Fitness Seller

Boerkaverbod

Bezoekers in dit topic

FreeWeights

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
8 aug 2010
Berichten
760
Waardering
27
Lengte
1m72
Massa
70kg
Terroristen viseren België door boerkaverbod, zeggen experts
vrijdag 29 juli 2011, 18u21Bron: apAuteur: lej

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Jihadisten hebben hun pijlen gericht op België, omdat het land een verbod heeft ingevoerd op het dragen van gezichtsbedekkende kleding in het openbaar. Dat heeft de Amerikaanse inlichtingengroep SITE vrijdag gezegd. Het OCAD, het belgische centrum voor dreigingsanalyse, kent de quotes en ziet geen reden voor bezorgdheid.
SITE baseert zich op berichten op jihadistische websites, waar wordt opgeroepen tot bomaanslagen, martelingen en liquidatie van Belgen.

Een jihadist postte op 24 juli een boodschap op een forum op het internet. Daarin had hij het over het boerkaverbod in ons land en de straf die vrouwen riskeren als ze dat verbod overtreden. Hij schreef: 'Als jullie de vrijheid hebben om dergelijke beslissingen te nemen, dan moeten jullie ook onze vrijheid accepteren om actie te ondernemen. Ik roep onze moslimbroeders in België op om te doen wat ze kunnen: bombardeer hen, vernietig hen, martel en vermoord hen.'

Handleiding voor bom

Andere leden van het forum reageerden vol woede op het bericht. Een van hen postte zelfs een korte handleiding om zelf een bom met aceton peroxide te maken op het internet. Een andere gebruiker van het forum verwees naar Frankrijk en zei dat dat land ook niet vergeten moest worden als er 'kadootjes' uitgedeeld zouden worden. Ook daar is een boerka verboden.

Ene Faz al-Shaheed schreef: 'Jullie parlement heeft op een persoon na unaniem ingestemd met een verbod op het dragen van een sluier in jullie kleine land. Met deze beslissing hebben jullie een vuur ontstoken, zonder een brandblusser te hebben.'

Op een andere website schreef Fashudu al-Withaq: 'O Allah, vernietig deze gebouwen met explosieven, hun auto's met boobytraps en hun mensen met sluipschuttersgeweren.'

Het boerkaverbod is sinds zaterdag van kracht.

SITE is een commerciële organisatie die jihadistische websites scant en daar lijvige rapporten over schrijft en verkoopt aan bedrijven.

'Geen reden voor extra bezorgdheid'

Het Belgische centrum voor dreigingsanalyse, Ocad, kent de bewuste quotes al langer en ziet geen reden voor extra bezorgdheid. Beide citaten komen heel duidelijk van individuen en niet van organisaties.

'Die quotes circuleren al meer dan een jaar op het internet', meldt OCAD. 'Al sinds de eerste gesprekken in de Kamer over een boerkaverbod werden er bedreigingen geuit.'

Volgens het Coördinatieorgaan voor de dreigingsanalyse is er echter geen reële bedreiging. 'Het zijn alleen individuen die vanuit hun huiskamer dergelijke uitlatingen deden op Islamitische sites of fora. Er is geen verband met al-Qaida, noch met andere terroristische groeperingen', aldus OCAD.

Frankrijk, dat het boerkaverbod al langer ingevoerd heeft, had ook te maken met dergelijke dreigende taal van individuen. 'Ook daar is geen reële dreiging', besluit OCAD.

Bron : http://www.hetnieuwsblad.be/article...ectionid=55178e67-15a8-4ddd-a3d8-bfe5708f8932

Waar gaat dit allemaal naartoe?
Ons bedreigen terwijl zij in ons land zijn en zich aan onze wetten moeten houden. ???

Beide citaten komen heel duidelijk van individuen en niet van organisaties.
Anders Breivik was ook een individu, en zie wat hij heeft aangericht.
 
Tsja, middeleeuws gedachtegoed leidt tot middeleeuwse reacties.
 
ik zou zeggen, nador kom er maar in!
 
Als een boerka mag dan weet je toch wanneer je een misdaad pleegt wat je moet dragen. In plaats van een bivak muts een boerka aantrekken :)
 
Achterlijk dat boerka verbod.
Ook achterlijke reacties van deze mannen maar dat zijn gelukkig maar 2 trolls.
 
wtf in je eigen land

als het je niet bevalt ga je tog lekker weggggh
 
SITE is een commerciële organisatie die jihadistische websites scant en daar lijvige rapporten over schrijft en verkoopt aan bedrijven.

nice maar waarom zou je zoiets als bedrijf kopen.
 
De boerka,nog zo'n wanprobleem van de rechste politiek.
Een boerkaverbod is gewoon achterlijk,mag ik dan ook een verbod op airmax,bontkraag,lonsdale,100% hardcore,en de nike pet.
Dankjewel
 
Je kan bij een bankoverval idd makkelijk met een ak-47 onder je boerka naar binnen lopen zonder dat iemand iets ziet.
 
tja als nu alleen belgie gaat doen dan kunnen de terrors zich daarop richten.
stelt nu de hele wereld het verbod in dan kunnen de terrors niks meer.
Dus ik zou zeggen, alle landen het verbod invoeren.
 
Beter 1 boerka in je land dan 10 de lucht in.

Ik vind een boerka ook niet passen in onze westerse cultuur, en neig ook naar een verbod maar vind het zo dwingend. In principe doet zo'n boerka drager niemand kwaad.
 
Beter 1 boerka in je land dan 10 de lucht in.

Ik vind een boerka ook niet passen in onze westerse cultuur, en neig ook naar een verbod maar vind het zo dwingend. In principe doet zo'n boerka drager niemand kwaad.

Zou jij voor mij een beeld willen geven van jouw beschreven westerse cultuur waarin boerka's niet passen?
En me dan ook uitleggen waarom dat zo is?
 
Zou jij voor mij een beeld willen geven van jouw beschreven westerse cultuur waarin boerka's niet passen?
En me dan ook uitleggen waarom dat zo is?
Ik mag ook niet met een bivakmuts op straat rondlopen ookal zou ik zeggen dat ik dit doe uit geloofsovertuiging.

En waarom mag je niet met een bivakmuts op straat rondlopen...?


Juist.


ps. Dus eigenlijk word ik nu gediscrimineerd omdat ik iets niet mag doen wat moslims wel mogen doen. ^^
 
Laatst bewerkt:
Dit is echt serieus gebeurt:

Ik fiets vrolijk naar school, om 7:45 in de ochtend. Min twintig graden buiten, dus ik zet mijn bivakmutsje op, weet nog steeds niet of het nou wel of niet verboden is. Afijn, ik kom op een gegeven moment in een straat waar een man met zijn dochtertje fietst. Dochtertje wordt bang, gaat zowat huilen (net niet gehuild), en die vader noemt mij, en ik citeer:"Teringlijer!". Dat is het enige wat hij heeft gezegd.

Als overal de boerka verboden wordt op openbare plekken, dat wil zeggen. Pleinen, stations, stadion's, straten enz. Kan deze reactie over een paar jaar vergeleken worden met de boerka, alleen zal het woord teringlijer vervangen worden door terrorist. Voor mij geen probleem, voor hetzelfde geldt is het een terrorist, vooral ook in Nederland verbieden die boerka's. Hoofddoekjes vind ik wel kunnen, maar totaal gezichtsbedekende kledij vindt ik net wat te ver gaan. Zelfs met een hoofddoekje op kan je soms niet eens zien wat voor geslacht je voor je hebt (no offence maar soms hebben ze ook echt gewoon snorren en ongeëpileerde wenkbrauwen, niet dat je er ook mooi uit kan zien zonder geëpileerde wenkbrauwen).
 
lol bom met acetone peroxide. Kan je beter russisch roulette gaan spelen.
 
De boerka,nog zo'n wanprobleem van de rechste politiek.
Een boerkaverbod is gewoon achterlijk,mag ik dan ook een verbod op airmax,bontkraag,lonsdale,100% hardcore,en de nike pet.
Dankjewel

Geachte Baas Beer,


Ik geloof dat je wilt zeggen dat het door laten gaan van het boerkaverbod een wanprobleem is van de rechtse politiek? De boerka komt namelijk niet voort uit de meer extreem rechtse politiek, die wil er juist tegen gaan verbieden.

Boerkaverbod gaat alleen om een verbod op de geheel bedekkende kleding, die ervoor zorgt dat mogelijk gevaarlijke praktijken er zich niet achter kunnen verschuilen. Het zegt niks over de schoenen, dat is dus al je eerste redeneringsfout.

Bontkraag moet juist niet verboden worden, daarmee onderscheid je het gespuis van de samenleving met de normale mensen van de samenleving.
Je hebt het nou trouwens over het stukje bont wat op de kraag of capuchon is genaaid.

Lonsdale is gewoon een schoenenmerk dat door jammere omstandigheden de stereotype heeft ontvangen als de schoen voor de skinhead, of hardcore fan.

100% hardcore is ook gewoon een winkel zoals het er op het eerste gezicht uitziet. Dat het spullen verkoopt in de hardcore trend is net zo gewoon als een winkel dat alleen pakken verkoopt, of een coïtusshop. Het publiek is alleen anders. Een hardcore fan is geen racist, net zoals racisten alleen maar van hardcore houden. Een gefaald standpunt.

Nike pet, is ook gewoon een pet die ook door nette jongens gedragen kunnen worden. Ik heb ook een Nike pet in mijn garderobe hangen, en ik heb sinds groep 8 van de basisschool al niet meer gevochten, daarnaast draag ik dat ding ook nooit omdat er een stereotype om heerst. Men denkt gelijk een autotuner, hardcore racist (wat jij blijkbaar bedoelt) of marokkaan als je Nike petje zegt. Daarnaast is er klein verband tussen een Nike pet en een boerka. een boerka bedekt het hele lijf, van top tot teen, terwijl een pet alleen je haar bedekt, nog minder als een islamitische hoofddoek, wat niet verboden is. Wederom faalt je standpunt.

Je dankjewel komt niet tot zijn recht als je het hier post, de moderators kunnen weinig doen om zo een verbod door te laten gaan, ga maar naar Den Haag om je betoog te houden, hier is het nutteloos.

Tenslotte lees ik zo uit je post dat je geen haar beter bent dan de mensen die jij beschrijft en wilt bereiken middels kledingstijl, dat zijn racisten en jij bent het ook.


Met vriendelijke groet,

Lijpehond
 
Laatst bewerkt:
Je hebt het nou trouwens over het stukje bont wat op de kraag of capuchon is genaaidt.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Geachte Lijpehond,

Als je slim wilt doen, doe het dan goed.

Met vriendelijke groet,

André
 
Back
Naar boven