XXL Nutrition

Bodybuilding.com Trainingschema's (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

De compounds belasten maar weinig de triceps. De triceps zijn daarna alleen wat voorverwarmd.
Ik train normaal altijd schouders en triceps na borst. Totaal geen last van dus. Als de triceps en schouders uitgeput zijn heb je de borst weer niet goed getraind.

---------- Toegevoegd om 22:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:40 ----------

Ben nu bezig met het trainingsschema: get swole. Dus ben benieuwd

ik ook. :p
succes, hoop dat het werkt voor je.
 
De compounds belasten maar weinig de triceps. De triceps zijn daarna alleen wat voorverwarmd.
Ik train normaal altijd schouders en triceps na borst. Totaal geen last van dus. Als de triceps en schouders uitgeput zijn heb je de borst weer niet goed getraind.

Tja, dat zou idd kunnen. Zelf vind ik dat ik met OH Press en dips al behoorlijk mijn triceps meepak (voel ze behoorlijk de dag daarna), dan lijkt mij 1 isolatie oefening daarna al meer dan genoeg. Maar goed, ik heb dan ook geen bodybuilding doelen, dus dat verschilt ook weer. Eén doel is op dit moment om sterker te worden op overhead press, dus dan heeft het voor mij geen zin om eerst te gaan benchen ofzo.

Maar blijf het toch wel erg veel isolatiemeuk vinden, hoor.
 
Tja, dat zou idd kunnen. Zelf vind ik dat ik met OH Press en dips al behoorlijk mijn triceps meepak (voel ze behoorlijk de dag daarna), dan lijkt mij 1 isolatie oefening daarna al meer dan genoeg. Maar goed, ik heb dan ook geen bodybuilding doelen, dus dat verschilt ook weer. Eén doel is op dit moment om sterker te worden op overhead press, dus dan heeft het voor mij geen zin om eerst te gaan benchen ofzo.

Maar blijf het toch wel erg veel isolatiemeuk vinden, hoor.

OHP, geen last van triceps, dips voel ik ze wel maar niet zo dat ze te zwaar belast worden. Gewoon meer voorover hangen.
De kleinere spieren worden assists genoemd maar volledige aandacht krijgen ze niet, waar ze schijnbaar toch wel erg van belang zijn.
De naam assists is naar mijn mening dan wat misplaatst.

Vroeger werd mij ooit wel geleerd dat als je meer wilde bankdrukken je dan de triceps flink moet trainen en versterken en de schouders goed aandacht moet geven.
Tegenwoordig gebruik ik die methode niet meer omdat ik anders bankdruk dan vroeger en meer focus leg op de borstwerking. Maar het werkte in ieder geval wel bij mij, die isolatiemeuk om de triceps, biceps en schouders te versterken.

Maar jouw trainingen en uitvoering zijn heel anders dan de mijne, andere doelen en methodes. Ik hoef niet persee sterker te worden op bepaalde oefeningen.
 
ik denk dat zowel de naturel atleet ALSOOK de juicer baat kunnen hebben bij bv een UB/LB (hogere trainingsfrequentie , 2xper week de spier belasten).

de naturel atleet kan alleen zo hoog niet in volume /intensiteit gaan als de juicer .

de juicer zou vaker kunnen trainen , alsook zwaarder (volume/ intensiteit) aangezien zijn herstelvermogen veel groter is .

just my 2cts . doe wat je leuk vind en wat resultaat opleverd .
 
Het antwoord was al lang gegeven en dat is proberen. Split waarbij je alles 1x per week pakt vind ik te weinig.. Dan zou ik eerder voor een split gaan waarbij je alles 2x pakt.
 
Kortom, ik kan dus het beste een UB/LB schema blijven gebruiken.

Nu heb ik de afgelopen maanden dit bekende schema gebruikt: http://forum.bodynet.nl/trainingsschemas/52281-lb-ub-massa-trainingsschema.html

Kan ik nu het beste voor alle spiergroepen een andere oefening zoeken ? (behalve Squat, Deadlift en Benchpress dan).

Of weet iemand nog een bestaand schema wat hier een goede opvolger voor is ?
 
Het antwoord was al lang gegeven en dat is proberen. Split waarbij je alles 1x per week pakt vind ik te weinig.. Dan zou ik eerder voor een split gaan waarbij je alles 2x pakt.

yep, het enige juiste antwoord is inderdaad gewoon dingen proberen. Door proberen weet je of iets voor jou persoonlijk werkt of fijn is of niet.
Voor veel trainee is idd alles 2x per week aanpakken zeer goed.

Mijn favo is 3 x per 2 weken ongeveer.

---------- Toegevoegd om 10:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:44 ----------

Kortom, ik kan dus het beste een UB/LB schema blijven gebruiken.

Nu heb ik de afgelopen maanden dit bekende schema gebruikt: http://forum.bodynet.nl/trainingsschemas/52281-lb-ub-massa-trainingsschema.html

Kan ik nu het beste voor alle spiergroepen een andere oefening zoeken ? (behalve Squat, Deadlift en Benchpress dan).

Of weet iemand nog een bestaand schema wat hier een goede opvolger voor is ?

Een goede opvolger kan je zelf wel invullen.

Je pakt een bepaalde basis met compounds en daar doe je wat kleinere oefeningen omheen.
Maakt niet zo heel veel uit welke oefeningen als ze maar effectief de spieren laten werken.
Je spieren kunnen immers toch alleen maar 1 trucje en dat is contractie en loslaten .... hoe de naam van de oefening dan is weet die spier niet.

Maak er maar wat moois van. ;)
 
sommige mensen hebben super goede genen en dan kan een split wel werken omdat hun eiwitsynthese langer aanhoud dan bij normale mensen, maar bij de meeste mensen is het beter om alles 2x per week te trainen of meer

een 3 daagse split 2x per week is niks mis mee.

en het is volgens mij niet zo dat als je een split gebruikt de eiwit synthese langer aanhoud dan met fullbody, want dan zou je met 4 uuren de zelfde spier trainen een eiwitsynthese piek hebben van een maand.
 
eiwitsynthese werkt altijd, ook zonder trainen. Maar de verbetering/verhoging van de eiwitsynthese kan je imo stimuleren door training en verlengen door intensievere training. Als de training niet intensief is zal je weinig extra synthese en groei krijgen is de gedachte.
 
eiwitsynthese werkt altijd, ook zonder trainen. Maar de verbetering/verhoging van de eiwitsynthese kan je imo stimuleren door training en verlengen door intensievere training. Als de training niet intensief is zal je weinig extra synthese en groei krijgen is de gedachte.

maar wat is dan nog het nut van full body of ub lb?
 
Back
Naar boven