MuscleMeat

Boek met oefeningen

Bezoekers in dit topic

QA1

Novice
Lid geworden
17 okt 2016
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m86
Hi,

Enkele maanden geleden ben ik begonnen met krachttraining.
En dit naar aanleiding van een push-up test.

Ik kon toen amper 3 push-ups en de uitvoering was maar zus en zo...

Momenteel werk ik met gewichtjes van 5 en 3 kg en doe ik 2 a 3 wekelijks dezelfde oefeningen.
Hierdoor kan ik op dit moment + - 15 push-ups.
Ik denk dat het tijd is voor de volgende stap want de herhalingen met de gewichtjes van 5 en 3 kg heb ik steeds opgevoerd tot 3 x 30 keer.
Ik heb dus een nieuw setje halters besteld van 2 x 10 kg.

Maar ik zoek ook een goed boek waar je van nul kan beginnen en uitleg krijgt over oefeningen en de goede uitvoering ervan.

Voor mij is belangrijk om kracht op te bouwen en dit in bovenlichaam en core.
Ik zoek dus niet om op zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk aan inhoud aan te komen.

Dus een boek dat mijn personal trainer is en ook aangeeft, nu je deze oefeningen bv 3 x 20 keer goed kan uitvoeren is het tijd om naar bv een volgende oefening te gaan en weer op te bouwen 3 x 10 keer of weer op te bouwen met iets meer gewicht.

Alle info is welkom .....
 
Ik zou eerst eens een beetje de topics hier doorlezen. Wat je nu wil gaan doen is spierconditie trainen en gaat je niet veel kracht en massa opleveren. Alleen "core" en bovenlichaam willen trainen is ook onzin, tenzij je geen benen meer hebt of ze niet kan gebruiken.

Wil je je plan echt doorzetten ga dan in ieder geval dippen en pull ups doen. En wil je het toch wat serieuser aanpakken dan zou ik dit topic even bekijken: https://forum.bodybuilding.nl/topics/startersguide-voor-beginnende-sporters.378470/
 
Hi,

Wat ik nu doen is.

- Overhead dumbbell press (staand) 3x 15
- gewicht in de handen (rechstaand) en schouders ophalen 3x 30
- al liggend met dumbbels armen naast je strekken en gestrekt naar boven komen (voor je gezicht) en terug 3x 15
- push-ups 3x 10 a 12
- bicep curls 3x 30
- standing rowing excercise 3x 20
- standing flyer excercise (gestrekte arm optillen tot arm + - 90° t.o.v lichaam) 3x 20

Nu doe ik deze oefeningen al een tijdje 2 a 3 maal in de week.
Je kan wel duidelijk zien dat er spiertoename is, maar het is mij niet te doen om zo groot mogelijk te worden.
Ik ga hier ook geen speciaal dieet voor volgen (eieren, kip, shakes etc)

ik wil gewoon kracht bijkomen (eerste doel is 30 push-ups) op een verantwoorde manier zonder blessures op te lopen en zonder hier iemand voor in te huren en
liefst doe ik het thuis.

Wat de benen betreft : Deze komen niet aanbod omdat ik een blessure heb aan een pees t.h.v de knie.
en hiervoor doe ik al krachttraining, stabiliteitstraining en een beetje core bij de kine/fysio.

Omdat ik ervoor maar een beetje (aangemodderd) heb zoek ik nu een goed boek of een goede weg in de verdere begeleiding.

THX
 
Volgens mij ben jij zo'n gozer die alleen z'n bovenlichaam wil trainen. Prima,maar dan zul je nooit een sterke pushup krijgen.
Je moet daarvoor ook deadliften, squatten en de andere compounds. Begin daar is is mee (bijvoorbeeld Starting Strength van Rippetoe). En daar kun je de pushup bij doen.
 
Deadlift en Squats zijn de basis van echte kracht. Aangevuld met andere compound oefeningen. Dat je trainer je dan flyes, shrugs, raises en curls laat doen toont wel aan dat hij er weinig van snapt.

Een programma als starting strength of stronglifts (of een van de vele soortgelijke 5x5 programma's) is erg makkelijk om een basis niveau kracht te ontwikkelen en de belangrijkste oefeningen onder de knie te krijgen.

Als je voeding kut is ga je ook niet tot nauwelijks vooruit gaan trouwens. Thuis trainen maakt het ook heel lastig. Maar goed, 30 pushups moet wel lukken. Vaak pushups doen en zorgen dat het op termijn meer wordt. Meer setjes, meer reps per setje, meer reps in kortere tijd, etc.
 
Ik zou gewoon zware objecten van de grond oppakken als ik jou was. Dat kost meestal wel kracht waardoor je kracht opbouwt. Mocht je geen zware objecten van de grond op kunnen pakken omdat je bijvoorbeeld thuis zonder hele zware gewichten gaat trainen. Dan zou ik in ieder geval pushups, chin ups, dips en jumping squats doen en handstand pushups leren. Als je nou elke dag je doel in ieder geval zo snel mogelijk haalt. Dus 30 pushups binnen een bepaalde tijd, dan lijkt het mij wel vanzelfsprekend dat het binnen no-time sneller en makkelijker gaat. En dan kan je later misschien wel in 1 keer doen!

Maar ik zou toch ook wel zware objecten van de grond gaan oppakken als ik kracht wou.
 
Ik vond de muscle en fitness special edition wel interessant qua oefeningen en (persoonlijke )schema's

rvvujntxqszwkiacopodshond.png
 
Laatst bewerkt:
Hi,

Enkele maanden geleden ben ik begonnen met krachttraining.
En dit naar aanleiding van een push-up test.

Ik kon toen amper 3 push-ups en de uitvoering was maar zus en zo...

Momenteel werk ik met gewichtjes van 5 en 3 kg en doe ik 2 a 3 wekelijks dezelfde oefeningen.
Hierdoor kan ik op dit moment + - 15 push-ups.
Ik denk dat het tijd is voor de volgende stap want de herhalingen met de gewichtjes van 5 en 3 kg heb ik steeds opgevoerd tot 3 x 30 keer.
Ik heb dus een nieuw setje halters besteld van 2 x 10 kg.

Maar ik zoek ook een goed boek waar je van nul kan beginnen en uitleg krijgt over oefeningen en de goede uitvoering ervan.

Voor mij is belangrijk om kracht op te bouwen en dit in bovenlichaam en core.
Ik zoek dus niet om op zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk aan inhoud aan te komen.

Dus een boek dat mijn personal trainer is en ook aangeeft, nu je deze oefeningen bv 3 x 20 keer goed kan uitvoeren is het tijd om naar bv een volgende oefening te gaan en weer op te bouwen 3 x 10 keer of weer op te bouwen met iets meer gewicht.

Alle info is welkom .....
dit is een goed boek

krachttraining een anatomische benadering


https://www.bol.com/nl/p/krachttraining/1001004010937413/
 
Als je meer pushups wil kunnen, moet je de uitvoering perfectioneren. Front Planks, ab wheel,dumbell benchpress, row en shoulder press zou ik ook aanraden. Pushups doen met gewicht op de rug. In dat boek hierboven staan geen schema's.
 
dan raad ik je zeker dit boek aan,heb ik ook heel veel aan gehad en nu nog

krachttraining.jpg
 
Back
Naar boven