Fitness Seller

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, maar kon nergens een subforum vinden waar je jezelf voor kunt stellen. Mijn vetpercentage is nu 15% en ik wil het graag naar 10-11% brengen, wordt er in dit boek een beetje in begrijpelijke taal uitgelegd hoe je dat kunt bereiken? Ik ben namelijk niet echt bekend met die afkortingen die ik hier wel eens voorbij zie komen.

Alvast bedankt!!
 
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, maar kon nergens een subforum vinden waar je jezelf voor kunt stellen. Mijn vetpercentage is nu 15% en ik wil het graag naar 10-11% brengen, wordt er in dit boek een beetje in begrijpelijke taal uitgelegd hoe je dat kunt bereiken? Ik ben namelijk niet echt bekend met die afkortingen die ik hier wel eens voorbij zie komen.

Alvast bedankt!!


Alles word er duidelijk in uitgelegd.. Er worden ook geen moeilijke Engelse woorden gebruikt.. Dus iedereen die een beetje Engels kan moet er wel uit kunnen komen.. :)
 
Is dit boek in de VS wel fysiek verkrijgbaar?
 
Hadden ze niet wat leuke plaatjes kunnen toevoegen?
Door de enorme lappen tekst is het wel heel moeilijk doorheen komen..
 
Hadden ze niet wat leuke plaatjes kunnen toevoegen?
Door de enorme lappen tekst is het wel heel moeilijk doorheen komen..

???:mad: how bad do you want it?

maw; GTFO
 
Vraagje: Op welke pagina's staat de belangrijkste informatie? Want schrijvers van dit soort self improvement boeken zijn vaak geneigd om 15 pagina's nuttige info te schrijven en 380 pagina's bullshit eromheen en ik heb echt geen zin om een boek van 395 pagina's (over wat dan ook) te lezen. Het boek van stronglifts is ook 211 pagina's, waarvan er maar een paar echt nuttige info bevatten.

Dus, van waar tot waar moet ik lezen? :P
 
Vraagje: Op welke pagina's staat de belangrijkste informatie? Want schrijvers van dit soort self improvement boeken zijn vaak geneigd om 15 pagina's nuttige info te schrijven en 380 pagina's bullshit eromheen en ik heb echt geen zin om een boek van 395 pagina's (over wat dan ook) te lezen. Het boek van stronglifts is ook 211 pagina's, waarvan er maar een paar echt nuttige info bevatten.

Dus, van waar tot waar moet ik lezen? :P

Als je in de inhoudsopgave kijkt zie je waarschijnlijk wel wat interessant is voor jou en wat niet.
 
havermeel = havermout?

Vraagje: In het boek heeft Tom het over 'oatmeal'. Als ik dit letterlijk vertaal, betekent het eigenlijk 'havermeel'. Nu is mijn vraag of dit hetzelfde is als havermout? Ik heb bij de ingrediënten van havermout gekeken en daar zit een kleine hoeveelheid verzadigde vetten in...
 
Vraagje: In het boek heeft Tom het over 'oatmeal'. Als ik dit letterlijk vertaal, betekent het eigenlijk 'havermeel'. Nu is mijn vraag of dit hetzelfde is als havermout? Ik heb bij de ingrediënten van havermout gekeken en daar zit een kleine hoeveelheid verzadigde vetten in...

http://en.wikipedia.org/wiki/Oatmeal en dan op 'Nederlands' als taal klikken, kom je vanzelf bij havermout uit.

Niets mis met verzadigde vetten in relatief kleine hoeveelheden, zelfs positief.
 
calorie-inname

Nog een vraagje:

Als je onderhoud 2700 kcal bedraagt en je wil vet verbranden met de zigzagmethode, dan zou je volgens Tom 3 dagen op onderhoud - 30% moeten eten (in de juiste verhouding KH-EI-VET uiteraard). Dit komt neer op 1890 kcal.

Maar als je dan nog intensieve cardio doet en 400 kcal verbrandt daarmee, moet je deze dan bijtellen bij deze 1890 kcal? Dus moet je dan 1890 kcal eten of eigenlijk 1890 + 400 kcal = 2290 kcal?
 
Hallo,

Ik heb het boek ook. Heb net hoofdstuk 1 gelezen en moet nu de doelen etc. gaan maken.
Maar ik snap het niet precies.

Je moet een dagdoel, weekdoel, 3 mnd doel en jaardoel samenstellen begrijp ik, verder moet je jezelf voorliegen ofzo met dingen opschrijven, dat snap ik niet precies. Kan iemand dat a.u.b. uitleggen. Ben niet zo goed in engels :(.

---------- Post toegevoegd Mon 16 Jan 2012 om 23:34 ----------

Nog een vraagje:

Als je onderhoud 2700 kcal bedraagt en je wil vet verbranden met de zigzagmethode, dan zou je volgens Tom 3 dagen op onderhoud - 30% moeten eten (in de juiste verhouding KH-EI-VET uiteraard). Dit komt neer op 1890 kcal.

Maar als je dan nog intensieve cardio doet en 400 kcal verbrandt daarmee, moet je deze dan bijtellen bij deze 1890 kcal? Dus moet je dan 1890 kcal eten of eigenlijk 1890 + 400 kcal = 2290 kcal?


2290 eten, die 400 verbrand je inderdaad met cardio. Het is belangrijk om genoeg te eten.
 
Heb hem gekocht en dit boek is echt wat ik nodig heb. Sinds 3 weken geleden ben ik aan mijn body transformation project begonnen. En dit boek [BFFM] is echt een goede gids.
 
Her en der lees je op dbb dat BFFM op bepaalde punten achterhaald is. Welke punten zijn dit en welke kennis/info/bronnen zijn daarvoor in plaats getreden?
 
Her en der lees je op dbb dat BFFM op bepaalde punten achterhaald is. Welke punten zijn dit en welke kennis/info/bronnen zijn daarvoor in plaats getreden?
Wat mij te binnen schiet is dat er in de tijd van het schrijven van BFFM nog erg veel aandacht werd besteed aan het aantal maaltijden, omdat dat zou helpen om de stofwisseling te versnellen en je daardoor dus meer vet kan verbranden. Dit is waarschijnlijk niet zo. Wel zijn er andere voordelen verbonden aan een hoger aantal maaltijden.

Waar ook erg veel aandacht naar ging/gaat is de soort voeding, en zou je sneller vet verliezen als je 100 kcal van product A eet ipv product B. Dit is waarschijnlijk wat overdreven, omdat het aantal kcal op een dag meestal het belangrijkste is. Toch zijn er wel verschillen, 100 kcal groente kost meer energie om te verteren dan 100 kcal vet.

Al bij al valt het wel mee met dat 'achterhaald'. Zelfs als je de achterhaalde regels zou volgen, zou dit geen negatief effect hebben op je vetverlies. Eerder integendeel.

Toevoeging 9/6/2013: ondertussen is de 2.0 versie uit die weer volledig up-to-date is.
 
Wat zijn de andere voordelen van om de 2-3 uur eten dan?
Ik volg dit namelijk ook, en dacht ook dat het de stofwisseling versnelde..
 
hallo,

Zoals jullie aan mijn account zien ben ik nieuw hier. Ik ben 34 jaar, 188 lang en weeg 94 kilo. In het verleden heb ik best wat getrained maar nu doe ik afgezien van wat zaalvoetbal en zwemmen te weinig aan sport. Dit wil ik nu gaan veranderen.

Doel is om kilo's verliezen (88kg = ongeveer streefgewicht) en wat spiermassa opbouwen.

Wat zoek ik? Eigenlijk 2 dingen:

1. Eigenlijk zoek een soort programma voor x weken/maanden om in shape te komen vet te verliezen.

2. Daarna een soort basis training om op gewicht te blijven en wat guideliness over wat wel/niet te eten.

Calorien tellen tijdens het eerste programma om in shape te komen vind ik geen probleem, maar heb niet echt veel zin om dat continu te blijven doen.

Een vriend van mij raadde mij aan om sportvasten (sportvasten.nl) te gaan doen. Dit is een 10-daagse trainingsmethode waarbij de spieren en de lever worden getraind in het verbruik van vet in plaats van suiker (de metabolic switch). Iemand hier ervaring mee? Ze zeggen wel dat het geen dieet is, maar toch voelt het wel een beetje zo (met het gevaar van JoJo-en).

Na wat onderzoek kwam ik zelf op het Burn the Fat, Feed the muscles boek van Tom Venuto. Ik heb het hele topic over dat boek hier op het forum gelezen en ik las eigenlijk bijna uitsluitend positieve verhalen... (zal niet vragen of dit boek ook in hard copy te verkrijgen is ;-) ).

Nu is mijn vraag aan jullie. Op basis van het bovenstaande, denken jullie dat dit een goed boek voor om in shape te komen en te blijven of zijn er betere alternatieven op de markt?

Mochten jullie andere suggesties voor boeken/programmas hebben dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Ík weet dat het nogal wat vragen zijn, dus ik hoor het graag wanneer er iets onduidelijk is.

Alvast bedankt voor jullie advies!
 
Big T dank voor je toelichting en my2cents: BFFM is dus een uitstekend vertrekpunt. Naarmate je meer zult toeleggen op het trainen, zul je automatisch vragen krijgen waar BFFM wellicht geen antwoord op heeft. DBB kan dan een prima medium zijn om de gewenste info te verkrijgen.
 
Back
Naar boven