AndroidHealthClinic

Bodybuilding is ongezond en slecht voor het hart!???

Bezoekers in dit topic

Mjers

Cool Novice
Lid geworden
17 nov 2016
Berichten
95
Waardering
16
Lengte
1m83
Massa
94kg
Vetpercentage
13%
Allen,

Eventjes ventileren hier...

Gisteren op het zoveelste familiefeestje vonden velen het nodig om eens hun mening over BB te verkondigen.
Volgens zowat 90% van de aanwezigen is bodybuilding ongezond. Het zou slecht zijn voor het hart, het risico op een scheur in de aorta vergroten, kans op hartfibrillatie vergroten, kans op slechte gewrichten vergroten, kans op kanker verhogen... en noem maar op... Velen haalden ook mijn rughernia aan, maar vergaten blijkbaar dat ik die opgelopen had jaren vooraleer ik mijn eerste gewicht aanraakte...
Ik heb het dus gisteren allemaal mogen aanhoren.

En hoe ondersteunen ze dit?? Door te googelen " Waarom bodybuilders meer kans hebben op hartfalen"... Tja als je natuurlijk dergelijke zoektermen gebruikt zal je vinden wat je zoekt... Maar de intelligentie van sommige mensen rijkt blijkbaar niet verder dan wat ze lezen op het eerste het beste google-aanbod... En er staat ook zoveel onzin op het internet als je niet weet hoe je een internetzoekmachine moet gebruiken!

Sommigen onder hen deden blijkbaar bewust niet aan bodybuilding omdat ze hun gezondheid belangrijker vonden dan er wat "goed uit te zien"... @oogrollende ergernis...

Ik ben geen dokter, dus ik kan niet wetenschappelijk uitleggen waarom bb niet ongezond is.

Maar 4 jaar geleden woog ik 122.7 (183 cm) kg op mijn piek. Ik kon amper bewegen door een aanslepende discushernia, was mijn cholesterol & bloeddruk te hoog, en toen ik mijzelf erop betrapte mijn dochter van 4 maanden te negeren omdat ik te lui was om uit de zetel te komen, besloot ik om in te grijpen...

Vandaag na bijna 4 jaar deze sport te beoefenen. Weeg ik 94 kg met een vp van 13%, heb ik geen last meer van de rug, is mijn cholesterol & bloeddruk perfect. Ik ben gelukkig met mijn lichaam en voel mij simpelweg goed in mijn vel.
Niet meer die schaamte als ik mijn kledij uittrek in het zwembad of strand... Maar enig gevoel van trots voor wat ik bereikt heb...

Waarom in godsnaam zou bodybuilding dan ongezond zijn?
 
1000mg test prop
2100mg tren ace
1200 mast prop
100mg halo

Dit zou best een zwaar voor je hart kunnen zijn ja. Gewoon een beetje fitnessen is gezond:)
 
Het is algemeen bekend dat het ongezond is. ???

Fitness is gezond.
powerliften, bodybuilden,crossfit, strongman zijn niet gezond.


Obees zijn is natuurlijk ook enorm ongezond.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
En jouw familie ziet niet dat jij zoveel bent afgevallen? Weten niet dat je nu dus geen problemen meer hebt met cholesterol en bloeddruk? Pffffff is de discussie met hen niet eens waard. Ik zou zelf er niet eens meer op ingaan.........
 
Ik vermoed dat je familieleden bodybuilding meteen in verband brengen met anabolen en daarop hun uitspraken baseren.

Wanneer je naturel krachttraining/fitness doet, dan is dat gewoon gezonder dan een hele avond lui in je zetel zitten met een zak chips en pint bier in je handen. Sport is gezond, en fitness/krachtsport is dat dus ook.

Wanneer je anabolen gebruikt dan wordt er wel beweerd dat de kans op kanker en hartproblemen groter wordt...

- Kanker: wanneer je anabolen gebruikt en goed op je voeding let dan weet ik niet of je echt een grotere kans op kanker hebt. Serieuze BB'ers roken dan niet, drinken niet, gebruiken geen drugs, eten gezonder, ... Dat zijn allemaal zaken waar de gewone mens ook kanker kan door krijgen, het feit dat je dat dan als BB'er beter doet dan 'jan met de pet' compenseert toch al voor een groot deel de extra kans op kanker door anabolen. Maw: kanker is kut en als het je overkomt dan is er weinig wat je daar aan kan veranderen... Er zijn 1001 redenen waarom je kanker kan krijgen en ze allemaal elimineren is onmogelijk.

- Hartproblemen: hier weet ik niet veel van, kan niks onderbouwen, maar ik lees wel overal dat jarenlang zwaar anabolen gebruik de kans op hartproblemen vergroot (littekenweefsel ofzo).
 
Ze vergeten je nieren! Je nieren! Door al dat eiwit gaan ze helemaal kapot!
 
Definieer eerst bodybuilding met je familie. Wat is bodybuilding in jouw ogen en in de ogen van je familie?
 
Definieer eerst bodybuilding met je familie. Wat is bodybuilding in jouw ogen en in de ogen van je familie?

Hahahah niks definieeren. Je kan zulke mensen toch niet overtuigen ookal kom je met staalharde medische bewijzen.

Gewoon in hun gezicht uitlachen. Doe ik ook gewoon. Discussie direct gesloten.
 
Hahahah niks definieeren. Je kan zulke mensen toch niet overtuigen ookal kom je met staalharde medische bewijzen.

Gewoon in hun gezicht uitlachen. Doe ik ook gewoon. Discussie direct gesloten.

In mijn familie zijn er dan die wat 'jaloers' lijken door de progressie die ik de afgelopen jaren heb gemaakt.

Dan krijg ik meteen opmerkingen dat al mijn gains aan aas te danken zijn, alsof ik niet hard train en voedingsschema volg. Ook een leuke is dat er mensen zeggen dat ik er nu wel buff bij loop maar dat als ik ooit ga stoppen alles kwijt ben binnen 2maand...

Toeval of niet maar die familieleden zijn corpulent, vorm van jaloezie vermoed ik ;)
 
In mijn familie zijn er dan die wat 'jaloers' lijken door de progressie die ik de afgelopen jaren heb gemaakt.

Dan krijg ik meteen opmerkingen dat al mijn gains aan aas te danken zijn, alsof ik niet hard train en voedingsschema volg. Ook een leuke is dat er mensen zeggen dat ik er nu wel buff bij loop maar dat als ik ooit ga stoppen alles kwijt ben binnen 2maand...

Toeval of niet maar die familieleden zijn corpulent, vorm van jaloezie vermoed ik ;)

Het karakter niet om wat aan hun vet lijf te doen en dan anderen maar afkraken.
 
Bodybuilden is ook ongezond. Je digestive tract is niet bedoelt om 4000 / 5000 / 6000 calorien te verteren iedere dag.
Ook is je lichaam niet bedoeld om er drugs in te pompen en groter te worden dan je genetische max.

Als bovenstaande niet je doel is, ben je geen bodybuilder maar een fitness-enthousiast ofzo. En zou het zomaar kunnen zijn dat je wel degelijk gezond bezig bent.
 
Bodybuilden is ook ongezond. Je digestive tract is niet bedoelt om 4000 / 5000 / 6000 calorien te verteren iedere dag.
Ook is je lichaam niet bedoeld om er drugs in te pompen en groter te worden dan je genetische max.

Als bovenstaande niet je doel is, ben je geen bodybuilder maar een fitness-enthousiast ofzo. En zou het zomaar kunnen zijn dat je wel degelijk gezond bezig bent.

Niet mee eens maar goed. Mijn fysiek natty was ver boven dat van een fitness kerel. In mijn ogen deed/doe ik niet aan fitness maar aan bodybuilding.

Niet dat steeds trainen tot het uiterste gezond is.

Dikkerds eten ook te veel.

Beetje fitnessen is wel gezonder.
 
Dat jij je zo voelde wil niet zeggen dat je het ook bent. Al mijn omelet een keer lukt voel ik mezelf een chefkok….

Een bodybuilder, in mijn boekje, is iemand die traint om zo groot mogelijk te worden en uiteindelijk op een podium te staan in zijn onderbroek, om de beste te worden. Dat kan niet zonder drugs en zonder hoeveelheden voedsel die gewoon niet gezond zijn.

Fitnessen heeft gewoon een beetje een bijsmaak, alsof je het niet serieus neemt ofzo. Dikkerds eten ook te veel, maar die zijn dan ook niet erg gezond, wel?
 
De meeste "fitnessers" zijn ook gewoon te dik, maar een kwartiertje op de loopband en 3 sets bicepcurls zijn genoeg om een slecht geweten af te kopen. :D

Volgens mij zijn er in de VS de meeste sporters, maar tevens het hoogste percentage dikkertjes.
 
Het is algemeen bekend dat het ongezond is. ???

Fitness is gezond.
powerliften, bodybuilden,crossfit, strongman zijn niet gezond.


Obees zijn is natuurlijk ook enorm ongezond.
Krachtsport is niet ongezond. De AAS die er veelvuldig gebruikt wordt alleen.
Een natty powerlifter/bodybuilder/crossfitter of strongman is prima gezond. Het eist alleen wat meer tol op de gewrichten.
 
De meeste "fitnessers" zijn ook gewoon te dik, maar een kwartiertje op de loopband en 3 sets bicepcurls zijn genoeg om een slecht geweten af te kopen. :D

Volgens mij zijn er in de VS de meeste sporters, maar tevens het hoogste percentage dikkertjes.
De meeste "fitnessers" zijn ook gewoon te dik, maar een kwartiertje op de loopband en 3 sets bicepcurls zijn genoeg om een slecht geweten af te kopen. :D

Volgens mij zijn er in de VS de meeste sporters, maar tevens het hoogste percentage dikkertjes.
Zitten gewoon allemaal in de bulk :@
 
Back
Naar boven