AndroidHealthClinic

Bodybuilder vs powerlifter/strongman fysiek

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Feit blijft dat voor elk lichaam iets anders werkt. Het is niet zo dat Phil Heath lichte gewichten gebruikt, maar hij traint niet zo idioot zwaar als bijvoorbeeld Ronnie Coleman. Jay Cutler werd pas echt een goede concurrent voor Ronnie Coleman toen hij zijn gewichten echt ging verhogen. Maar de keerzijde van de medaille is voor heren zoals Ronnie Coleman en Dorian Yates die altijd zwaar getraind hebben, dat ze daar nu nog last van hebben door alle blessures en lichamelijke problemen. Jay Cutler heeft relatief gezien licht getraind en is nu nog steeds in goede shape. Phil Heath heeft altijd verstandig getraind en is zeker niet fragiel. Anders zou hij nooit 8x mr Olympia zijn geworden. Ik denk dat het grotendeels genetics is.
 
99% van de blubberlifters zien eruit als pic related. Wellicht dat Larry Wheels een van de enige uitzonderingen is, maar die heeft ook gedaan aan bodybuilding. Dus zelf die wist beter.

Blubberlifting vereist totaal geen toewijding in tegenstelling tot bodybuilding, waarbij je 24/7 op je voeding moet op letten ipv heel de dag beetje hamburgers en andere troep vreet.

Daarbij ben je bij bodybuilding ook veel meer afhankelijk van genetics dan bij powerlifting. Uiteraard moet het ook wel in je genen zitten dat je een soort van natuurlijke kracht hebt, maar dat is nog niks vergeleken met wat er allemaal komt kijken bij bodybuilding(je frame, aanhechtingen van spieren, hoe je eventueel reageert op steroids, hoe snel je massa kweekt, ecto/meso/endo etc etc etc)

Kortom; powerlifting is voor sissies die eigenlijk gewoon poep genen en totaal toewijding hebben.

Bekijk bijlage 495921

Echt he...
 
Zou kunnen. Het is wel makkelijker om de focus ergens op te leggen. Coleman en Yates deden ook aan veel heavy compounds, het zal ook wel genetisch zijn.
Is toch best een aardige bodybuilder geworden hierna.

Het is niet zwart wit zoals sommige lieden propaganderen. Dat er in een of andere post hierboven ergens wordt geprobeerd om powerliften belachelijk te maken, terwijl de inhoud van de post juist de poster belachelijk maakt, zegt genoeg over het niveau. Dat is al jaren tanende hier.
 
Laatst bewerkt:
Het is niet zwart wit zoals sommige lieden propaganderen. Dat er in een of andere post hierboven ergens wordt geprobeerd om powerliften belachelijk te maken, terwijl de inhoud van de post juist de poster belachelijk maakt, zegt genoeg over het niveau. Dat is al jaren tanende hier.
Eens.
En die bodybuilding vs powerlifting discussie is al zo lang gaande als ik hier op het forum zit. Voorheen in de trainingslogs van de powerlifting club uit Zeeland. Uiteindelijk denk ik dat er voor beide groepen genoeg van elkaar te leren valt en als je het beste van beide werelden implementeert in je training en levensstijl heb je de beste ingrediënten voor een goed fysiek.
maar dikke powerlifters klinkt zo lekker:roflol:
 
maar dikke powerlifters klinkt zo lekker:roflol:
Dat is ook geen probleem :D Beetje over een weer. Bepaalde zaken worden uitvergroot en tot waarheid gemaakt, dat is hoe het werkt onder elkaar.
Wanneer krachtsporters hun volle potentieel willen benutten is een breder spectrum aanspreken qua manier van trainen noodzakelijk.

Ik ben nooit iemand geweest die veel wedstrijden afliep, behalve als er in de school waar ik jaren terug trainde wat gebeurde keek ik weleens. Maar je hebt diverse gewichtsklasse natuurlijk. Er lopen echt wel goede fysieken rond in PL. Ik zeg niet dat er geen AAS wordt gebruikt bij een organisatie als bv. de IPF, dat wordt het wel, maar het filtert natuurlijk wel e.e.a. als er kan worden gecontroleerd. Als je zo sterk mogelijk wil zijn en bv. niet zwaarder mag wegen dan -105 (of 74/93/83/125 enz) is dat echt wel een uitdaging. Dan moet je echt flink met het zenuwstelsel aan de gang om eruit te halen wat erin zit en dat ook te gaan "tunen".
 
De IPF zit vol aas gebruikers één doorgestoken kaart lol.
 
Feit blijft dat voor elk lichaam iets anders werkt. Het is niet zo dat Phil Heath lichte gewichten gebruikt, maar hij traint niet zo idioot zwaar als bijvoorbeeld Ronnie Coleman. Jay Cutler werd pas echt een goede concurrent voor Ronnie Coleman toen hij zijn gewichten echt ging verhogen. Maar de keerzijde van de medaille is voor heren zoals Ronnie Coleman en Dorian Yates die altijd zwaar getraind hebben, dat ze daar nu nog last van hebben door alle blessures en lichamelijke problemen. Jay Cutler heeft relatief gezien licht getraind en is nu nog steeds in goede shape. Phil Heath heeft altijd verstandig getraind en is zeker niet fragiel. Anders zou hij nooit 8x mr Olympia zijn geworden. Ik denk dat het grotendeels genetics is.

Phil is ook nooit 8x mr O geworden.
 
Als ik naar de ‘grote’ BB’ers bij mij in de gym kijk dan kan ik ze niet echt fragiel noemen.
Ook doen ze stuk voor stuk allemaal deadlifts, bench press en squats. Soms zit er wel eens 1 tussen die liever leg press doet i.p.v. squat.
Wat wel opvalt is dat als je bij de powerlifters staat het onderwerp nooit ‘dieet‘ of ‘hoe kun je het beste deze spiergroep aanpakken’ is.
Bodybuilders zijn daar meer mee bezig.

Ohja, en je ziet echt wel verschil tussen mensen die altijd (sub) maximaal trainen met losse gewichten/barbells en mensen die netjes hun oefeningen met apparaten doen. Ik denk ook wel dat je van ‘compounds’ uiteindelijk er beter uit gaat zien.
 
99% van de blubberlifters zien eruit als pic related. Wellicht dat Larry Wheels een van de enige uitzonderingen is, maar die heeft ook gedaan aan bodybuilding. Dus zelf die wist beter.

Blubberlifting vereist totaal geen toewijding in tegenstelling tot bodybuilding, waarbij je 24/7 op je voeding moet op letten ipv heel de dag beetje hamburgers en andere troep vreet.

Daarbij ben je bij bodybuilding ook veel meer afhankelijk van genetics dan bij powerlifting. Uiteraard moet het ook wel in je genen zitten dat je een soort van natuurlijke kracht hebt, maar dat is nog niks vergeleken met wat er allemaal komt kijken bij bodybuilding(je frame, aanhechtingen van spieren, hoe je eventueel reageert op steroids, hoe snel je massa kweekt, ecto/meso/endo etc etc etc)

Kortom; powerlifting is voor sissies die eigenlijk gewoon poep genen en totaal toewijding hebben.

Bekijk bijlage 495921
Ik zou hier serieus op in kunnen gaan maar ik denk dat iedereen zo ook wel kan zien dat je compleet uit je nek lult
 
Bodybuilding en powerlifting met elkaar vergelijken is ook een beetje hetzelfde als basketbal en voetbal met elkaar vergelijken. Het wordt allebei met een bal gespeeld maar daar houdt het ook grotendeels op wat overeenkomsten betreft.
 
Ik zou hier serieus op in kunnen gaan maar ik denk dat iedereen zo ook wel kan zien dat je compleet uit je nek lult
Een banner met "voor spek & bonen" boven zijn naam zou niet misplaatst zijn. Iedereen kent wel zo'n figuur van vroeger uit de buurt, werd gedoogd omdat anders zijn moeder zich ermee ging bemoeien dat haar zoontje ook mee mocht spelen.
 
99% van de blubberlifters zien eruit als pic related. Wellicht dat Larry Wheels een van de enige uitzonderingen is, maar die heeft ook gedaan aan bodybuilding. Dus zelf die wist beter.

Blubberlifting vereist totaal geen toewijding in tegenstelling tot bodybuilding, waarbij je 24/7 op je voeding moet op letten ipv heel de dag beetje hamburgers en andere troep vreet.

Daarbij ben je bij bodybuilding ook veel meer afhankelijk van genetics dan bij powerlifting. Uiteraard moet het ook wel in je genen zitten dat je een soort van natuurlijke kracht hebt, maar dat is nog niks vergeleken met wat er allemaal komt kijken bij bodybuilding(je frame, aanhechtingen van spieren, hoe je eventueel reageert op steroids, hoe snel je massa kweekt, ecto/meso/endo etc etc etc)

Kortom; powerlifting is voor sissies die eigenlijk gewoon poep genen en totaal toewijding hebben.

Bekijk bijlage 495921

huggybear1968
 
Al oude vraag nature or nurture. Is iemand zo gebouwd door de sport die hij gekozen heeft of heeft zijn/haar bouw en aanleg er toe geleid dat iemand een bepaalde sport is gaan doen.

Zijn bv vezeltype onderzoeken die uitwijzen dat ervaren sporters meer van bepaalde vezeltypen hebben maar ook hier is de vraag komt dit door vezelconversie omdat ze een bepaalde sport doen of zijn ze "geboren"met die type vezels en hebben ze ondervonden dat een bepaalde sport hen lag.
Wat bouw betreft hebben sommigen een blokkige bouw door hun manier van trainen of heeft die blokkige bouw ervoor gezorgd dat ze goed zijn in en bepaalde manier van trainen, enz, enz.

Vind wel dat je vaal de echte pompers er uit haal omdat die vaak een wat "stringy"uitstraling hebben. Ze zijn dan wel groot maar stralen geen kracht uit.
 
99% van de blubberlifters zien eruit als pic related. Wellicht dat Larry Wheels een van de enige uitzonderingen is, maar die heeft ook gedaan aan bodybuilding. Dus zelf die wist beter.

Blubberlifting vereist totaal geen toewijding in tegenstelling tot bodybuilding, waarbij je 24/7 op je voeding moet op letten ipv heel de dag beetje hamburgers en andere troep vreet.

Daarbij ben je bij bodybuilding ook veel meer afhankelijk van genetics dan bij powerlifting. Uiteraard moet het ook wel in je genen zitten dat je een soort van natuurlijke kracht hebt, maar dat is nog niks vergeleken met wat er allemaal komt kijken bij bodybuilding(je frame, aanhechtingen van spieren, hoe je eventueel reageert op steroids, hoe snel je massa kweekt, ecto/meso/endo etc etc etc)

Jaja. Het feit dat je somatotypering erbij betrekt zegt eigenlijk al genoeg.
 
Al oude vraag nature or nurture. Is iemand zo gebouwd door de sport die hij gekozen heeft of heeft zijn/haar bouw en aanleg er toe geleid dat iemand een bepaalde sport is gaan doen.

Zijn bv vezeltype onderzoeken die uitwijzen dat ervaren sporters meer van bepaalde vezeltypen hebben maar ook hier is de vraag komt dit door vezelconversie omdat ze een bepaalde sport doen of zijn ze "geboren"met die type vezels en hebben ze ondervonden dat een bepaalde sport hen lag.
Wat bouw betreft hebben sommigen een blokkige bouw door hun manier van trainen of heeft die blokkige bouw ervoor gezorgd dat ze goed zijn in en bepaalde manier van trainen, enz, enz.

Vind wel dat je vaal de echte pompers er uit haal omdat die vaak een wat "stringy"uitstraling hebben. Ze zijn dan wel groot maar stralen geen kracht uit.

Jij zou eens wat vaker moeten posten en anderen eens wat minder vaak :dunno:
 
21.000+ berichten, hoe bedoel je vaker posten





:D:D:D:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven