelt heb ik 6 geleden precies zo verteld :D ik was ook 16, en ong. 1.72 - 1.73 M (nu nog ;) ) en de schoolarts zei dat ik ook 1.80-1.85 zou worden. Dus ik wil je niet ontmoedigen maar het zou best kunnen dat je niet veel cm's meer zult groeien. Maarja, dat was iig bij mij zo. Ik heb ook vrienden gehad die tot z'n 16e 1.65 waren en op z'n 18e ineens 1.80 waren ???
 
en de lengte schatting van de schoolarts blijft nog steeds slechts een schatting.
 
tuurlijk blijf je door groeie je lengte is genetisch bepaald net zo als je breed kan worden dat is ook genetisch bepaald.

kijk als je gaat rommelen met je hormoon huishouden zal het niet goed aflopen maar als je gewoon goed traint. en goed eet zal je niet stil komen te staan hoor.
 
Hoi iedereen,

Ben nieuw hier, me vraag is
Zal ik nog kunnen groeien ook al doe ik krachttraining?
Ik ben 1.73, 16 jaar en ben 14 maanden geleden begonnen met fitness.
Mijn schoolarts van groep 8 zei dat ik 1.80-1.85 word. Mijn schoolarts van klas 3 zei dat ik dat misch zou kunnen worden maar ze twijfelde.
Ik hoorde nog op fitness de instructeur zeggen tegen zo'n newb : Niet teveel je benen trainen je bent nog maar 17. WTF? Ik doe de horizontal leg press op 80kg met 25 herhalingen.
Moet ik dat dus beter niet doen, die beentjes trainen? Ook de rest?


Check this :


BUT Check this out YouTube - 6 years old body-builder

toevallig doen roids de groeischijven dichtgroeien. Trek je conclusie :rolleyes:
 
Kerel... dat jochie is 6 man :S als je 16 bent kan je beginnen met trainen hoor! Maar maak het gewoon niet TE gek...
 
zucht...alwéér die Sandrack:headbang:!!! ik dacht dat we hier een beleid voor hadden onderhand!
 
Back
Naar boven