XXL Nutrition

Bodybuilden met Diabetes (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

PapaBiceps

Novice
Lid geworden
16 nov 2020
Berichten
15
Waardering
11
Lengte
1m84
Hallo,

Hierbij stel ik mij even voor...
Momenteel 26 jaar geboren December 1993
Als ex topsporter wielrenner (sprinter, piste) heb ik enkele jaren na mijn carriere diabetes type 1 gekregen (recent).
Ik had al enige tijd rare kwaaltjes die ermee te maken hadden maar niet direct verband met diabetes gelegt.
Was +-30kg aangekomen na mijn sportcarriere en gezond leven was er niet meer bij dus van jaren als een sportman leven naar the good life (dacht ik) want in mijn hart verlangde ik naar sport.
Ik kreeg begin 2020 pas mijn diagnose diabetes Type 1 nadat ik bijna in een coma gegaan was sinds die dag veranderde mijn leven dus compleet.
Nu mentaal en fysiek was dit zwaar..
Maar ik heb een uitweg gevonden in bodybuilding.
Jarenlang ging ik in de winter mij voorbereiden in de gym voor het aankomende wielerseizoen...
Meermaals werd ik aangesproken waarom ik mij niet ging verdiepen in bodybuilden ik zou er de bouw en het lichaam voor hebben.
Ik merkte idd wel dat ik sneller spiermassa had dan andere jongens die soms jaren trainde en ook gewoon hun best deden.
Nu om verder tegaan over het heden..
Ik ben beginnen 6 op 7 naar de gym te gaan en heb door de lockdown een homegym gekocht.
Mijn voeding compleet aangepast enkel water drinken veel kip en vis rijst en groenten.
En geen enkele cheatmeal...
In het begin had ik veel hypo's (te laag in suiker) nu heb ik dit al wat beter onder controle.
Mijn vet gaat er zienderogen af en mijn spiermassa komt bij gelukkig!
Mijn grote doel is bewijzen dat je met diabetes toch iets kunt bereiken..
En zou graag binnen 2 a 3 jaar wedstrijden kunnen doen ik ben zeer competitief ingesteld. Ik besef echter ook dat ik veel ga moeten laten en doen... Maar het gaat mij dan ook niet om te winnen (altijd leuk natuurlijk) maar voor mijzelf zodat ik trots kan zijn op wat ik bereik!
Ik heb een groot respect voor iedere atleet die zich inzet groot of klein!
Ieder doet zijn best en hoop dat ik op een forum als dit veel kan bijleren van mensen die in deze sport meer ervaring hebben.
En hoop op een dag zelf andere mensen vooruit te kunnen helpen!
Ps: Mijn nickname betekend niet dat ik een gigantische biceps heb vond dit gewoon leuk klinken😂
 
Waarom ben je 30kg aangekomen? Dan eet je bijna na diabetes type 2 toe, toch.
Succes :thumb:
 
Ben je momenteel aan het kuren?
 
RonnReeves Na jarenlang topsport en een vetpercentage van 8% en dan plots stoppen met sport en gezonde voeding ben ik verzwaard.
Bij bloedtests had ik degelijk type 1.
Mijn lever en cholesterol waren wonderbaarlijk goed bij mijn laatste bloedtest 2tal weken geleden maar dit zal te maken hebben met mijn gezonde levenstijl nu.
En bedankt!
 
Camelus Nog niet omdat ik niet echt durf.. Heb wel wat liggen impulsieve aankoop wil dit doen als ik enkele maanden verder zit eventueel..
 
RonnReeves Na jarenlang topsport en een vetpercentage van 8% en dan plots stoppen met sport en gezonde voeding ben ik verzwaard.
Bij bloedtests had ik degelijk type 1.
Mijn lever en cholesterol waren wonderbaarlijk goed bij mijn laatste bloedtest 2tal weken geleden maar dit zal te maken hebben met mijn gezonde levenstijl nu.
En bedankt!
Ik snap dat je een kilo of 10 verzwaard, dat zal ook zo'n 10% meer vet zijn. Maar dan passen je kleren op een gegeven moment niet meer en je spiegelbeeld ziet er niet uit. Waarom dan nog 20 kilo door eten? Ik ben je niet aan het beledigen of zo, maar ik wil het begrijpen. Jarenlang ben je op topniveau niveau bezig en het dan zo laten gaan? Ik presteer niets, maar wil er wel fatsoenlijk uitzien, voor mezelf, voor de vrouwtjes, je weet toch zelluf ? :)
 
RonnReeves Ik begrijp je helemaal.. Pak dit ook niet op als belediging ik denk dat het gewoon dom is geweest dat ik de remmen zo los heb gelaten.. Niks meer moest alles mocht al die jaren van ik mag dit niet eten en dat en dan opeens gewoon alles eten wat je lekker vind + frisdrank ik was idd ook niet meer gelukkig met mezelf ipv op die moment te zeggen damn nu moet ik er iets aandoen gewoon verder gedaan net de verkeerde manier om me weer beter te voelen..
Gelukkig heb ik dit enkele maanden geleden beseft na mijn diagnose en tegenslag..
Ben ook veel gelukkiger nu en hou enorm van deze sport!
 
Waar bestaat je homegym uit?

Doe je alles zelf kwa voeding en trainingen?
 
Ja oké, nu snap ik het. De diagnose was de bodem van de put, all time low, daarop afzetten en nu weer de goede kant op. Ik ga je volgen. Trainze... and play fair :thumb:
 
Ik snap dat je een kilo of 10 verzwaard, dat zal ook zo'n 10% meer vet zijn. Maar dan passen je kleren op een gegeven moment niet meer en je spiegelbeeld ziet er niet uit. Waarom dan nog 20 kilo door eten? Ik ben je niet aan het beledigen of zo, maar ik wil het begrijpen. Jarenlang ben je op topniveau niveau bezig en het dan zo laten gaan? Ik presteer niets, maar wil er wel fatsoenlijk uitzien, voor mezelf, voor de vrouwtjes, je weet toch zelluf ? :)

Is niks nieuws toch, of heb je de beelden niet gezien van ex profvoetballers (Sneijder, vd Vaart, Ronaldo, Maradonna, Boskamp :roflol: usw).
 
Camelus
Een olympische benchpress die incline kan ook van lifefitness (van een failliete gym)
2x 20kg
2x 15kg
2x 10kg
2x 5kg
2x 2.5kg
2x 1.25kg
Dumbells tt 30kg
Power tower
Ez bar
Ook zo een katrol met gewichten en touw voor tricep rug etc.
Buikspier toestel
Dus borst kan ik compleet trainen alsook tricep en bicep kan squaten en deadliften is een 220cm bar 50mm dia
Ben wel vanplan nog enkele spullen aan te kopen maar binnenkort zal de gym weer open gaan
 
jj7619 Had je berichtje verkeerd gelezen.. Idd veel sporters die stoppen hebben dit probleem wel.
 
Laatst bewerkt:
Hoe kwam je bij het idee om zo snel anabolen te kopen? Was je al bekend met performance enhancing drugs vanuit het wielrennen?
 
kazamafury Uit nieuwsgierigheid... heb nooit iets genomen in mijn tijd als wielrenner...
Heb nu ook niks zwaars gekocht en gebruik het nog niet. Weet niet of ik het zal doen ook.
 
Mijn vriendin heeft type 1, vanaf dat ze 5 jaar was. Erg lastig en heel vervelend om te hebben.
 
kazamafury Uit nieuwsgierigheid... heb nooit iets genomen in mijn tijd als wielrenner...
Heb nu ook niks zwaars gekocht en gebruik het nog niet. Weet niet of ik het zal doen ook.
Bedankt voor je reactie.
Gezien de reacties of t überhaupt echt is zou ik t je niet aanraden :roflol:
 
Back
Naar boven