Fitness Seller

[Bodyweight] Training Schema

Bezoekers in dit topic

Springtouw

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
27
Waardering
0
Hallo

Ik ga dus ook weer beginnen met trainen maar nu serieus :). Lars heeft me geholpen met me schema :). Ik snap dat jullie het grappig vinden dat ik bodyweight doe maar het is serieus:

Chest and Triceps
·Push ups (12x4, slowly)

Shoulders and abs
·Sit ups(12x4, slowly)
·Push ups(12x4, slowly)

Back and Biceps
·Chin Ups(12x4, slowly)

Ik doe het om massa te creëren. Anyway, hebben jullie nog tips of betere oefeningen?

Bedankt!
 
Hallo

Ik ga dus ook weer beginnen met trainen maar nu serieus :). Lars heeft me geholpen met me schema :). Ik snap dat jullie het grappig vinden dat ik bodyweight doe maar het is serieus:

Chest and Triceps
·Push ups (12x4, slowly)
Tricep dips (12x4, slowly)

Shoulders and abs
·Sit ups(12x4, slowly)
·Push ups(12x4, slowly)

Back and Biceps
·Chin Ups(12x4, slowly)

Ik doe het om massa te creëren. Anyway, hebben jullie nog tips of betere oefeningen?

Bedankt!
Ja, maar ik ben niet zo goed met bodyweight oefeningen bedenken dus er moeten nog oefeningen bij maar mijn inspiratie is op, je kan iig nog Tricep dips toevoegen. En voor de biceps misschien nog een optrekvariant met je handen naar je toe? Benen wou je nog niet, weet ik trouwens ook geen bodyweight oefeningen voor ja sissy squat maar daar ben ik niet lenig genoeg voor ik denk jij ook niet.
 
Laatst bewerkt:
lat pullys kan je nog doen.
 
Bodyweight voor massa... Bij pull ups kan dat idd wel lukken. Voor de rest erg moeilijk imo.

Anyways , succes :)
 
Bodyweight voor massa... Bij pull ups kan dat idd wel lukken. Voor de rest erg moeilijk imo.

Anyways , succes :)

-Als je nou gaat opdrukken tussen 2 bankjes (of stoelen) met wat gewicht op je rug.
-Dippen zelfde verhaal, kan tussen 2 stoelen met gewicht op je benen.

Nog even dit..

Shoulders and abs
·Sit ups(12x4, slowly)
·Push ups(12x4, slowly)

Met gewone push ups ga je geen massa op je schouders aanzetten. Als je nou eens een handstand maakt met je handen op 2 blokken hout. Dan ga je je lichaam op en neer drukken.. eigenlijk doe je dan dumbbell shouder press maar dan ondersteboven met bodyweight.

Btw koop een halter set en een paar dumbels, eventueel een halterbankje.. dan kom je al een stuk verder ;)

Succes.
 
-Als je nou gaat opdrukken tussen 2 bankjes (of stoelen) met wat gewicht op je rug.
-Dippen zelfde verhaal, kan tussen 2 stoelen met gewicht op je benen.

Nog even dit..



Met gewone push ups ga je geen massa op je schouders aanzetten. Als je nou eens een handstand maakt met je handen op 2 blokken hout. Dan ga je je lichaam op en neer drukken.. eigenlijk doe je dan dumbbell shouder press maar dan ondersteboven met bodyweight.

Btw koop een halter set en een paar dumbels, eventueel een halterbankje.. dan kom je al een stuk verder ;)

Succes.

shoulder press op lichaamsgewicht? lijkt mij wel erg zwaar, zeker voor een beginner. De rom is natuurlijk een stuk korter, maar toch...
 
shoulder press op lichaamsgewicht? lijkt mij wel erg zwaar, zeker voor een beginner. De rom is natuurlijk een stuk korter, maar toch...

Is redelijk zwaar, maar dat kan hij dan trainen

----------------

verder zou ik ipv push-ups, naar de one-arm push up toe werken
ook mis ik dips
en ik zou allemaal verschillende opdruk, optrek variaties gebruiken (bijv. superman push-ups of side-to-side pull ups)

Ook mis ik onderrug oefeningen (doe bijvoorbeeld supermans)
variaties voor buikspieroefeningen

been oefeningen zijn trouwens ook een must, denk aan glute-ham raises en one-legged (pistol) squats.


met een beetje googlen denk ik dat je hier heel veel aan heb

---------- Toegevoegd om 22:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:51 ----------

verder zou ik geen split schema doen met bodyweight oefeningen

doe gewoon alles, bijvoorbeeld op 2 dagen in de week:

- one legged (pistol) squats
- glute-ham raise
- dips
- pull ups
- handstand push ups
- supermans, v-ups.. (buik en onderrug oefeningen).
 
Bodyweight voor massa... Bij pull ups kan dat idd wel lukken. Voor de rest erg moeilijk imo.

Anyways , succes :)
Vond ik ook al maar hij wilde voorlopig dit doen zei die en mij lijkt een combinatie van die oefeningen met gewone gewichtoefeningen erbij beter maar goed dat is zijn eigen keus.:)
 
Back
Naar boven