Fitness Seller

Bodybuilders zijn hetzelfde als anorexiapatienten

Bezoekers in dit topic

Ik begrijp het standpunt van Brutez ergens wel. Doel 1, tevens het hoofddoel, is spieren kweken op welke manier dan ook. Doel 2 is de algemene gezondheid opkrikken (en doel 2 geldt dan nog niet voor alle bb'ers)
Maar vergeet niet dat het allemaal relatief is, wat is perfect gezond leven? Ik denk dat je daar geen 100% sluitend antwoord op kan geven want aan alles is er wel iets gerelateerd dat eerder schadelijk en/of eerder bevorderlijk is voor de gezondheid. Ik trek me op aan de gedachte dat een bb'er een gezondere levensstijl heeft dan een normaal doorsnee persoon die regelmatig junkt en maar 3x per dag eet, zeker met betrekking tot voeding en sport.
Al heb ik wel m'n bedenkingen bij iemand die écht 'incredible huge' wordt, het is duidelijk dat je lichaam daar in de eerste plaats niet voor gemaakt is maar dat je het dmv bepaalde voeding en training gaat manipuleren.
Moeilijke discussie geef ik toe maar volgens mij is een verstandige bodybuilder een uitermate gezond persoon.
 
Brutez zei:
Tering zeg, weer heel DBB tegen me. ff wachten hoor.. :D

I'm here to back you up bro!! :wave:

Bodybuilding mag dan in de praktijk een stuk gezonder blijken dan anorexia. Ik denk dat bodybuilders net als anorexia-patienten toch een klein beetje doordraven in hoe ver ze denken te moeten gaan. En dat er velen zijn met een "deels" dwangmatige natuur.
Gelukkig zie ik veel BBers hier op het board waar dit niet voor geldt en die er wel een evenwicht in kunnen vinden.

Dat bij het missen van een maaltijd of training een aantal BBers totaal krankzinnnig worden zegt mij toch wel iets. Ben zelf ook heeeeeel lang zo erg geweest.
En in elk spiegelend object naar je eigen lichaam kijken heeft ook wel iets kinkies :D
 
Er zijn zeker overeenkomsten maar ik denk dat 't grootste verschil is bij anorexia dat het een ziekte in het hoofd is en BB een sport, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
 
Back
Naar boven