Fitness Seller

Sticky Bodybuilding Boeken: Aanraders! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik zag hem er niet bij staan, maar wat ook een heel waardevol boekje is is
Kelso's shrug book, by Paul Kelso
 
het boek Op Eigen Kracht, van Hans Wassink, Guido Willemsen en Bart Coumans heb ik zelf heel erg veel aan gehad.
Dit boek behandelt bijna alle onderwerpen waarmee je te maken krijgt als krachttrainer, welke fouten veel mensen maken, wat je wel moet doen, wat niet en hoe je je doel kan realiseren. Het boek is redelijk theoretisch, met praktische voorbeelden en wat ik vooral ook fijn vind is dat het realistisch is.
In het boek staat niet hoe je alle oefeningen precies moet uitvoeren, daarvoor kun je veel beter krachttraining, een anatomische benadering bekijken.
Ik kan het boek iedereen aanraden, die serieus op zoek is naar nuttige informatie op het gebied van krachttraining, zoals ik eerst.
 
Zelf heb ik o.a. het boek van berend breitenstein - bodybuilding gelezen.
Heeft iemand het gelezen en wat vinden jullie ervan, is het achterhaald of een uitstekend boek voor beginners?
 
heb ik ook liggen erwin, goed boek voor de beginnende bb'er al vind ik vele trainingstechnieken niet echt geschikt en een beetje in het rijtje van de "flexschema's".
maar ivm voeding, vitamine, etc... inname is het niet slecht als leek.
 
idd, die trainingsschema's moet je je niet teveel van aantrekken. Over voeding en supplementen staan er aardige dingen in.
 
Ik heb ook het boek gelezen van Anja van Geel: voeding en sport.

Wat vinden jullie van deze?
 
Lijkt me echt brol wbt. bodybuilding.
 
Encyclopedia of modern bodybuilding door Arnold is niet alleen informatief, maar bevat daarnaast ook heel veel plaatjes :D
 
Een hele goede tip voor een super boek over bodybuilding en voeding is:
Power Eating -- Susan Kleiner
 
het boek van bernd berenstein bevat wel leuke informatie over voeding etc... en ik vind het verhaaltje er rond ook wel tof, waarin hij vertelt dat ie gaat trainen en vroeg opstaat en blablabla
 
staan wel heel veel boeken tussen.
welke zouden jullie aanraden ( nederlandse boeken)
ik ben bereid om een aantal boeken te kopen, moet niet teveel worden

grtz
 
Nog een aanrader:

Starting Strength - Mark Rippetoe with Lon Kilgore

Alle zware compounds staan hier zeer uitgebreid in beschreven.
 
ik ben het met ahmet eens, het zijn erg veel boeken.
Tuurlijk is het fijn om een goede verzameling aan leesvoer te hebben staan (vooral als je er een lijst van wilt maken).

Kan er niet een kleinere lijst worden gemaakt (of 2, een voor nederlands en een voor engels) waar de absolute must have boeken in staan?
1 a 2 voor voeding
1 a 2 voor training
en dan 1 a 2 voor supps
ff grof weg, misschien ben ik wat vergeten.

of misschien een andere sortering zoals: basis, advanced en expert over de moeilijkheid met een omschrijving van wat erin staat.

ff voorbeeldje (weet niet of het klopt hoor)
Science of Sports Training - Thomas Kurz (Training, immediate)
Encyclopedia of Modern Bodybuilding - Arnold Schwarzenegger (allround, basic)
 
Kun je zelf ook uitzoeken, even op amazon oid kijken wat de doelgroep is.
 
idd, die trainingsschema's moet je je niet teveel van aantrekken. Over voeding en supplementen staan er aardige dingen in.

haha grappig dat het vermeld wordt ja, die schema's van flex kun je alleen goed op gaan als je voor 10.000 euro per jaar kuurt volgens mij :D

ceo van cutler lijkt me ook wel een leuk boek, alleen voor bb'ers zoals wij denk ik niet weg gelegd
 
ik ben het met ahmet eens, het zijn erg veel boeken.
Tuurlijk is het fijn om een goede verzameling aan leesvoer te hebben staan (vooral als je er een lijst van wilt maken).

Kan er niet een kleinere lijst worden gemaakt (of 2, een voor nederlands en een voor engels) waar de absolute must have boeken in staan?
1 a 2 voor voeding
1 a 2 voor training
en dan 1 a 2 voor supplementen
ff grof weg, misschien ben ik wat vergeten.

of misschien een andere sortering zoals: basis, advanced en expert over de moeilijkheid met een omschrijving van wat erin staat.

ff voorbeeldje (weet niet of het klopt hoor)
Science of Sports Training - Thomas Kurz (Training, immediate)
Encyclopedia of Modern Bodybuilding - Arnold Schwarzenegger (allround, basic)



top idee :thumbup:
 
Burn the Fat, Feed the Muscle, dat boek is waarschijnlijk enkel in het engels gedrukt zeker?
 
Idd, maar niet gedrukt, enkel getypt (pdf).
 
Back
Naar boven