MuscleMeat

Boek over krachttraining - ZONDER oefeningen

Bezoekers in dit topic

Rasvatri

Cool Novice
Lid geworden
1 dec 2011
Berichten
209
Waardering
4
Lengte
1m61
Massa
64kg
Vetpercentage
6%
Ik ben op zoek naar een boek over krachttraining en spieropbouw.
Maar NIET naar een boek zoals Krachttraining - een anatomische benadering.

Ik ben niet op zoek naar specifieke oefeningen maar de basisprincipes, hoe en wat, hoe het lichaam op elke verschillende soort krachttraining reageert, hoe verkrijg je het beste herstel, de werking van het lichaam ifv krachtopbouw, zeg maar...

Kan iemand mij hier mee helpen...
 
Aanraders:
Science And Practice of Strength Training - Vladimir Zatsiorsky
Supertraining - Mel Siff
 
Strength and Conditioning: Biological Principles and Practical Applications van Cardinale et al.
 
Bedankt voor de reacties!
 
Aanraders:
Science And Practice of Strength Training - Vladimir Zatsiorsky
Supertraining - Mel Siff

Zeker goede boeken. Ik zou zelf het rijtje als volgt afgaan:
  1. Science And Practice of Strength Training
  2. Supertraining
  3. Science of Sports Training: How to Plan and Control Training for Peak Performance

Ik heb ze zelf ook alle 3 :)

Als je dan nog niet genoeg hebt weet ik nog wel meer :D
 
Weet iemand of die boeken ook in het Nederlands uitgebracht zijn?
Zo niet weet iemand goede boeken die er wel in het Nederlands zijn?
 
Die boeken zijn alleen in het Engels.

Nederlandse boeken van dat niveau zijn er niet volgens mij
 
Beyond Brawn van Stuard McRobert. Kan m niet meer dromen en weet ook niet in hoeverre alles wat erin wordt vermeld
op dit moment nog betrouwbaar is, maar vond m makkelijk weglezen en veel bruikbare info.
 
Ultimate back fitness and performance - stuart McGill
 
Practical Programming van Mark Rippetoe.
 
Pavel - beyond bodybuilding.
 
Science and Practice of Strength Training
Power: A scientific approach by Frederick Hatfield

indd goede boeken zijn er helaas niet in het Nederlands. Ik zoek ook goede Nederlandse vertaling zodat ik mijn examens kan afleggen in het Nederlands.
 
Science and Practice of Strength Training
Power: A scientific approach by Frederick Hatfield

indd goede boeken zijn er helaas niet in het Nederlands. Ik zoek ook goede Nederlandse vertaling zodat ik mijn examens kan afleggen in het Nederlands.
Je hebt toch geen Nederlandse literatuur nodig om in het Nederlands 'n examen af te leggen?
 
Je hebt toch geen Nederlandse literatuur nodig om in het Nederlands 'n examen af te leggen?
Miss dat ze dan haar woordenschat kan uitbreiden wat positieve gevolgen kan hebben voor haar examens?
 
Miss dat ze dan haar woordenschat kan uitbreiden wat positieve gevolgen kan hebben voor haar examens?
Want dat kan niet met Engelse literatuur? De vertalingen zijn doorgaans vrij triviaal en op een examen valt men zeer zeker niet over het gebruik van Engelse terminologie, zeer zeker niet in die hoek.
 
Back
Naar boven