AndroidHealthClinic

boete betalen of niet?

Bezoekers in dit topic

Dan is de teller wel verkeerd geijkt als je andere inch velgen eronder zet.
Nee, die teller was juist geijkt.
JIJ hebt er andere velgen onder gezet, JIJ hebt de teller niet opnieuw laten ijken, JIJ bent verantwoordelijk voor het feit dat je niet de juiste snelheid af kan lezen, JIJ mag dus de boete zelf betalen.
 
Oh, boe hoe hoe!

Je kan je ook gewoon aan de snelheid houden, dan krijg je die boete niet.
Maarja, jij wilde zo graag te snel rijden, zal je die boete ook betalen! Of ben je geen vent!?

Al dat geouwehoer altijd: ja, ik heb een overtreding begaan, maar ik wil de boete niet betalen. :rolleyes:

Jij bent er zeker zo 1 die de hele tijd links blijft rijden en dan net de maximum snelheid behaalt met je Fiat Panda. :P
 
Oh, boe hoe hoe!

Je kan je ook gewoon aan de snelheid houden, dan krijg je die boete niet.
Maarja, jij wilde zo graag te snel rijden, zal je die boete ook betalen! Of ben je geen vent!?

Al dat geouwehoer altijd: ja, ik heb een overtreding begaan, maar ik wil de boete niet betalen. :rolleyes:

Dit is echt weer vrouwengelul. Als je eenmaal in een voertuig zit, moet er gewoon gescheurd worden en aangezien je zowel de regels als de sancties niet hebt verzonnen/goedgekeurd/getekend hebt, is het gewoon k*t om je er aan te houden en zijn die boetes een bron van frustratie. En als je ze dan niet betaalt, is dat prima.

Ik word kotsmisselijk van mensen die zeggen dat je je 'dan maar aan de regels had moeten houden'. Hou je lekker zelf aan je regels, betuttelbaar kuddeschaap.
 
Dat je een keer probeert onder een boete vandaan te komen, zonder dat je een verdomd goede reden hebt, kan ik me nog wel voorstellen.

Maar willens en weten steeds de verkeersregels overtreden EN dan steeds onder je boete vandaan proberen te komen...? Is je leven dan zo inhoudsloos, dat dit je nieuwe bestaansreden is?


Dat hoor je mij niet zeggen... Ik bega bijna nooit een overtreding en als ik dat dan wel doe en ik ben van mening ben dat het mierenneukerij is dan stuur ik gewoon een brief.
 
Nee, die teller was juist geijkt.
JIJ hebt er andere velgen onder gezet, JIJ hebt de teller niet opnieuw laten ijken, JIJ bent verantwoordelijk voor het feit dat je niet de juiste snelheid af kan lezen, JIJ mag dus de boete zelf betalen.

En wat als de velgen er al onder zaten toenik de auto kocht? Dan moet volgens jou de vorige eigenaar betalen?

get lost
 
Jij bent er zeker zo 1 die de hele tijd links blijft rijden en dan net de maximum snelheid behaalt met je Fiat Panda. :P
Nee, ik kan niet autorijden (ziekte belet mij). Maar met ons Altootje rijden we gewoon rechts. Wij hebben geen haast en we raken niet gefrustreerd als een ander harder rijdt. Is wel lekker rustig rijden!

Dit is echt weer vrouwengelul. Als je eenmaal in een voertuig zit, moet er gewoon gescheurd worden en aangezien je zowel de regels als de sancties niet hebt verzonnen/goedgekeurd/getekend hebt, is het gewoon k*t om je er aan te houden en zijn die boetes een bron van frustratie. En als je ze dan niet betaalt, is dat prima.

Ik word kotsmisselijk van mensen die zeggen dat je je 'dan maar aan de regels had moeten houden'. Hou je lekker zelf aan je regels, betuttelbaar kuddeschaap.
Als je het niet eens bent met de regels, prima.
Als je dan maar de regels overtreedt, prima.
Als je daarvoor boetes ontvangt, prima.
Als je die boetes niet wilt betalen, prima.

Maar wees een vent en accepteer dat en ga niet als een ongesteld wijf zitten janken dat je het er niet mee eens bent dat je een boete krijgt!
 
En wat als de velgen er al onder zaten toenik de auto kocht? Dan moet volgens jou de vorige eigenaar betalen?

get lost
Nee, die auto is JOUW bezit, het is dus JOUW verantwoordelijkheid om te zorgen dat je de juiste snelheid kan aflezen.
 
Dus jij ijkt elke keer je auto als je er eentje koopt :rolleyes: maar goed, aangezien justitie het aardig met mij eens is, hoef ik jouw gezwets niet serieus te nemen.

btw, gezien je caps lock klink je zelf aardig als een ongesteld wijf. Stel je eens niet zo aan zeg. Je kan ook normaal met mensen discussieren hoor zonder je erboven uit te moeten schreeuwen.
 
Volgens mij begrijpen een aantal mensen hier elkaar niet zo. ;)
Overigens vind ik, dat als je te hard rijdt, je de verantwoordelijkheid moet nemen voor je acties en dus gewoon moet betalen. Al dat zielige gedoe om onder boetes uit te komen, vind ik helemaal niet mannelijk.
 
Gewoon dokken, if you can't pay the dime, don't do the crime. En nee het is geen misdaad maar het blijft ieders eigen verantwoordelijkheid om zich aan de wet te houden.
 
Ja zeiken moet ophouden want een beetje vent heeft kakkend veel geld. Yzord zeikt toch ook niet, we hebben het hier over het onderuit komen van boetes en dat is een prima onderwerp. Door de mazen van het net glippen, dat is DONDERS mooi en de wet wordt daar alleen maar beter van.
 
Dus jij ijkt elke keer je auto als je er eentje koopt :rolleyes: maar goed, aangezien justitie het aardig met mij eens is, hoef ik jouw gezwets niet serieus te nemen.

btw, gezien je caps lock klink je zelf aardig als een ongesteld wijf. Stel je eens niet zo aan zeg. Je kan ook normaal met mensen discussieren hoor zonder je erboven uit te moeten schreeuwen.

STFU, zeikerige pisnicht. De eerste die in dit topic persoonlijk werd was jij.

Besides: waarom zo moeilijk doen over een boetetje? Kan je hem niet betalen?
 
Ja zeiken moet ophouden want een beetje vent heeft kakkend veel geld. Yzord zeikt toch ook niet, we hebben het hier over het onderuit komen van boetes en dat is een prima onderwerp. Door de mazen van het net glippen, dat is DONDERS mooi en de wet wordt daar alleen maar beter van.

Dat is idd wat anders, maar dat is een sport, die je ook zelf aangaat. Dan nog, hoeft degene, die zich met deze tak van sport gaat bezig houden niet te janken, want hij begint er zelf mee.:D
 
Een sport die nog al ziekelijke vormen aanneemt soms. Belasting ontduiken (kan gelukkig nog amper), proberen onder boetes uit te komen, verzekering tillen. Allemaal leuk en aardig, maar als maatschappij betalen we er zelf weer de rekening voor.

Velen hebben de mond vol over het verval van normen en waarden in deze maatschappij maar werken er net zo hard aan mee. 'Oh wat erg die relmocro, maar zelf houd ik me ook alleen aan de wet wanneer het me uitkomt'. Tamelijk hypocriet eigenlijk.
 
Daar heb je wel gelijk in Eric, maar zo zijn mensen nu eenmaal. Eerst wijzen met hun vingertje en dan vol gas wegstuiven met hun auto. Dat zal ook nooit veranderen. Zo lang de meerderheid zich maar gewoon aan de regeltjes houden, kunnen wij met een minderheid de regels eens flink overtreden!:D :D
 
Oh, boe hoe hoe!

Je kan je ook gewoon aan de snelheid houden, dan krijg je die boete niet.
Maarja, jij wilde zo graag te snel rijden, zal je die boete ook betalen! Of ben je geen vent!?

Al dat geouwehoer altijd: ja, ik heb een overtreding begaan, maar ik wil de boete niet betalen. :rolleyes:

Makkelijk gezegd, mop. Ik ga er mee akkoord dat op wegen snelheidsbeperkingen worden neergelegd omdat dit de veiligheid en de leefbaarheid van gebieden en van mensen moet waarborgen. Niet meer dan prima dat het rijden door rood licht, het niet dragen van een gorel, het bellen achter het stuur, het te hard rijden op onoverzichtelijke plekken in de stad enzovoorts allemaal een dikke prent oplevert. Je brengt anderen daarmee direct en ongevraagd in gevaar en heb je ook geen recht van spreken om bezwaar tegen te maken.

De andere kant van het verhaal is dat de insteek om de veiligheid te waarborgen enorm vergeten wordt en de insteek meer op geld binnen zien te halen ligt. Ik kan je in één dorp al zát onoverzichtelijke plekken aanwijzen, waar de afgelopen 20 jaar altijd wel één spelend kind, loslopende hond of bejaarde fietser is doodgereden door zo'n lul die te hard reed. Bedenk in je eigen dorp/stad maar eens zo'n plek die iedereen wel kent, de 'dodenweg' vaak wel genoemd. Maar zie je die blauwpetten daar..?? Nee!
Waar zie je ze..? Ergens hangende in een stoel van een onopvallende auto, ergens in een berm van een snelweg of provinciale weg waar er géén hond, géén kind en zéker geen bejaarde fietser ook maar kan komen. Vinger op de knop van z'n peperduur ingebouwde flitsautomaat, een hap van z'n broodje tonijn en *FLITS*..! Jaja, kom maar op met die bonus.

De insteek is totaal verkeerd. We spreken hier over de poltie, een publieke instelling dat er niet gericht op moet zijn om geld te verdienen maar om de veiligheid van de burgers te waarborgen. To serve and to protect. Nou, als ik de krant elke dag open sla blijf ik gewoon de berichten lezen van mensen die allemaal NIET op een snelweg zijn overleden, maar wel verkracht, vermoord, in stukken gesneden, platgereden of misbruikt zijn (danwel ontsnapt zijn uit een TBS klinkiek). Daar klopt iets niet aan,.....................................mijn inziens dan en tot de tijd dat het hier eens een keer veilig en plezierig is om over straat te gaan hebben die Mavo-petten geen recht van spreken.
 
wees een eerlijke man en betaal die boete, tis tenslotte je eigenschuld.
 
Danielito, de verkeersveiligheid is toegenomen in de laatste 25 jaar. Het is dus onzin om te zeggen dat het beleid van de politie niet werkt.

Zal heus wel weer het argument komen dat de files zijn toegenomen en er dus minder kans is op ongelukken maar tegelijkertijd is het aantal auto's ook toegenomen wat het de kans op een ongeluk weer groter maakt. Auto's staan natuurlijk niet altijd in een file.

Niet iedere agent kan zich bezighouden met zware criminaliteit, daar zijn de meeste niet eens voor opgeleid. Verkeersveiligheid zijn meer zaken mee te voorkomen dan bijvoorbeeld een moord of overval. Natuurlijk is het laatste ook triest maar er moet niet vergeten worden dat in 25 jaar de criminaliteit amper is gestegen. Op dat gebied werkt het beleid dus ook. Ook al zal een daling natuurlijk beter zijn.
 
Die files interesseren me niet en natuurlijk hoeven die agenten, met hun zeer beperkte opleidingtje en hun veelste dikke reet, niet de criminaliteit van Nederland even op te lossen. Maar eens een keer op punten gaan staan controleren waar het ook echt nodig is, vind ik niet al teveel gevraagd.
 
Quota's worden van bovenaf opgelegd, daar kunnen die agenten ook weinig aan doen. Feit blijft dat de verkeersveiligheid toeneemt en het aantal verkeersdoden dus ook afneemt. Controle op snelheid zal dus blijven plaatsvinden, hoe erg sommige automobilisten dat ook vinden.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven