Fitness Seller

Bodybuilders zijn gemaakt om vroeg te sterven (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nikita1998

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
14 feb 2015
Berichten
601
Waardering
43
Lengte
1m85
Massa
77kg
Vetpercentage
11%
Beste DBB'ers


Tijdens mijn ontbijt zag ik toevallig een artikel in de krant over 'hoe moet je 100 worden'. Er waren opvallend veel zaken die me aan bodybuilding deden denken. Bodybuilding is zeker niet de gezondste levensstijl, al zeker niet wanneer je grote doseringen AAS neemt. Zo stond er dat ' proteinshakes beter te vermijden zijn', geen verdere uitleg of onderbouwing. Op het internet las ik dat shakes op latere leeftijd je leven laat toenemen met 9 à 10 jaar (BRON: http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gez...-bodybuilders-doet-10-jaar-langer-leven.dhtml)

Vrijwel tegenstrijdende informatie maar wat denken jullie hierover? Zouden proteïneshakes je levensduur positief, negatief of gewoon niet beïnvloeden?

Hieronder noteer ik alle do's en dont's die volgens de krant je 100 maken.

1. Drink geen koffie
- Het is één van de belangrijkste bronnen van antioxidanten.

2. Stop met kant-en klare sapjes
- De invloed van dergelijke vruchtendrankjes op onze bloedsuikerspiegel is even groot als bij een cola. Elke glas met 25 centiliter vruchtensapt bevat 14 gram suiker. Mensen denken vaak dat ze gezond bezig zijn als ze zo'n sapje achteroverslaan, maar dat is niet zo. Eet ofwel het fruit of de groente, maar stop met de geprefabriceerde sapjes.

3. Drink geen proteïneshakes

4. Ga wandelen
- De herders op Sardinië bewijzen dat wandelen gezond is, want een groot deel van hen spendeert hele dagen op de weilanden met hun dieren en haalt vlotjes 100 jaar.

5. Een glas wijn is toegestaan
- Bij het eten is zo'n glas rode wijn zeker niet slechter dan een glas water. In de Mediterraanse gebieden leeft men al eeuwen op die manier.

6. Loop geen marathons en doe niet te gek in de fitness.
- Fietsen, yoga en opnieuw wandelen zijn veel betere alternatieven en niet zo belastend voor de pezen en gewrichten. Jezelf afbeulen in de fitness is niet de manier om oud te worden.

7. Kook hoofdzakelijk vegetarisch
- Gebruik veel vruchten, groenten, bonen en noten als je een maaltijd bereidt. Kies voor volkoren brood of havermoutpap bij het ontbijt.

8. Beperk boter, smouten en andere dierlijke vetten.
- Olijfolie is een betere alternatief.

9. Eet maar af en toe vlees en vis
- Je krijgt op andere manieren voldoende proteïnen binnen om gezond te leven.

10. Gebruik sojamelk
- Die is een pak gezonder dan dierlijke melk.

11. Wees niet bang voor koolhydraten
- Vers brood bij een maaltijd kan zeker geen kwaad. Als je kiest voor een echte zuurdesembrood zit je zelfs nog beter, want het zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel minder snel stijgt na de maaltijd.

12. Eet in goed gezelschap
- Het is niet enkel wat je eet, maar hoe je eet en hoe jij en je gezelschap de maaltijd beleven. De geheime saus is de juiste mix van vrienden rond je tafel.


Sommige vind ik echt niet kloppen zoals nr.9 , eten we enkel vlees en vis voor de proteïne? Nee toch, de omega's en specifieke zaken die enkel terug te vinden zijn in vlees en vis. Met nr.11 ben ik het ook niet volledig eens, heb ergens gelezen dat koolhydraten je sneller oud maken (geen idee of het klopt). Als ik nu alleen aan tafel zit, ga ik dan sneller dood? Volgens mij gaat het hier puur om de amusement. Meer lachen -> meer leven. Maar in zo'n context geloof ik het niet.
 
Weer zo'n nutteloos topic van jou :thumbs:

Vertel anders nog even over je ervaringen van 'vroeger' :roflol:

Ik weet dat je nog maar 17 bent maar kom op.
 
Ik ken iemand die is al 92 en rookt als een ketter, misschien kunnen ze roken nog in het rijtje met "do's" toevoegen.
 
Ik ken iemand die is al 92 en rookt als een ketter, misschien kunnen ze roken nog in het rijtje met "do's" toevoegen.

Dat heeft puur met genen te maken, als hij nooit hard gerookt had hij hoogswaarschijnlijk een hogere kans om nog ouder te kunnen worden. Is en blijft een don't.
 
Ik ga me maar snel ont-bodybuilden voordat ik vroeg sterf.
 
Ik was toch al niet van plan 100 te worden. Lijkt me oer saai en je bent een last voor iedereen. 70 vindt ik een mooie leeftijd. Dan is het voor mij wel een keer klaar.
 
Moet dit niet in de sectie humor en geouwehoer?
 
Ik stem voor een "Vote for close" knop. Bij 5 kliks worden topics als dit automatisch gesloten.

doei.

klik
 
Ik denk niet natty bodybuilding echt schadelijk is. Ik zou het ook niet echt "afbeulen" noemen als je slim traint. Ik denk dat ze meer op circuit training en crossfit enzo denken. Ja, bb en powerliften is belastend op pezen en gewrichten, maar ik zie niet meteen het verband met ouder worden??
 
Ik stem voor een "Vote for close" knop. Bij 5 kliks worden topics als dit automatisch gesloten. doei.
klik

Dat is niet echt aardig ofzo. Wat als andere mensen het wel interessant vinden? Je hoeft het niet te lezen.
 
Dat is niet echt aardig ofzo. Wat als andere mensen het wel interessant vinden? Je hoeft het niet te lezen.
54a78a9754dec_-_cryinggifs_01_1.gif
 
ja jonge, angstterrorist ga jezelf ff in de kop knallen met je nieuwberichten.
 
ja jonge, angstterrorist ga jezelf ff in de kop knallen met je nieuwberichten.

Dus een persoon die vragen in kwestie heeft over de gezondheid van bodybuilders is een angstterrorist? Vreemde denkwijze van je. Het is goed om jezelf te informeren wat de gevolgen kunnen zijn i.p.v ze ontdekken waar je later misschien wel spijt van hebt.
 
Dus een persoon die vragen in kwestie heeft over de gezondheid van bodybuilders is een angstterrorist? Vreemde denkwijze van je. Het is goed om jezelf te informeren wat de gevolgen kunnen zijn i.p.v ze ontdekken waar je later misschien wel spijt van hebt.

Inderdaad! Van alle plekken waar je zo iets neer kan zetten, zou dat juist hier moeten kunnen.
 
Trouwens, zijn heel veel verschillende eiwitshakes, caseïne, wei, erwten, zou me verbazen als je dat allemaal kan reduceren tot "drink geen proteïneshakes".
 
Weer zo'n nutteloos topic van jou :thumbs: Vertel anders nog even over je ervaringen van 'vroeger' :roflol: Ik weet dat je nog maar 17 bent maar kom op.

Is een 30-jarige die cocaine snuift wijzer ??!
 
Trouwens, zijn heel veel verschillende eiwitshakes, caseïne, wei, erwten, zou me verbazen als je dat allemaal kan reduceren tot "drink geen proteïneshakes".

Ik denk eigenlijk ook dat zo is en ookal zou dat niet zo zijn, volgens mij kan iets alleen maar kwaad als je er teveel van neemt. Als je gewoon uit probeert te zoeken hoeveel je nodig hebt, valt het allemaal wel wat mee.
 
1. Drink geen koffie
- Het is één van de belangrijkste bronnen van antioxidanten.

Dus omdat het goed is voor je mag je het niet meer drinken?
Wat.


Dat je geen shakes en vruchtensap moet drinken is ook allang achterhaalt natuurlijk.
 
Dus omdat het goed is voor je mag je het niet meer drinken?
Wat.

Drink koffie*

Sorry, was te snel aan het typen. De rest klopt wel :p

En mag ik vragen waarom geen shakes? Vind nergens een goed antwoord, ze zeggen enkel dat echte voeding beter is maar waarom?
 
Drink koffie*

Sorry, was te snel aan het typen. De rest klopt wel :p

En mag ik vragen waarom geen shakes? Vind nergens een goed antwoord, ze zeggen enkel dat echte voeding beter is maar waarom?

Weet ik veel waarom zij dat vinden, wellicht denken zij dat het ongezond is omdat het vloeibaar is of zo, geen idee.
 
Back
Naar boven