MuscleMeat

bodybuildingfanaten

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Wat ik een beetje gek vind is de fascinatie voor de profbodybuilders.
Ik heb iets van zelf trainen is keileuk en een deel van je leven, maar om nou naar een wedstrijd van die gozers gaan te kijken
Ik heb veel meer respect voor wielrenners, boksers en voetballers en zo, die kunnen nog wat... Niet dat ik de sport wil afbreken, natuurlijk! Het is erg leuk om te doen, maar begrijp enkel de fascinatie niet goed... Arnold Schwarzenegger bv. vind ik een totaal oninteressant figuur (ok, NATUURLIJK ben ik nog veel oninteressanter)
Ronny coleman heb ik nog niet veel anders zien doen dan gewichten heffen en naar de lens kijken... Kan er iemand het mij misschien uitleggen?? Ik ben er trouwens zeker van dat er hier nog mensen zijn die zelf fanatiek aan bodybuilding doen, maar zich hetzelfde afvragen... Maar goed, ik heb de vraag nu gesteld.
Lijkt provocerend, maar zo is het eigenlijk niet bedoeld... Beschouw het gewoon als een (misschien domme) vraag.
 
Inderdaad een heel domme vraag !
Die prof's dat zijn toch stuk voor stuk beren ?
Dat is toch waar uiteindelijk iedere in zijn hart bodybuilder naar streeft ( en ook weet dat het niet altijd haalbaar is ) ?
Profs als levrone , shawn ray, coleman , Sonbatty enz. vind ik echt een genot om naar te kijken en dan ben ik geen homo.
Giganten zijn het gewoon !

ok ?

goed zo....
 
Ik persoonlijk vind ze maar niks.... Zelf train ik om er atletisch uit te zien en de gezondheid, maar omdat ik van nature ectomorf ben, moet ik daarvoor body-building work-outs doen....
 
Ik snap niet dat je voor een andere sport meer respect hebt dan voor bodybuilding. Wat heeft van de Vaart/Kezman nou meer dan Coleman/Levrone. Het zijn toch beide topsporters.
Ze geven zich beide 100% voor de sport.

En mensen kijken naar pro sport omdat ze iets spectaculairs willen zien, iets van het hoogste niveau.
 
Ik vind die profs een beetje op buitenaardse wezens lijken en een totaal uit z'n verband gerukte impressie van het bodybuilden overbrengen, als je in de Sport en Fitness kijkt en die reuzen aanschouwt heb je zoiets van,-ik kap maar met heel dat trainen want het schiet allemaal niet op-, maar dat komt in principe door de buitenproportionele maten van deze olimpia bodybuilders. Zoals Ed van A al zei: "ik liep met mijn 135kg de kleedkamer in en wist gewoon niet wat ik zag" en hij zei ook iets in de trend van,zolang ze daar in de USA dat soort BB-ers willen zien maken BB-ers als ik geen kans, het moet alleen maar groter en groter. Het is in mijn ogen gewoon en freakshow waarvan je weet dat dat alleen maar met duizende dollars aan HGH en Synthol te bereiken is. (buiten het trainen dan)
Maar ja dat is mijn mening.
 
Dat het stuk voor stuk beren zijn klopt wel, maar het zijn wel freaky beren. En wat kun je er nou voor lol aan beleven wanneer zo'n freaky bear op het podium staat te poseren. Nee kun je beter naar een voetbalwedstrijd gaan om daar te gaan kijken is er nog een beetje aktie ook.

Ik train dan ook niet met als doelstelling zo freaky groot te worden, ik wil wel groter worden maar niet echt monsterlijk groot. Maar ik heb wel respect voor de mensen die wel op het podium (willen) staan.
 
ik heb echt veel respect voor die gasten. die leven puur en allen voor de sport. als je voetballers vergelijkt met bodybuilders hebben bbérs t zowel geestelijk als lichamelijk veel moeilijker.
voietballers trainen en spelen, kort door de bocht gezegd,een wedstrijdje terwijl de bodybuilders dag in dag uit 24/7 bezig zijn met hun sport. ik wil niet zeggen dat voetballers dat niet doen maar die hoeven niet zo consequent om te gaan met met name hun voeding.
ik moet wel zeggen dat ik het zoals het ernu aan toe gaat niet ommaan te zien vind. vooral die uitpuilende buiken die je tegenwoordog vaak ziet. geef mij dan maar de oude garde en dan met name arnold. dat ziet er veel atletischer en natuurlijker uit.
daarbij vind ik een voetbalwedstrijd kijken veel amusanter dan een paar poserende beren maar qua respect ben ik t niet met je eens.
 
Hey Oli dat heb ik nu met voetballers, leuk om te doen (voetballen) maar om te kijken... bleegh er gebeurt nooit echt iets, net als bij wielrennen ofzo... als ik ze 5 minuten heb zien rennen/fietsen dan denk ik wel dat ik weet hoe het verder gaat....

Bodybuilders daarin tegen, die vind ik vandaag de dag niet mooi.... maar het is zo indrukwekkend om die lui te zien, zo groot, zo veel spieren... je kan echt letterlijk alle spieren zien!! Zelf hou ik zelf meer van de ouderwetse bodybuilders, uit de jaren 50 en 60.....
 
Ik vind BB ook een van de weinige sporten die wel leuk zijn om naar te kijken. Als ik 2 uur naar een stel malloten op fietsjes zie fietsen boeid me dat echt niet. Hetzelfde geld voor dat muffe voetbal (wel leuk om zelf te doen, maar om te kijken...) en wat voor sport dan ook. Ik vind het wreed om zo'n brok spieren op pilaren te zien. Niet dat ik zelf zo wil zijn, maar het ziet r wel indrukwekkend uit! Yeah, geef mij maar een flex in plaats van een voetbal international of zo!
 
dat wel ja, daar leer je ook veel meer van dan te moeten lezen waar een of andere stervoetballer zijn roots heeft liggen om maar wat te noemen. maar om terugtekomen op de tv.
voetballen vind ik met mate wel leuk om te zien, maar bodybuilding zie je nooit en nooit op tv, tenzij er een documentaire op tv komt (wat ook zelden gebeurt) en daarin wordt het meestakl nog in een kwaad daglicht gesteld.
t blijft een underground sport en daar heb ik totaal gen problemen mee, want ik moet er nietaan denken als er nog meer mensen op de sportschool te vinden zijn (klinkt heel hypocriet eigenlijk, maar dat moet dan misschien maar)

de eerste en misschien enige zender waar ik van verwacht dat ze enigszins iets aan bodybuilding gaan besteden zal discovery zijn en geen eurosport.
 
Eerst kwamen op eurosport wel bodybuildwedstrijden. Ik heb al een keer op hun internet pagina gekeken of ze r nog iets van uitzenden maar inets gevonden. Weet eigenlijk niet of zei nog wedstrijden uitzenden.
 
da zal wel en aardige tijd terug zijn neem ik aan
 
Kan me wel vinden in de stelling van Oli, Kijk als je er genoeg geld insteekt kan je echt ****ing groot worden. Je moet er wel voor trainen en een voedingsschemavoor volgen maar je kan heel groot worden. Ik heb meer respect voor bv wielrenners, die trainen meer uren per week dan een BB, steken er geld in en eten goed maar moeten het echt hebben van hun eigen lichaam, bij de amateurs en junioren moeten ze al veel trainen en zich helemaal aan snot rijden. Wordt ook wel doping gebruikt maar je genen bepalen al als beginnenling of je ver kan komen. Als ik met mijn lichaam maar genoeg geld uitgeef aan AS kan ik vanzelf groot worden en wedstrijden gaan draaien.
 
Dat geld voor alles, als je maar sterk genoeg wilt kan je ver komen.... Maar niet iedereen zal MR. Olympia kunnen omdat zijn genen het nu eenmaal niet toelaten.... Het het aantal uren trainen per week of het geld wat je eraan spendeerd mag geen maatstaaf zijn... het gaat bij wedstrijden om het eindresultaat. Bovendien is in elke topsport dopinggebruik, misschien wel meer dan wij denken, van BB is het namelijk min of meer geaccepteerd... Bodybuilding drijft erop zo gezegd. Maar elke topsporter heeft in zijn/haar carriere gebruikt, je bent niet de beste zonder hulp op dat nivo gaat dat gewoon niet.....
 
Ben het ook wel met oli eens.Vind bb heel leuk om te doen,en leef er ook naar.Ik zal alleen nooit naar wedstrijden gaan omdat dit totaal niet boeiend is.
 
Originally posted by Bodyman
Dat het stuk voor stuk beren zijn klopt wel, maar het zijn wel freaky beren. En wat kun je er nou voor lol aan beleven wanneer zo'n freaky bear op het podium staat te poseren. Nee kun je beter naar een voetbalwedstrijd gaan om daar te gaan kijken is er nog een beetje aktie ook.

Ik train dan ook niet met als doelstelling zo freaky groot te worden, ik wil wel groter worden maar niet echt monsterlijk groot. Maar ik heb wel respect voor de mensen die wel op het podium (willen) staan.

Ben je wel eens bij zo'n wedstrijd geweest dan? (BB)
 
Originally posted by Diver2000
Ik heb meer respect voor bv wielrenners, die trainen meer uren per week dan een BB, steken er geld in en eten goed maar moeten het echt hebben van hun eigen lichaam, bij de amateurs en junioren moeten ze al veel trainen en zich helemaal aan snot rijden.

Meer dan in bb?? Nee, zeker niet... Je vergeet 1 ding manneke, trainen is niet alles waar bb om draaid. Als je naar huis gaat begint het pas echt!!! De tijd die een bb in zijn sport steekt is meer dan welke andere sport dan ook denk ik, en er zit ook meer wetenschap achter dan welke andere sport dan ook.
 
Jep, vind ik ook. Het mentale aspect van bb ligt heel anders. En is op sommige punten zwaarder vind ik.

Desalniettemin heb ik respect voor elke sporter die intensief met zijn of haar sport bezig is.

Maar ik vind een echt massieve bodybuilder die poseert gewoon machtig. Ik heb diverse filmpjes op m'n pc en ik heb ze allemaal vast al wel 100 keer bekeken. En ik ben er nog niet op uitgekeken.

Het is gewoon zo machtig, zie je die spieren hangen, even ermee flabberen met die losse dingen(vooral het draaien met de benen is geweldig, die zwiepende quads), en dan volaan aanspannen tot ze keihard zijn. MACHTIG gewoon.
 
Originally posted by matthieu
Ik heb diverse filmpjes op m'n pc en ik heb ze allemaal vast al wel 100 keer bekeken. En ik ben er nog niet op uitgekeken.
Het is gewoon zo machtig, zie je die spieren hangen, even ermee flabberen met die losse dingen(vooral het draaien met de benen is geweldig, die zwiepende quads), en dan volaan aanspannen tot ze keihard zijn. MACHTIG gewoon.



Tja, ieder zijn ding... :D
 
Originally posted by Robin


Ben je wel eens bij zo'n wedstrijd geweest dan? (BB)

Ja toen ik 12 was :p , het was een wedstrijd in belgie
 
Back
Naar boven