• Log in of maak account aan om verder te gaan zonder reclame

Veel plezier! 💪🏋‍♂️

XXL Nutrition

BOEKEN; een zoektocht naar fatsoenelijke literatuur

Bezoekers in dit topic

belikewater

Cool Novice
20 jaar lid
Waardering
1
Ik lees erg graag publicaties over voeding en training m.b.t. BB...
Het probleem is, vind maar eens goeie boeken!

Tot dusver heb ik oa. gelezen:

* Krachttraining in Revalidatie en Sport (Huijbregts en Clarijs)
Goed boek met duidelijke conclusies genomen uit wetenschappelijke lit.

* Optimale Training (Jürgen Weineck)
Beetje verouderd (1982), maar toch een goeie.

* Krachttraining; een Anatomische Benadering (F. Delavier)
Mooie plaatjes, duidelijk maar niet altijd even correct.

* Alles over Sportvoeding (Anita Bean)
Aardige samenvatting van algemene opvattingen, maar geen
"ground- breaking stuff". Het Internet staat er vol van.

* Bruce Lee; The Art of Expressing the Human Body (John Little)
Goede inzichten in de wijze waarop Bruce trainde. Verder niet echt
interessant en redelijk gedateerd. (ik persoonlijk heb nog nooit een Kettlebel
gezien in de sportschool)

Verder heb ik mijn oog laten vallen op een aantal boeken, waarvan ik verder niet weet of ze kwalitatief goed zijn:

* Designing Resistance Training Programs (Fleck & Kraemer)
* The New Encyclopedia of BB (Arnie!)
* Protein Power (Niet Lifeplan, maar het eerste boek!) (Eades)

Heeft er iemand ervaring met deze boeken, of goede ervaringen met andere boeken? Er zijn zoveel mensen hier met goede kennis, waar komt dit allemaal vandaan? Tell ME!

Laatst bewerkt:
komop zeg... NIEmand die hier wel eens een boek leest? :help:

ik lees wel boeken! Ik heb ook arnies boek, en dat is eigenlijk alleen leuk voor de plaatjes en anekdotes... maar meer niet echt vind ik persoonlijk zelf.

Verder vind ik Mike Mentzer's High Intensity Training een goed boek, maar zijn traingswijze is nogal extreem en ik geloof niet dat het doet wat het beloofd. Maar erg mooi boek.

Verder heb ik ook Beyond Brawn, dat is een erg goed boek, beetje droog geen plaatjes, en af en toe een beetje zeikerig. Maar dat is een superboek vind ik.

Nu wil ik nog Championship Bodybuilding van Chris Aceto, en daarna me maar eens een goed voedingsboek kopen ter naslag...

Ik heb er een aantal "doorgebladerd", op internet dan.. Maar er is denk ik geen 1 boek wat up to date is en ook nog eens volledig klopt... Er zijn altijd dingen die gebaseerd zijn op meningen en persoonlijke ervaringen en aan elk boek hangt ook wel een "maar,".
Hoewel ze allemaal interessant zijn om te lezen en je uit elk boek wel iets te weten kan komen.

Ik denk dat we nog steeds met zijn alleen 3xl aan moeten sporen om een boek over training te schrijven. :eyebrow: :thumbs:

Zou je in ieder geval
- alle boeken van Lyle McDonald aanbevelen (The Ketogenic Diet, Bromocriptine en Ultimate Diet 2.0 evenals zijn Body Opus dagboek)
- zijn voorbeeld Dan Duchaine heeft Body Opus geschreven, heel interessant met ietwat verouderde info
- Protein Power Life Plan is toch wat nieuwerd an de oude variant, met meer up-to-date info

Een boek dat ik net in huis heb is:
- Why zebra's don't have ulcers van Sapolsky waarna je alles over stress en cortisol weet

Heb zelf geen echt trainingsboek, muv een klein boekje dat de IJzerbijbel heet en heel summiere info bevat. De meeste info haal ik van internet.
Goede sites zijn in mijn linkjes te vinden, die ik hier gepost heb.
www.dolfzine.com en www.thinkmuscle.com zijn de voornaamste bronnen van info.

Fora die ik aanbeveel:
- dbb uiteraard en b&F voor NLse kennis en gezelligheid
- bb.com, de grote broer
- wannabebigforum
- HSTforum
- Avantlabsforum (over supplementen)
- ????

Espi

Ik lees alleen maar de donald duck... in de hoop dat willy wortel een formule maakt voor superspiergroei.. 8)

Esperantisto zei:
Fora die ik aanbeveel:
- dbb uiteraard en b&F voor NLse kennis en gezelligheid
- bb.com, de grote broer
- wannabebigforum
- HSTforum
- Avantlabsforum (over supplementen)
- ????

Ja goed, ik ben het niet volledig eens met lyle mcdonald z'n theoriën, maar ik zou zeker eens cem toevoegen aan dat lijstje met fora...

bb.com vind ik nou niet echt informatief... sorry dat ik het zeg.... 't is er imo een te grote warboel om de juiste info te zoeken.

Er is mij hier eens gezegd, en zeker als je er over voeding wil, die van Chris Aceto zouden heel goed zijn en tevens te verkrijgen bij fromamsterdam vanop dit board !

yep Chris Aceto is de Guru op t gebied van voeding en begeleid ook veel pro bb-ers

Back
Naar boven