MuscleMeat

Bodybuilden slecht voor de groei?? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

leon140

Novice
Lid geworden
28 jun 2012
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
81kg
Vetpercentage
14%
Beste bodybuilders,

ik ben 16 jaar en train al sinds de zomervakantie , alleen begon pas 2,5 maand geleden met goed trainen en ben al 4-4,5 kilo aangekomen waarvan niet of nauwelijks vet. Ik krijg de laatste tijd te horen dat bodybuilden slecht is voor je groei op deze leeftijd. Is dat ook zo???? Want volgens mij is het alleen maar goed en is het genetisch bepaald hoe lang je word.

Alvast bedankt ,
 
is idd niet waar nee, gewoon lekker doorgaan :D
 
Mag geen probleem zijn op je leeftijd. Gewoon lekker trainen.
 
Beste bodybuilders,

ik ben 16 jaar en train al sinds de zomervakantie , alleen begon pas 2,5 maand geleden met goed trainen en ben al 4-4,5 kilo aangekomen waarvan niet of nauwelijks vet. Ik krijg de laatste tijd te horen dat bodybuilden slecht is voor je groei op deze leeftijd. Is dat ook zo???? Want volgens mij is het alleen maar goed en is het genetisch bepaald hoe lang je word.

Alvast bedankt ,

Nee.

http://www.youtube.com/watch?v=0DsGF3LeDKM (ffwd naar 1'15")
 
Wetenschappelijke studies hebben aangetoond dat ''appropiate strength training''(geen idee hoe je dit in normaal Nederlands kan vertalen) bij pre-adolescenten geen negatieve invloed heeft op de groei, groeischijven en ontwikkeling.

Bron:
http://pediatrics.aappublications.org/content/121/4/835.long
Daar refereren ze naar meerdere artikelen.
 
Mooi ,
Bedankt
 
appropiate strength training
Degelijke / fatsoenlijke krachttraining.
Oftewel, zolang je het doet zoals de richtlijnen het voorschrijven ;)
Geen gewichten pakken die je niet aankunt, form staat voorop etc
 
1,83 is toch al lang genoeg.
 
ik zou appropriate met 'gepast' vertalen.
Ik weet niet wat wel en niet gepast is voor 16-jarigen qua krachttraining.

Bij turnen mogen junioren (tot 18 jaar) zeker niet alle oefeningen trainen die senioren doen. en dat is dan om de jeugd (fysiek) te beschermen.
 
Nee. Verkeerd trainen wel, en dat zie je nog best regelmatig..
 
als jij binnen 2.5 maand 4 tot 4.5 kilo bent aangekomen en nauwelijks vet stel ik voor dat je er HEEEEEEEEL lang mee doorgaat, genoeg mensen die het maanden en maanden duurt om zoveel aan te komen en dan nog is de helft vet. bb is niet slecht voor je lichaam, slecht trainen wel (zoals hierboven is aangegeven), raak alleen niet overenthisouiast en vervolgens de gewichten maar blijven verhogen. anders lig je al snel dagen thuis met een vercracked lichaam
 
Je gezond verstand

Juistja

ik doe niet aan filosofie over een fenomeen dat wetenschappelijk te analyseren is.

Maar het is geen sneer ofzo, ik wil gewoon weten: is het ooit aangetoond dat foute training de groei stopt?
 
Tis een fabeltje van dat stoppen met groeien. Gwn doortrainen.
 
Ik dacht dat dat fabeltje kwam omdat kinderen die kinderarbeid verrichten in de negentiende eeuw ook korter werden o.i.d., maar die omstandigheden zijn natuurlijk totaal niet te vergelijken met een jongen bb'er die zijn voeding goed op orde heeft.
 
ik doe niet aan filosofie over een fenomeen dat wetenschappelijk te analyseren is.

Maar het is geen sneer ofzo, ik wil gewoon weten: is het ooit aangetoond dat foute training de groei stopt?
Hoe wil je efficiënt doorgroeien als je lichaam verschillende blessures heeft door flink fout trainen, aangezien dat het risico ervan is?
 
Back
Naar boven