Fitness Seller

Bodybuilder vs powerlifter/strongman fysiek (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bokito

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
17 apr 2012
Berichten
11.721
Waardering
15.470
Hallo,

Het valt mij de laatste tijd steeds vaker op dat ik bodybuilders(ook grote beef ones) er nogal fragiel uit vind zien. Opgeblazen en buff maar fragiel.

Neem bijvoorbeeld het fysiek van Shadow Project en Camelus, allebei niet dik en opgebouwd door voornamelijk veel compounds en submax trainen.

Neem bijvoorbeeld Spambod, een fysiek opgebouwd op pompwerk. In mijn ogen zie je dit ook. Is dit puur genetisch of is het compounds rammen wat je gewoon tering massive en buff maakt.

Hoe denken jullie hierover? @Potentie natuurlijk welkom.

Groet een semi dik iemand.
 
Als ik aan fragiel denk, denk ik meer aan dit:

Screenshot_20200701-075012_Instagram.jpg
 
Zijn de BB'ers niet te bang om een te dikke middel te krijgen?
 
Compounds maken je naar mijn idee sterker maar ook meer kans op blessures (denk ik) ik zelf hou totaal niet van pompwerk op biceps na.

Als voorbeeld, jordan peters is alles behalve fragiel.
 
Laatst bewerkt:
Zijn de BB'ers niet te bang om een te dikke middel te krijgen?

Maybe.
Compounds maken je naar mijn idee sterker maar ook meer kans op blessures (denk ik) ik zelf hou totaal niet van pompwerk op biceps na.

Als voorbeeld, jordan peters is alles behalve fragiel.

Ligt er natuurlijk aan hoe je compounds traint. Als je ze bijvoorbeeld op DC manier traint wel ja, maar als je ze submaximaal pakt ligt die kans al een stuk lager. Er zijn natuurlijk wel bodybuilders die echt zwaar trainen, dat zie je vaak toch aan hun fysiek. Het zijn meer de fysieken waarbij ik denk hij is groot maar kan waarschijnlijk niet eens 200kg deadliften, dat is vaak dan ook zo.
 
Maybe.


Ligt er natuurlijk aan hoe je compounds traint. Als je ze bijvoorbeeld op DC manier traint wel ja, maar als je ze submaximaal pakt ligt die kans al een stuk lager. Er zijn natuurlijk wel bodybuilders die echt zwaar trainen, dat zie je vaak toch aan hun fysiek. Het zijn meer de fysieken waarbij ik denk hij is groot maar kan waarschijnlijk niet eens 200kg deadliften, dat is vaak dan ook zo.
De genen die licht trainen zijn vaak wel de genetische freaks zoals oa vince taylor
 
Meneer is ook voor de eerste keer in zijn leven niet meer dik en de tren stijgt meteen naar zijn hoofd.
Als je niet al 3x was teruggevallen door je gebrek aan ruggengraat was je ook nog droog.
Jij die mij verwijt dat de tren naar mijn hoofd stijgt:roflol:, moest hardop lachen.
 
  • Haha
Waarderingen: Bonk
Shots left and right!

Maar ik snap wel wat je bedoeld met dat fragiele.
Powerlifters hebben gewoon meer vleesch erop zitten en hierdoor een groter middel ook. Dit ook gewoon massiever.
 
Shots left and right!

Maar ik snap wel wat je bedoeld met dat fragiele.
Powerlifters hebben gewoon meer vleesch erop zitten en hierdoor een groter middel ook. Dit ook gewoon massiever.
Ja maar ik bedoel dus ook als ze geen hoog vet% hebben, neem leon en kameel van dit forum. En bijvoorbeeld larry wheels en dan green uit het powerliften.
 
Wat denk ik ook meegenomen moet worden in dit soort discussies is de natuurlijke bouw van iemand. Ik heb Shadow Project nooit irl gezien, maar ik denk dat hij van nature een heel andere en vooral forsere/stevigere bouw heeft dan ik. Ben wel benieuwd hoeveel cm bijvoorbeeld de omtrek van zijn polsen en enkels is en dat dan vergelijken met die van mij. Voordat ik begon met trainen woog ik 64kg op en kon je de ribben op mijn rug zien bij goed daglicht... Ik denk dat dat soort lichamen (op genetische freak uitzonderingen zoals een Kevin Levrone of Flex Wheeler na) gewoon niet zo goed geschikt zijn voor een powerlifting achtige training style. Ik ben van nature niet sterk en zal dat ook nooit worden waarschijnlijk en ik ambieer het ook niet echt. Laat mij maar die fragiele opgeblazen pompert zijn. Op die manier trainen vind ik leuk en het werkt op zich wel redelijk goed voor mij.
 
En dan heb je nog eric lillibridge (correct me spelling maar)

En mariusz

download.jpeg
 
27193f392fca2056e965c8a8725fe9a4.jpg
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven