Fitness Seller

Bodyweight Challenge

Bezoekers in dit topic

Molleninho

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
7 mrt 2012
Berichten
661
Waardering
9
Lengte
1m72
Massa
74kg
Beste,

Ik ga in de vakantie een bodyweight challenge doen.
Dit houdt in dat ik alleen met bodyweight exercises ga trainen (en eventueel een gewicht er aanhangen bij bijvoorbeeld pull ups)

Momenteel train ik 4 dagen in de week en nog 1 dag MMA. (ma-don zware dagen, di-woe lichte trainingsdagen)
In de vakantie wordt dit 2x maal MMA en de rest van de week is er dus tijd voor de Bodyweight Exercises.

Maandag Bodyweight Exercises
Dinsdag MMA
Woensdag Extra been oefeningen+ Hardlopen
Donderdag MMA
Vrijdag Bodyweight Exercises
Zaterdag Bodyweight Exercises
Zondag Rust

Bij de bodyweight exercises zat ik te denken aan verschillende oefeningen.
Voor materiaal komt beschikbaar een pull up stang. (vrij breed, dus vele oefeningen mogelijk)
En eventueel nog een dips mogelijkheid.
Vele voorbeelden heb ik hierin al gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=POdzasJklxw
Ik zat te denken aan een circuitje met als indeling
Borst - Rug - Benen - Borst - Rug - Benen
Waarvan de eerste oefeningen een zwaardere vorm bedragen.
Dit circuitje wilde ik dan een x aantal keer herhalen.
Waarna ik nog wat statische oefeningen wil gaan doen. (Die er ook een paar in het filmpje zitten).
En nog eventueel een HITT.

Qua voeding wil ik het gewoon constant houden, momenteel eet ik op onderhoud. Ik kom niet aan en ik val niet af.
Verder supplementeer ik: Whey, Omega 3, Vit D3(kan weg in de zomer met genoeg zon ofcourse;))
Hebben jullie nog tips voor goede oefeningen of hoe ik het het beste in kan delen, dat zou fijn zijn.
Eventueel wil ik wel een logje maken en before en after pics posten.

Vanaf 8 juli kan ik er mee beginnen.
17 juli ga ik op vakantie en ik kom de 3 augustus terug, op vakantie kan ik eventueel ook nog bodyweight exercises doen ofcourse.

Greetings
Molleninho!
 
Laatst bewerkt:
Succes ! & hoop dat je sterke polsen hebt want met al dat gespring tijdens je push ups :D lol
 
Tnx,
Maar heeft iemand nog tips/opmerkingen?
 
Heb je daar wat meer uitleg bij?
 
Heb je daar wat meer uitleg bij?

Het is een bodyweight training die ik zelf volg, bestaande uit 6 basis oefeningen: Pushups, pullups, hand stand push ups, bruggen en squats. Elke van deze 6 oefeningen is opgedeeld in 10 stappen van beginner naar gevorderd. Dus bijvoorbeeld stap 1 is een push up vanaf de knieen en stap 10 zijn one arm push up... one arm pull ups, single leg squats, etc.

Ik vind het een erg goede training, alle oefeningen zijn compounds, de hele methode is een beetje verpakt in wat marketing achtig gelul over convicts, maar mocht je besluiten de pdf te lezen dan moet je dat met een schepje zout nemen.
 
Back
Naar boven