AndroidHealthClinic

Sticky Bodybuilding Boeken: Aanraders!

Bezoekers in dit topic

Dit topic staat toch vol aanraders? Bestellen doe je op Amazon.com.

Het hangt er ook wat van af wat voor soort boek je precies wil. Ik kan wel een paar tips geven:

Iedereen die met gewichten traint moet IMO Starting Strength van Mark Rippetoe gelezen hebben. Ook Practical Programming van dezelfde auteur is een aanrader. Dit zijn instant klassiekers waar je niet omheen kunt.

Als je focus vooral op bodybuilding ligt, koop dan Beyond Brawn van Stuart McRobert. Zijn hele reeks wordt warm aanbevolen, maar beyond brawn is de enige die ik persoonlijk heb gelezen, over de andere kan ik dus niet oordelen.

Voor voeding en dieet: alles van Lyle McDonald, en From scrawny to brawny van John Berardi

Als je vooral in kracht geïnteresseerd bent, kijk dan eens naar Dinosaur Training door Brooks D. Kubik, of Rock, Steel, Iron van Steve justa. Ik ben momenteel aan het wachten op een bestelling met o.a. Maximum Strength van Eric Cressey. Ik laat wel weten of ik het goed vind.


Lees van alle boeken die ik opnoemde eens de reviews op amazon. com, dan krijg je een beter beeld van of het iets voor jou is of niet.

heey jack
bedank voor de info ik kijk direck ff :D
 
Alle Lyle Mcdonald boeken ;)
 
steroid nation van shaun assael is ook wel interessant vind ik persoonlijk. maar als je engels niet heel denderend is, hoef jer er niet aan te beginnen.
 
Zijn er ook nog goeie boeken die in het Nederlands geschreven zijn?
 
ronnie coleman hardcore
 
en het nieuwe boek: voedingssupplementen?

[Link niet meer beschikbaar]
 
en het nieuwe boek: voedingssupplementen?

[Link niet meer beschikbaar]
Over het algemeen zijn dat goeie boekjes van die reeks. Niet te uitgebreid of complex, dus vooral voor beginners denk ik wel nuttig.
 
ik zie de 1e boek van Arnold Schwarzenegger er niet bij staan ??? Dat is de " bijbel" van bodybuilding ....
 
Achja bijbel... er staan goede dingen in, maar er zijn betere boeken.
 
Power ! periodiseren voor spiermassa en kracht
Auteur: Tudor Bompa & L. Cornacchia

Vind ik persoonlijk een goed boek die er nog niet tussen staat.

en Kracht trianing-Een anatomische benadering van Frédéric Delavier
 
Zijn Starting Strength en Practical Programming bij geen enkele Nederlandse (web) shop te bestellen? :(
 
Zijn Starting Strength en Practical Programming bij geen enkele Nederlandse (web) shop te bestellen? :(

Niet dat ik weet, maar in de USA bestellen is voordeliger door de redelijk lage dollar. Als je toch liever in euro bestelt, deze Duiste site heeft de boeken. [Link niet meer beschikbaar]
 
Niet vergeten dat Google ook een online bibliotheek ter beschikking heeft, met weergave van gehele of gedeeltelijke publicaties.

Een zoektocht op de term bodybuilding, levert 2554 resultaten op:

[Link niet meer beschikbaar]

Zitten zeker interessante stukken tussen. :)
 
Is dit boek wat, iemand gelezen?

Afvallen met krachttraining van Robbert Wolters
381_0.jpg
 
Is dit boek wat, iemand gelezen?

Afvallen met krachttraining van Robbert Wolters
381_0.jpg
Ik ben met dit boek begonnen met trainen, staan wat goede adviezen in en het heeft mij aan het bewegen gekregen. Maar daar houdt het wel mee op, het is in mijn ogen niet op bodybuilding gericht. Ook worden de oefeningen niet echt uitgelegd, alleen een foto van begin- en eindpositie. Heb zelf via internet opgezocht hoe de bewegingsbaan van de meeste oefeningen moet zijn (en bijv. hoe de houding van de rug moet zijn!). Over voeding is hij redelijk kort door de bocht, en wordt er geen rekening gehouden met de basisbehoefte van de lezer.

Kan het boek dus m.b.t. BB niet echt aanraden, maar aangezien het mij in beweging heeft gekregen is het voor mij z'n geld meer dan waard geweest.
 
Ik heb de 2 boeken van Delavier gekocht nadat ik er veel positiefs over had gehoord/gelezen: krachttraining en voedingsupplementen

Het zijn inderdaad zeer nuttige boeken die duidelijk geïllustreerd zijn, echte aanraders dus!
 
De boeken van Charles Poliquin zijn echt top.. Heb laatst een cursus van de The Overload Principle gevolgd en hanteren veel van zijn handelingen. Echt een aanrader!
 
Ik heb dit Boek
Arnold Schwarzenegger
BodyBuilding
vroeger van me vader geweest;)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Leuk boek, hou maar goed bij dat krijgt nog waarde ;)
 
Back
Naar boven