MuscleMeat

Bodypart split met focus op de benen - Mening gevraagd

Bezoekers in dit topic

Jasper Balster

Cool Novice
Lid geworden
15 jan 2018
Berichten
220
Waardering
129
Lengte
1m75
Massa
92kg
Vetpercentage
14%
Ik zal me eerst even voorstellen,
Ik ben Jasper en ben 20 Jaar. Ik train nu 5 jaar lang waarvan 2 jaar met de focus op bodybuilding. Ik heb nog geen wedstrijd gedaan maar wil in 2022 mijn eerste wedstrijd gaan doen. Ik ben net gestart met mijn lean bulk en ben weer overgestapt van de PPL routine naar de bodypart split. Ik vind het zelf een stuk lekkerder trainen als ik me kan focussen op een bepaalde spiergroep en die helemaal kan slopen en niet dat ik me moet inhouden en 3 dagen later diezelfde spiergroep weer train. Ik heb benen 2x in de week omdat dat mijn zwakke punt is. Ik heb alleen een blessure in mijn onderrug waardoor ik deadlifts moet vermijden en er dus iets minder sets richting mijn hamstrings gefocusd zijn.
Verder heb ik nog last van mijn schouder ivm een oude schouderblessure die bijna weg is, hierdoor vermijd ik flyes.

Stats:
Gewicht: 93kg
Vet: 14%
Lengte: 175cm

Mijn split zal er zo uit komen te zien:
Maandag: Schouders
Dinsdag: Armen
Woensdag: Benen
Donderdag: Borst
Vrijdag: Rug
Zaterdag: Benen
Zondag: Rust

Schouders:
  • Overhead Dumbbell Press: 3*10
  • Heavy Machine Raises: 3*8
  • Cable Lateral Raises: 5*Pyramid
  • Face Pull: 3*10
  • Bent over Raises: 4*12
  • Shrugs: 4*10

Armen:
  • Unilateral French Press: 4*10
  • Tricep Dips: 3*10
  • Unilateral Tricep Extension: 4*12-16
  • Heavy Alternating Curls: 4*5
  • Preacher Curl: 2*8 - 2*12
  • Hammer Curl: 3*10
  • Vinger Curl: 3*12
  • Reverse Curl: 3*12

Benen:
  • Leg Press: 5*10
  • Abductor: 4*12
  • Adductor: 4*12
  • Leg Extension: 4*12
  • Leg Curl: 4*12
  • Calf Press: 4*12
  • Crunch Machine: 4*10
  • Cable Crunch: 3*12
  • Woodchopper: 3*12

Borst:
Bij borst heb ik op het einde een lichte tricep en een lichte schouder oefening erbij
  • Benchpress: 4*6
  • Incline Benchpress: 3*10
  • Incline dumbbell Press: 3*12
  • Chest Dips: 3*12
  • Chest Press 2*12
  • Dumbbell Lateral Raises: 3*12
  • Cable Tricep Extension: 3*12

Rug:
Bij rug heb ik een lichte bicep en lichte rear delt oefening erbij
  • Bent over Row: 4*10
  • Machine Pulldown: 3*10
  • Machine Unilateral Row: 3*10
  • Triangle Pulldown: 3*12
  • Pullover: 3*12
  • Overhead Cable Curl: 3*12
  • Reverse Flyes: 3*12


Ik ben erg benieuw naar jullie mening en opmerkingen. Tips zijn altijd welkom en ik zal ze zeker meenemen in de aanpassingen van het schema.
 
6 dagen trainen, netjes...
Valt me op dat je geen squat doet? Ook vanwege onderrug wellicht? Die BOR pak je wel. En geen pull ups? Pullover voor je rug? Is dat niet meer borst?
 
6 dagen trainen, netjes...
Valt me op dat je geen squat doet? Ook vanwege onderrug wellicht? Die BOR pak je wel. En geen pull ups? Pullover voor je rug? Is dat niet meer borst?
Ik doe geen Squat ivm mijn onderrug en bekken problemen. Elke keer probeer ik hem weer op te bouwen en krijg ik weer last dus heb vandaar besloten hem eruit te laten. Ik doe de pullover met een kabel en 2 losse touwen en vooral focus op het onderste gedeelte waardoor het vooral een brederugspier oefening is
 
Back
Naar boven