XXL Nutrition

Bodybuilding op latere leeftijd, langzaam opbouwen?

Bezoekers in dit topic

Martin-trickshots

Cool Novice
Lid geworden
1 jan 2016
Berichten
100
Waardering
16
Lengte
1m91
Massa
88kg
Vetpercentage
21%
Raadzaam is een personal trainer. Waarom
Zou je naar de huis arts moeten ?

Sowieso licht trainen in het begin om uitvoering goed aan te leren
 
Ik ben begonnen op mijn 48ste met een bro-split schema en zo zwaar mogelijk.
Nu 56 en nog geen zware blessure gehad.

Wat GetBigXXL aangeeft is zekers aan te raden.
Eenmaal verkeerd aangeleerd is lastig te veranderen.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Elke beginner begint licht (een paar uitzonderingen zijn er altijd), ongeacht de leeftijd.
 
Zorg dat je techniek goed is. Dit is met name belangrijk voor zware compound oefeningen (zoals bijv. squat, deadlift en benchpress). Je zal niet de eerste zijn die zijn schouder naar de klote helpt omdat ie iets verkeerd is aangeleerd, terwijl dit makkelijk voorkomen had kunnen worden. Check desnoods veel youtube.
Athlean-x heeft goede filmpjes.
 
Ik zie niet hoe een 50 jarige anders zou moeten trainen dan een 15-25 jarige.(als je geen lichamelijke klachten hebt)
gewoon normaal doen in het begin en vooral je lichaam een beetje leren en aan je techniek werken.

Het voordeel is dat de 50 jarige vaker de mogelijkheid heeft tot een personal trainer voor de beginperiode.
 
Begin de eerste 2 maanden gewoon licht. Daarna steeds zwaarder gaan. Anders simpelweg geen resultaat.
Het is wel een mooie sport om op oudere leeftijd nog te blijven doen, waar tennis en voetbal bijvoorbeeld nog amper zullen gaan kan je dit tot het einde des levens blijven doen.
 
Ik zie niet hoe een 50 jarige anders zou moeten trainen dan een 15-25 jarige.(als je geen lichamelijke klachten hebt)
gewoon normaal doen in het begin en vooral je lichaam een beetje leren en aan je techniek werken.

Het voordeel is dat de 50 jarige vaker de mogelijkheid heeft tot een personal trainer voor de beginperiode.

Denk wel dat elke oudere wel ergens last van heeft. Misschien moet er beter gelet worden op de uitvoering zodat zwakke punten of pijntjes niet erger gaan worden, verhoudingen of houding slechter gaat worden met daarbij toenemende klachten.

Ik ben totaal niet soepel meer en kan niet alle bewegingen helemaal meer uitvoeren die ik zou moeten kunnen. Niet dat het mij uitmaakt, je maakt de spieren min of meer bewust korter natuurlijk.
 
Back
Naar boven