Fitness Seller

Bodybuilding is voor mij... (1 bezoeker)

Bodybuilding is voor mij vooral...


  • Totaal stemmers
    589

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
eerst was het voor mij een lifestyle en alles was gericht op trainen, eten en rust. ik ben nu minder dedicated. ik blijf wel trainen, let ook nog wel op mijn voeding, maar zie het nu meer als een hobby. ik ben ook bezig met andere dingen en het draait eigenlijk alleen om balans in mijn leven. vroeger kon ik tav deze sport weleens te ver doorschieten.
 
Grappig dat het voor de meeste hier een levenswijze is... zie je niet terug qua "beestheid" :P

Voor mij is het een uit de hand gelopen hobby.
Ik train 4 x in de week en let op mijn voeding. Maar om nou direct te zeggen dat het een levenswijze is.

Als ik een feestje heb.. gaat het bier boven de kwark om het zo maar te zeggen;)
 
Middel om een doel te bereiken ( gespierd lichaam ) en een hobby, want vind het ook leuk om te trainen.
 
Een levens passie. Ben er 24 uur per dag mee bezig in feite. Lovin' it.
 
Hobby, waar ik veel mee bezig ben:P
 
Het is een sport en hobby tegelijk, dat ik tevens gebruik als middel om een doel te behalen. Om dit alles te realiseren moet ik mijn levenswijze aanpassen...Krijg er alleen niet voor betaald, anders kan ik de 'beroep' ook nog aanvinken.
 
Is deel geworden van een levensritme,ben niet depressief als ik wat meer moeite heb om te starten bv na een vakantie.
Maar moet ook weer niet te lang duren,
En al heb ik niet zo,n zin,ik doe elke dag iig iets.
 
Een sport en een levenswijze.

Ik ben nu veel meer met voeding bezig en gewoon bodybuilding op zichzelf.
Van zeer mager mannetje naar een wat normaler gebouwd persoon gegaan, nu is het nog op naar de beestachtige bouw. ;)

Ik vind het ook zeer interessant, altijd weer nieuwe dingen leren en bijlezen en wat dieper en geavanceerder in de materie gaan.

Het is wel een levenswijze, ook iets waar ik naar uitkijk, op de lange duur progressie boeken en op de korte duur weer een lekkere training.

Ook op de wat mindere dagen helpt het ijzer me weer om me uit te kuren, af te reageren. ;)

Mind to muscle connectie begint ook steeds meer te komen, het trainen gaat dus ook beter en gerichter; langzaam proces wel, want ik doe dit al 2½ jaar nu met up and downs.

Het enige wat ik mis is een trainings maat die de interesse en toewijding deelt, die dan elke keer met me mee kan trainen, en tevens als spotter kan dienen.
Als je in je eentje traint dan mis je toch wat motivatie en extra doorzettingsvermogen om die 2 herhalingen af te maken. Of je nou in volle stiltje in je eentje traint of een maat naast je hebt die je helemaal opfokt, verschil is er.

Of tijdens het bankdrukken, elkaar eruit proberen te drukken mocht je even sterk zijn. En zwaarder durft te gaan omdat hij als spotter dient.

Maar het is wel echt een levenswijze voor mij ja, ik ben redelijk ecto ( lange benen, kort bovenlichaam, lange armen ook.. te snel metabolisme; genen helpen ook niet echt. Maar ik heb wel hoge ambities en ik zie wel waar mijn genen me brengen.

Ben er sinds kort achter dat ik een koemelkeiwit allergie heb dus ik heb wel even zwaar zitten schelden, geen melk meer door de havermout, überhaupt geen zuivel meer, geen whey, geen casseine.. het is wel even huilen(figuurlijk :rolleyes:) ja. Ik zit rond de 4000-5000 kcal per dag, waarvan een groot deel uit melk kwam.. maar dat kan dus ook niet meer.

Dus ik moet mijn kcal ergens anders vandaan zien te halen, en uit schoon voedsel is gewoon onbegonnen werk met zoveel kcal, dus tips sowieso welkom!

Edit: Om dit topic niet te ontsporen hier een linkje naar suggesties: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/koemelkeiwit-allergie-227551/#post4385530
 
Laatst bewerkt:
Geitenmelk en geitenwhey misschien een ideetje kaluro?
 
Geitenmelk en geitenwhey misschien een ideetje kaluro?

Geen ervaring mee.. Ik zat al aan soja te denken maar ik twijfel dan weer aan de kwaliteit van plantaardige eiwitten. Geitenmelk.. Ik vraag me af of ik daar hetzelfde op reageer. Thanks! :cool:
 
het is voor mij een levensstijl, mijn voeding, rust en training zijn aangepast aan bodybuilding
 
zie spoiler
 
Levenswijze, nogal logisch lijkt me. Eet anders etc.

Hobby, vind gewoon heerlijk om te trainen :D Doe het met plezier.
 
Een blok aan mn been.
 
Een manier om m'n agressie kwijt te kunnen.
 
Meerdere keuzes mogelijk :)

Voor mij is het voornamelijk een sport.

Maar volgens mij is het voor velen voornamelijk een schoonheidstherapie waarbij het doel alle 'middelen' rechtvaardigt.
'Middelen' in de ruime betekenis van het woord.
 
Het is voor mij een soort van bezigheidstherapie. Je kunt je gedachten even op nul zetten en bent volledig bezig met je eigen lichaam; een vlucht uit de realiteit. Bovendien geeft het vaak een voldaan gevoel wanneer je klaar bent met je training, maar dat is denk ik bij iedere sport zo. Tegelijkertijd bouw je aan een atletisch fysiek en dat is voor mij uiteindelijk net zo belangrijk, anders was ik wel gaan korfballen. ;)
 
een sport, een levenswijze, en ook een beetje een plicht tegenover mezelf.

ik wil er goed uit zien er sterker worden, ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik zo'n papzak was.
 
Een hobby, vind het trainen heerlijk en door mijn voedingsschemaheb ik een lekkerder gevoel. Misschien dat het wel doorgroeit een levenswijze, maar nu zijn studie e.d. toch nog belangrijker voor mij!
 
1) hobby, 2) sport, 3) levenswijze.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven