Fitness Seller

Boek: Overgewicht en obesitas - de feiten op een rij-

Bezoekers in dit topic

Robjee

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2005
Berichten
525
Waardering
54
Sinds kort is mijn boek “Overgewicht en obesitas -de feiten op een rij-” te bestellen in iedere boekhandel. Een boek dat duidelijkheid geeft over de vele aspecten van zwaarlijvigheid.
Hieronder staat het persbericht.



-PERSBERICHT-


De feiten over overgewicht op een rij.

De omvang van overgewicht en obesitas heeft alarmerende vormen aangenomen. Iedereen is op zoek naar DE oplossing. Meningen over de oorzaken, gevolgen en behandelingen spreken elkaar echter regelmatig tegen. Zelfs experts zijn het niet altijd met elkaar eens. Er is behoefte aan duidelijkheid. Dit nieuwe boek geeft die duidelijkheid!

Aan de hand van de wetenschap worden uiteenlopende kanten van misschien wel de grootste bedreiging van de moderne samenleving belicht, geanalyseerd en samengevat tot de kern. Uniek zijn de vele verwijzingen naar de wetenschappelijke literatuur

Na het lezen van het ruim 500 pagina’s tellende boekwerk is de lezer op de hoogte van de vele aspecten van overgewicht en obesitas. Deze kennis is onmisbaar voor een effectieve aanpak van het probleem, maar ook om feiten van fabels te onderscheiden.
Met andere woorden is ‘Overgewicht en obesitas, de feiten op een rij’ een complete en goed onderbouwde informatiebron voor gezondheidsprofessionals als diëtisten, voedingsdeskundigen, (huis)artsen en gewichtsconsulenten, maar ook voor mensen die zelf kampen met overgewicht en hierin geïnteresseerd zijn.

Hoofdstukken
Wetenschappelijk onderzoek – Lichaamssamenstelling – Energiebalans – Omvang overgewicht en obesitas – Ontstaan overgewicht en obesitas – Gevolgen overgewicht en obesitas – Effecten van gewichtsverlies – Diëten – Voedingsmiddelen en – stoffen – Voedingssupplementen – Lichaamsbeweging – Psychologische therapieën – Medicatie – Medisch ingrijpen – Alternatieve behandelingen – De levensmiddelenindustrie – De overheid – Preventie – Samenvatting.

Verkrijgbaar in iedere boekhandel waaronder Bol.com:
http://www.bol.com/nl/p/overgewicht-en-obesitas/9200000022230528/
________________________________________

Titel: Overgewicht en obesitas
Subtitel: de feiten op een rij
Auteur: Rob van Berkel
Uitgever: Rob van Berkel
Bindwijze : Paperback
Omvang : 504 blz.
ISBN : 978-90-820659-0-9
Prijs : € 29,95
Afmetingen (mm): 240x170x35
Verschenen: 30-11-2013

Cover klein.jpg


Cover back.jpg
 
Laatst bewerkt:
krijgen bezoekers van het pl-hok korting?
 
corpaul zei:
krijgen bezoekers van het pl-hok korting?
Nee helaas. Waarom zouden die korting krijgen :)
 
Laatst bewerkt:
En jij vindt obesitas een grotere bedreiging dan overbevolking?
 
Weightboy" zei:
En jij vindt obesitas een grotere bedreiging dan overbevolking?
Misschien wel, afhankelijk van de definitie voor "bedreiging" en op welke termijn. Maar overbevolking is inderdaad ook een grote bedreiging.
 
Das best een
Dik boek.:o
 
Lijkt me interessant om te lezen als ie gratis ter handen zou zijn, maar ik ben niet bereid er geld voor neer te leggen.

Desalniettemin succes met de verkoop.

Hoe lang ben je er mee bezig geweest?
 
michieln zei:
Lijkt me interessant om te lezen als ie gratis ter handen zou zijn, maar ik ben niet bereid er geld voor neer te leggen.
Vreemd dat het minder interessant wordt om te lezen wanneer er geld voor betaald moet worden. De inhoud verandert niet ;) Maar ik begrijp wat je bedoeld.

michieln zei:
Desalniettemin succes met de verkoop.
Bedankt!

michieln zei:
Hoe lang ben je er mee bezig geweest?
Ongeveer 4 jaar geleden ben ik ermee begonnen, maar met name het laatste jaar ben ik er intensiever mee bezig geweest.
 
Vreemd dat het minder interessant wordt om te lezen wanneer er geld voor betaald moet worden. De inhoud verandert niet ;) Maar ik begrijp wat je bedoeld.

Het lijkt me interessant om je bespreking en inzichten te lezen, maar dat is meer uit interesse dan dringende behoefte. En die interesse is dan weer niet zó sterk dat ik er €30 voor wil betalen ;)
 
Vreemd geschreven : vaak meerdere spaties tussen woorden, maar ook niet altijd. Je zou zeggen dat er iets goed mis is gegaan.
 
Laatst bewerkt:
ButchMcDick zei:
Vreemd geschreven : vaak meerdere spaties tussen woorden, maar ook niet altijd. Je zou zeggen dat er iets goed fout is gegaan.
Bedoel je in het boek? De tekst is uitgevuld en gecontroleerd op dubbele spaties.
 
Normaal gesproken zit er tussen woorden 1 spatie. In dit boek maak je gebruik van 1 spatie t/m 5 ongeveer tussen woorden en dit kom ik op elke pagina tegen (van de inkijkexemplaar). Dit leest (erg) vervelend.
 
Laatst bewerkt:
ButchMcDick zei:
Normaal gesproken zit er tussen woorden 1 spatie. In dit boek maak je gebruik van 1 spatie t/m 5 ongeveer tussen woorden en dit kom ik op elke pagina tegen (van de inkijkexemplaar). Dit leest (erg) vervelend.
Door het uitvullen kan de ruimte tussen woorden per regel inderdaad afwijken. Dat is inherent aan uitvullen. Kun je een voorbeeld geven waarbij je dat echt storend vindt?

---------- Toegevoegd om 22:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:08 ----------

mc. chick zei:
Omdat jij gratis reclame voor je boek maakt op dit forum en dus doe je graag iets terug als dank.
Dat doe ik ook, maar het is niet de bedoeling dat ik verlies draai.
 
Alleen corpaul is obees en heeft behoefte aan dit boek. Daar maak je toch geen verlies op om deze jongen te helpen?
 
Het boek is niet primair geschreven voor mensen met overgewicht of obesitas. Door de wetenschappelijke insteek is het ook geschikt voor gezondheidsprofessionals die in hun werk te maken hebben met mensen met overgewicht en iedereen die erin geïnteresseerd is natuurlijk.
 
Vraagje; ik neem aan dat er geen inline referenties oid. staan, maar staan er wel ergens verwijzingen naar studies (bijv. een further reading sectie)?

En heb je met het idee gespeeld om het eventueel ook als een eBook te publiceren? Dit scheelt enorm in kosten, waardoor je de eBook versie voor een gunstigere prijs zou kunnen aanbieden om de mensen tegemoet te komen die 30 eu wat teveel vinden.
 
Back
Naar boven