MuscleMeat

Sticky Bodybuilding Boeken: Aanraders!

Bezoekers in dit topic

Het boek uit mijn signature!
Is voor mijn opleiding en is reuze handig.. De titel verklapt al wat er in het boek staat en het is erg uitgebreid en ben er blij mee dat dit op mijn verplichte literatuurlijst stond!:)

Exercise Physiology (Energy, Nutrition & Human Performance) - William D. McArdle, Frank I. Katch, Victor L. Katch
 
Ga een aantal bodybuilding boeken bestellen op www.amazon.com
om nog meer te leren over bodybuilding.
Ben van plan om deze 3 te bestellen. Welke boeken raden jullie aan over
bodybuilding algemeen training, voeding??

Encyclopedia of Modern Bodybuilding[Afbeelding niet meer beschikbaar] - Arnold Schwarzenegger
Education of a Bodybuilder[Afbeelding niet meer beschikbaar] - Arnold Schwarzenegger
Power Eating -- Susan Kleiner
 
Wat zijn de beste boeken met oefeningen en correcte techniek in?
 
Starting Strength van Mark Rippetoe
 
Christian Thibaudeau - Black Book of Training Secrets (gelezen 2003, enhanced edition 2006 bestaat ook):

Paar punten die besproken worden:
- Wat gebeurt er tijdens het trainen en hoe reageert het lichaam erop
- Hoe de ratio fast/slow twitch fibers bepalen en invloed zenuwstelsel op prestaties
- Flexibiliteitsproblemen vinden en oplossen
- F=m*a, bespreking van explosieve tot superzware training, hun effect en hoe te gebruiken
- Bepalen trainingsvolume, opzetten van een eigen schema en op welke intensiteit trainen
- Hoe te trainen voor spiermassa, en voorbeelden van BB-programma's
- Sportgerelateerde training (football)
- Uitleg groot aantal olympische lifts

Christian Thibaudeau -High Threshold Muscle Building (2007):

Gaat maar in de richting van zijn laatste werk wat te zien/lezen is op T-Muscle.com.
Dus bijvoorbeeld over Max-Force training, het zo effectief mogenlijk aanspreken van fast-twitch spiervezels en het vergroten van de efficientie van het centraal zenuw stelsel.
Hoofdstukoverzicht:
1. Always try to generate as much force as possible
2. Take advantage of the eccentric portion of the movement
3. Precede the maximum concentric action by a prestretch of the muscle
4. Train to the muscle failure point
5. Include some plyometric work to train the nervous system
6. Include a significant amount of unilateral work
7. Include some unstable training to wake-up the nervous system
8. Optimize the work-to-rest ratio
9. Select the most effective exercises for each muscle group
10. When trying to lose fat, add high-speed metabolic work
11. Utilize eccentric loading and deceleration training for strength, power and size


Wat van het materiaal van beide boeken is ook te vinden in zijn artikelen op T-Muscle.
Dat zijn er inmiddels meer als 200 dus de boeken vind ik net wat prettiger omdat het per onderwerp staat en net wat meer diepgaander is.

Beide boeken zijn erg interessant. BBoTS bevat daarentegen wel een stuk bredere info, en kan ik wel aanraden aan iedereen die serieus met trainen bezig is.
HTMB is minder breed maar gaat wel wat dieper op de stof in en kan ik eigenlijk alleen aanraden als je de eerste hebt gelezen of al aardig wat kennis bezit.
 
Laatst bewerkt:
kopen kopen kopen....

niemand wat directe rapidshare linkjes naar pdf? :)
 
muscle & Strenght van jim stoppani , en waarschijnlijk ga ik power aanschaffen van Tudor Bompa
 
Hallo.

Ik ben van plan Beyond Brawn van Stuart McRobert te kopen, maar ik zie twee versies op amazon.co.uk. Een versie uit 1996 revised, en een revised 2 uit 2006. Iemand enig idee wat het verschil is?
 
De laatste zal meer up to date zijn veronderstel ik? Voor die eerdere versie willen ze de stock opmaken. Dus beter de laatste nemen.
 
De laatste zal meer up to date zijn veronderstel ik? Voor die eerdere versie willen ze de stock opmaken. Dus beter de laatste nemen.

Ik denk het ja. De reviews zijn van allebei de versies ook precies hetzelfde dus daar kon ik ook niks uit opmaken. De beschrijving van het boek door amazon zelf is ook praktisch hetzelfde. Ik doe wat jij zeg en koop de tweede, die zal waarschijnlijk meer up-to-date zijn.

Bedankt!
 
In m'n examenperiode tijdens de rust kan ik echt zo'n boekje gebruiken,
anders ga ik naar de gym en verkloot ik heel m'n examen,
ben ik zeker de grootste van m'n klas next year :(
 
Het Bodybuilding virus, van Maurice Kurvers is ook een goed boek.
 
Heeft er iemand een pdf of rapidshare van de boeken van Mike Mentzer? Zou handig zijn als ik in het vliegtuig zit over 2 weekjes.

Tanks
 
Bestaat er / of kent niemand geen goed boek waarin alle oefeningen tot in het kleinste detail worden uitgelegd? Waar je allemaal moet op letten enz om de gewenste spier maximaal te beschadigen?
 
Ik zie dat alles engels is, zijn er geen Nederlandse boeken? :(
 
Ik zie dat alles engels is, zijn er geen Nederlandse boeken? :(
Jawel maar beperkt. Als je echt zoveel mogelijk goede informatie wilt ga je sowieso naar Engelstalige boeken moeten gaan. Beetje Engels leren dus, maar veel boeken zijn goed te lezen met basiskennis van het Engels.
 
Ik wil graag een boek over voeding, training en alles wat er nog over is aan basale informatie die een bodybuilder eigenlijk moet weten, zodat ik weet hoe ik de meeste progressie kan boeken.
Doordat er overal zoveel boeken worden aangeboden en ze meestal alleen maar over training gaan vroeg ik mij af of jullie hier ook nog tips over hebben.

*ik ben nog maar een beginnend bodybuilder dus ik heb nog nergens verstand van....
 
Ik wil graag een boek over voeding, training en alles wat er nog over is aan basale informatie die een bodybuilder eigenlijk moet weten, zodat ik weet hoe ik de meeste progressie kan boeken.
Doordat er overal zoveel boeken worden aangeboden en ze meestal alleen maar over training gaan vroeg ik mij af of jullie hier ook nog tips over hebben.

*ik ben nog maar een beginnend bodybuilder dus ik heb nog nergens verstand van....

Zyzz bodybuilding Bible als je totaal nog niks weet.

Verder: Feed the Fat, Burn the Muscle en veel stickies op het forum lezen.
 
Back
Naar boven