Fitness Seller

Bodyenfitshop.nl (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is er iets geweten over de andere huisproducten, met name Fitness Meal? Was even niet actief op dit forum en heb de hele situatie niet echt meegemaakt, maar heb hier wel nog 2 ongeopende potten Fitness Meal staan en vraag me dus af of die voedingswaardes kloppen of niet...
 
Is er iets geweten over de andere huisproducten, met name Fitness Meal? Was even niet actief op dit forum en heb de hele situatie niet echt meegemaakt, maar heb hier wel nog 2 ongeopende potten Fitness Meal staan en vraag me dus af of die voedingswaardes kloppen of niet...

3 uit 3 geteste producten weken zwaar af.

Ik zou m'n conclusies trekken in ieder geval.
 
Ja ik ga zowiezo overschakelen naar XXL als vaste 'provider'.

Neemt B&F zijn verantwoordelijkheid en zou ik de potten kunnen terugsturen en mijn geld terugkrijgen? Zou het wel zonde vinden om het gewoon in de vuilbak te moeten gooien..
 
@Body&Fit

Wanneer zijn de mangoreepjes weer in voorraad?
 
Beste Body & Fit,

ik heb een vraag i.v.m. Pure Acai Poeder van Body & Fit Superfoods;

Als ik naar de label kijk van dit product dan lees ik dat er amper 1,1 gram vetten aanwezig zijn per 100 gram, terwijl pure Açai bessen tussen de 30 en de 45 gram vetten bevatten per 100 gram, zie links hieronder:

http://www.fitvoorbeginners.nl/super-food-of-the-week-acai/

http://www.gekruid.com/acai-bes.html

Ik wou vragen waarom er amper 1,1 gram vet aanwezig is bij de Pure Acai Poeder van Body & Fit Superfoods???

Ik ga dat even voor je uitzoeken. Zodra ik meer weet, laat ik het je weten.

Beste B&F,

heeft u al een antwoord op mijn vraag die ik een aantal dagen geleden had gesteld?

Mvg

Het lijkt inderdaad erop dat het niet klopt. Ik heb de vraag neer gelegd bij onze leverancier. Ze zijn het nu voor ons aan het uitzoeken.

Ralf

Beste B&F,

heeft u al een antwoord op mijn vraag die ik een aantal dagen geleden had gesteld?

Mvg

Beste Ralf,

heb respect voor jou maar vergeet niet dat iedereen fouten kan maken, ook uw leverancier!

Ik heb ooit nog eens een vraag gesteld over een product (zie citaat onderaan) en die voedingswaarden kloppen ook langs geen kanten! En dan ook nog eens beweren dat het om 100% pure açai bessenpoeder gaat vind ik schandalig, dat klopt niet want onbewerkte pure açai poeder (gedroogd/gemalen) bevat relatief veel (gezonde) vetten en bij die van jullie zit er amper vet in, mij zal je het niet wijs maken hoor, het lijkt precies dat er een addertje onder gras ligt, vraag dat ook maar eens goed na. Ofwel kloppen die voedingswaarden niet ofwel gaat het om bewerkte açai poeder, zo simpel is dat.

Bronnen:

www.fitvoorbeginners.nl/super-food-of-the-week-acai

www.gekruid.com/acai-bes.html

Gepost op 12 April 2014, 15:15

http://www.bodyenfitshop.nl/media/upload/BF_Superfoods_acai_poeder.jpg[/url

Ik kan het niet laten en kom hier op terug want ik vind de labels van Body & Fitshop echt wel misleidend!!!

Ik heb deze vraag op GoeieVraag.nl gestart (zie link hieronder) en ik kreeg het volgend antwoord:

http://www.goeievraag.nl/persoon-ge...-vetten#1610779#&from=email&source=answer_new

Wat het verschil is, dat is duidelijk: de ene heeft een behoorlijk andere samenstelling dat de andere (dat wist je al), en dat heeft niets te maken met het wel of niet verpulveren vóór of ná het vriesdrogen.

Waarom is een andere kwestie, en dat is lastig te zeggen, maar ik kan een paar redenen hiervoor verzinnen.

Om te beginnen, moet je weten dat de açai bessen geen "echte" bessen zijn, zoals een bosbes of een gojibes. Je kan ze veel beter vergelijken met een dadel of een palmvrucht zoals je voor de productie van palmolie gebruikt. Vandaar dat ze zo rijk zijn aan vetten.

De gevriesdroogde açai bessen zijn de hele vruchten, waaraan in beginsel niets wordt toegevoegd en waarvan niets wordt onttrokken, behalve water. De rest van de stoffen (eiwit, vet, koolhydraten, mineralen, vitaminen…) concentreren zich in dezelfde verhouding als in het verse vrucht. Dat zijn, naar alle waarschijnlijkheid, de açai bessen van het merk Pit&Pit.

Een poeder van gevriesdroogde bessen kan andere behandelingen hebben ondergaan, gericht op de extractie van bepaalde stoffen, en toch voor 100% bestaan uit bessen.

Zo kan je b.v. de bessen eerst persen om de olie te extraheren (ik weet niet of er een markt is voor deze olie, maar het zou zomaar kunnen), waardoor het uiteindelijke product weinig vetten bevat, en in verhouding meer koolhydraten.

Dat verklaart overigens niet waarom ook de eiwitten zo laag zijn, want als je alleen water en vet onttrekt, dan gaan én de koolhydraten én de eiwitten omhoog. Het kan ook een tweede extractie hebben plaats gevonden.

Als dat het geval is geweest (let op: ik zeg niet dat het zo is!), dan zou het etiket van het product van Body&Fitshop misleidend zijn, omdat het voor de consument niet duidelijk is dat er bepaalde bestanddelen (nl. de vetten en de eiwitten) verwijderd zijn.

Het zal misschien waar zijn dat het voor 100% uit açai bessen bestaat, maar als je iets verwijdert, dan moet je dat voor de consument zichtbaar maken.

Een andere optie is dat de açaibespoeder aangelengd is met suikers of vezels, maar dan zou dat ook op het etiket moeten worden vermeld, en dat staat niet op. Het spreekt voor zich dat als dat het geval is, er sprake is van misleiding.


---------------

Beste Body & Fitshop, I'm sorry maar jullie reputatie gaat dag na dag achteruit want jullie labels zijn echt wel misleidend! Pfffffffffffff
 
B&F hierbij wil ik jullie zeggen dat jullie de grootste tering eikels ooit zijn!

Snap ook niet dat DBB nog steeds B&F als sponsor heeft, of ze moeten in geldnood zitten.
 

2upu1d5.png
 
B&F hierbij wil ik jullie zeggen dat jullie de grootste tering eikels ooit zijn!

Snap ook niet dat DBB nog steeds B&F als sponsor heeft, of ze moeten in geldnood zitten.
Nee, B&F heeft sponsoring tot 7 maart, daarna volgt er een beslissing.
 
Nee, B&F heeft sponsoring tot 7 maart, daarna volgt er een beslissing.

Oh mijn excuses Big T, dan neem ik mijn woorden terug. Gelukkig hebben jullie wel een professionele houding.
 
Nu op heel veel huismerk producten 2+1 gratis!

Zelfs de mensen van het kantoor zijn orders aan het rennen!
 
Nu op heel veel huismerk producten 2+1 gratis!

Vreest B&F nieuwe onaangekondigde onafhankelijke controles en moet alles daarom z.s.m. de deur uit? Het zou me niets verbazen...
 
Nu op heel veel huismerk producten 2+1 gratis!

Zelfs de mensen van het kantoor zijn orders aan het rennen!

Wordt er niet meer gereageerd door B&F op pm's?
Heb al een aantal keren berichten gepost, maar krijg geen antwoord. Zou fijn zijn mocht er enige reactie komen. Thx!
 
Wordt er niet meer gereageerd door B&F op pm's?
Heb al een aantal keren berichten gepost, maar krijg geen antwoord. Zou fijn zijn mocht er enige reactie komen. Thx!

We moeten alle dit zeilen bijzetten. Daarom duurt het wat langer voordat je antwoord krijgt.
 
@ Bodyenfitshop.nl :

Ik gebruik al tijden jullie pindakaas om wat gezonde vetten binnen te krijgen. Na het vernemen van de testresultaten van jullie andere producten, vraag ik mij af of deze pindakaas wel echt gemaakt is van 100% pinda's, en dus niks meer of minder.
Hebben jullie toevallig ook van dit product een labtest rapport?

Het gaat om :

http://www.bodyenfitshop.nl/superfood/notenpasta/body-en-fit-superfoods/naturel-pindapasta/

er zit 20% minder pinda in en 20% meer kaas
 
Kom nou eens op, we willen ook weer niet dat B&F failliet gaat. Ze hebben tig producten die gewoon hoogwaardig zijn in kwaliteit, en dan doel ik natuurlijk niet op de huismerk producten, die vermijd ik persoonlijk vaak, maar ik doel op producten van bv. NOW FOODS en andere merken die bekend hoog staan in kwaliteit.

Met andere woorden verkopen ze genoeg supps waar jij je, als consument, geen zorgen om hoeft te maken.
Mijn advies is dus om gewoon te blijven bestellen, maar dan wel bij de betrouwbare merken.

Toch wel beste Hoody, toch wel, ze hebben opzettelijk hun trouwe klanten, waaronder jijzelf, jarenlang opgelicht, waarom zouden zij gewoon verder mogen doen ? Mensen buiten Dbb weten niet eens wat er aan de hand is en B&F gaat lekker door, neen, dit mag zeker niet de bedoeling zijn, boeken sluiten en oprotten

Ze hebben een aantal goede merken in hun assortiment, dan maakt het voor mij niets uit waar het vandaan komt, al komt het van de paashaas, zolang ik mijn merkjes uiteindelijk maar in huis heb.

Doe alstublieft die oogkleppen eens af
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven