XXL Nutrition

bodybuildingfanaten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

wat is nu mooier dan als sportman/vrouw je doel te behalen met behulp van welke middelen dan ook bb ers hebben nu eenmaal iets meer nodig dan de meeste sporters respecta.
 
Bodybuilding is enerzijds een hele mooie sport, je streeft naar absolute perfectie van je lichaam, d.m.v. voeding, rust, trainig (en steroids). En je bent er wel veel mee bezig, ook na het trainen. Ik heb vandaag constant moeten stilstaan bij het feit dat ik voldoende water moet binnen krijgen en m'n 20 boterhammen wel opgegeten moeten worden.

Maar bodybuilding zwaar? Ik denk dat bij bv het wielrennen de echte taaie mannen rondlopen. Wat is er nu zwaar aan BB, dieeten?....

En met alle respect, maar de zwaarste krachtexplosie bij een bb'er is toch niks vergeleken hoe een Michael Johnson eff 400m sprint. Als je dat kan, dan ben je pas geniaal...
 
En denk ook eens aan de profboksers... Vergeleken met hen zijn die BBers maar watjes hoor!
En voetbal is ook harder dan het eruit ziet, hoor!
Maar diëten zwaar en hard?? Kom nou...
 
Heb mijn antwoord gegeven in het wedstrijdforum, zag deze thread niet hier staan.

Oli, zeker nooit serieus gedieet en getrained voor een wedstrijd?
Floyd: een setje squatten en proberen je beoogde aantal reps halen kan net zo zwaar (zoniet zwaarder) zijn qua intensiteit als 400m sprint waar je ook alles geeft.

Ik denk dat dieten en trainen voor een wedstrijd hier zwaar wordt onderschat door de laatste 2 heren.
Dieten voor een zomervakantie in Spanje is wel wat anders als op een podium willen staan voor een titel.
 
Originally posted by Olimantado
En denk ook eens aan de profboksers... Vergeleken met hen zijn die BBers maar watjes hoor!
En voetbal is ook harder dan het eruit ziet, hoor!
Maar diëten zwaar en hard?? Kom nou...

Deze post heb ik inderdaad overdreven, maar wat ik eigenlijk bedoel is dat het geen echte contactsport is, en dat het dat ok misschien niet echt veel minder zwaar, maar toch anders maakt...
 
Originally posted by Robin


Meer dan in bb?? Nee, zeker niet... Je vergeet 1 ding manneke, trainen is niet alles waar bb om draaid. Als je naar huis gaat begint het pas echt!!! De tijd die een bb in zijn sport steekt is meer dan welke andere sport dan ook denk ik, en er zit ook meer wetenschap achter dan welke andere sport dan ook.

Sorry hoor maar ik heb zelf wedstrijden gereden en de tijd die je er in moet steken is wel iets meer dan bij BB. iedere dag trainen ongeveer een 100 km, zomer en winter dus met -10 maar ook met 25 graden. 2 wedstrijden per week in het seizoen, dus volle bak rijden met een gangetje van 50 per uur terwijl het 25 graden of meer is in de zomer. Een keer op je bek gaan in de bocht en helemaal openliggen. Een slechte dag hebben en de heleboel onderkotsen en de hele avond ziek na een wedstrijd.

Goed op je voeding letten

Nee dan is BB zwaar, 1 uur trainen per dag in een verwarmde of een zaal met airco, tussen je sets een beetje kletsen en als je klaar bent ff douchen en een shakie pakken bij de bar. Naar huis en dan een beetje rusten voor je volgende training. Voor je slapen gaat ff 2 shotjes met test etc zetten en dan kan je weer de volgende dag. Okee je zal misschien een keer kotsen met squat, ik heb zovaak gekotst met een wedstrijd en dan evengoed de hele koers uitrijden he.
 
Originally posted by Diver2000


.......

Nee dan is BB zwaar, 1 uur trainen per dag in een verwarmde of een zaal met airco, tussen je sets een beetje kletsen en als je klaar bent ff douchen en een shakie pakken bij de bar. Naar huis en dan een beetje rusten voor je volgende training. Voor je slapen gaat ff 2 shotjes met test etc zetten en dan kan je weer de volgende dag. Okee je zal misschien een keer kotsen met squat, ik heb zovaak gekotst met een wedstrijd en dan evengoed de hele koers uitrijden he.

Ik wil je nog wel eens horen als je besluit te gaan bodybuilden op topniveau.... dan zal het je toch gaan tegenvallen ben ik bang... Bodybuilding voor jezelf is totaal anders dan wanneer je pro wedstrijden wilt gaan doen.....
 
Originally posted by Bodyman


Ja toen ik 12 was :p , het was een wedstrijd in belgie

Dat is totaal niet objectief...toen was je kijk op de sport anders!
 
Originally posted by Floyd
Bodybuilding is enerzijds een hele mooie sport, je streeft naar absolute perfectie van je lichaam, d.m.v. voeding, rust, trainig (en steroids). En je bent er wel veel mee bezig, ook na het trainen. Ik heb vandaag constant moeten stilstaan bij het feit dat ik voldoende water moet binnen krijgen en m'n 20 boterhammen wel opgegeten moeten worden.

Maar bodybuilding zwaar? Ik denk dat bij bv het wielrennen de echte taaie mannen rondlopen. Wat is er nu zwaar aan BB, dieeten?....

En met alle respect, maar de zwaarste krachtexplosie bij een bb'er is toch niks vergeleken hoe een Michael Johnson eff 400m sprint. Als je dat kan, dan ben je pas geniaal...

Niet bekend met bb? Nog nooit een dieet gedaan? Niet dus!
 
Originally posted by Diver2000


Sorry hoor maar ik heb zelf wedstrijden gereden en de tijd die je er in moet steken is wel iets meer dan bij BB. iedere dag trainen ongeveer een 100 km, zomer en winter dus met -10 maar ook met 25 graden. 2 wedstrijden per week in het seizoen, dus volle bak rijden met een gangetje van 50 per uur terwijl het 25 graden of meer is in de zomer. Een keer op je bek gaan in de bocht en helemaal openliggen. Een slechte dag hebben en de heleboel onderkotsen en de hele avond ziek na een wedstrijd.

Goed op je voeding letten

Nee dan is BB zwaar, 1 uur trainen per dag in een verwarmde of een zaal met airco, tussen je sets een beetje kletsen en als je klaar bent ff douchen en een shakie pakken bij de bar. Naar huis en dan een beetje rusten voor je volgende training. Voor je slapen gaat ff 2 shotjes met test etc zetten en dan kan je weer de volgende dag. Okee je zal misschien een keer kotsen met squat, ik heb zovaak gekotst met een wedstrijd en dan evengoed de hele koers uitrijden he.
~

??? Ik zei al dat het toch niet enkel bij de training bleef? Of heb je die post maar half gelezen??????
 
Originally posted by Floyd
En met alle respect, maar de zwaarste krachtexplosie bij een bb'er is toch niks vergeleken hoe een Michael Johnson eff 400m sprint. Als je dat kan, dan ben je pas geniaal...

Dan heb je Kevin Levrone zeker nog nooit zien lopen ?:D

En ook nog bb'er......

Maar ik vind bb op sommige punten echt wel zwaar. Zeker als je er echt voor gaat...
 
op 3% vet zitten, jezelf uitdrogen, weken lang extreme dieeten en toch doortrainen.. wielrennen is het fysieke aspect zwaarder, bij bb is het mentale aspect heel erg aanwezig..

owjah, zomer en winter fietsen?? da's niet waar, maat van mij heeft jaren gefietst, maat van hem rijdt nu voor de rabobank, maar die beginnen paar maanden voor het seizoen en na het seizoen fietsen ze af en toe, maar nemen ook veel rust..
 
Het is moeilijk te vergelijken, natuurlijk. Toch denk ik dat wielrennen zwaarder is. Maar wielrennen is dan ook een extreem zware sport (als prof dan).

Ook wielrenners moeten dag in dag uit op hun eten letten en genoeg rust hebben. Het vetpercentage van een wielrenner ligt ook laag, hoor!

Als voetballer moet je er inderdaad minder voor doen, maar hier is het risico op blessures dan weer groter en als je op een zeker niveau komt is het een toch wel keiharde contactsport, en kan je het niet veroorloven jezelf niet te verzorgen in het dagelijkse leven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hou het erop dat het appels met peren is verglijken, want de sporten die genoemd worden om te verglijken zijn duursporten. Bodybuilding is geen duursport....
 
Originally posted by Bodyman
Dat het stuk voor stuk beren zijn klopt wel, maar het zijn wel freaky beren. En wat kun je er nou voor lol aan beleven wanneer zo'n freaky bear op het podium staat te poseren. Nee kun je beter naar een voetbalwedstrijd gaan om daar te gaan kijken is er nog een beetje aktie ook.

Ik train dan ook niet met als doelstelling zo freaky groot te worden, ik wil wel groter worden maar niet echt monsterlijk groot. Maar ik heb wel respect voor de mensen die wel op het podium (willen) staan.

Je doet alsof iedereen die pro wil worden, daar toe in staat is.
Dat is niet zo.
Die mannen hebben een ongeloofelijke genetische aanleg,
heb receptoren als sponsjes.
En zijn meer toegewijder aan hun sport dan jij en ik ooit zullen zijn.

Hoedje af voor de pro's, ze horen bij de elite, de besten van de wereld.
 
Laatst bewerkt:
@ BOS; ik zeg ook niet dieeten en squatten met 400kg niet zwaar is. Ik denk alleen dat een zware beklimming lichamelijk zwaarder is, omdat ie ook zo lang duurt. En wat betreft die 400meter zoals Michael Johnson die loopt, is niet zozeer zwaar. Maar das gewoon geniaal, en dat niveau halen, neeh, dat zijn er maar een handvol.


@ Robin; 'Niet bekend met BB?','nog nooit dieet gedaan, niet dus' Tjah....whehe. Kijk ik heb het bodybuidling idd niet uitgevonden. Ik ben idd niet iemand die alles van de sport kent en qua mentalieit een prof BB'er zou kunnen zijn. Klopt. Shame on me?! Maar ik heb ook nog nooit de Alpen beklommen, en ik denk 'persoonlijk' dat een beklimming van 14 tot 20% met een hartslag tussen de 160-210 een half uur lang behoorlijk zwaar is. Lijkt mij..... En dieeten?... Daarmee bedoel je 'niet eten' dat ken ik inderdaad niet.

Iemand trouwens weleens van 'the Iron man' gehoord?! :D
 
Laatst bewerkt:
voetballers tennisers enzo..spelen niet met hun leven de grote us boys op zeker, moet je daar dan respect voor hebben? laten ze dat exstreme gebruik weg dan wel.
 
Yep, op dat gebied respecteer ik die beste profbodybuilders ook. Ze hebben geen schrik om de dood recht in de ogen te kijken...
Wat ik me afvraag... Zou Ronnie Coleman kans gehad hebben om zonder illegale middelen te gebruiken deel te nemen aan Mr. Olympia?
 
Originally posted by Olimantado
Wat ik me afvraag... Zou Ronnie Coleman kans gehad hebben om zonder illegale middelen te gebruiken deel te nemen aan Mr. Olympia?

Nee.....
 
Dan vind ik dat hij niet bij de grootste sportmannen aller tijden kan gerekend worden.... Het wereldrecord van Ben Johnson op de 100m is toch ook afgenomen en terecht vind ik...
 
Back
Naar boven